konto usunięte

Temat: "Myślenie nie jest łatwe ale można się do niego...

"Myślenie nie jest łatwe ale można się do niego przyzwyczaić" - mądrości Kubusia Puchatka

Efektywność i jakość realizowanych przez pracowników zadań jest przede wszystkim pochodną ich nastawienia. Nastawienie wpływa na zaangażowanie a ono bezpośrednio na wyniki i jakość. Teza oczywista i mało kontrowersyjna. Większość z nas o tym wie. To teoria. A jak wygląda sytuacja w praktyce?

Obrazek

Kłopot często bierze swój początek w samej komunikacji. Postawa negacji często pojawia się w skutek błędnego odczytywania intencji. Miałem dobre zamiary ale pracownik mnie nie zrozumiał (wersja menedżera), nie wiem o co mu chodziło, przecież chciałem dobrze (wersja pracownika). Wyższy poziom wtajemniczenia to sytuacja, gdy mamy negatywną informację do przekazania, a chcemy ją przekuć w pozytywną intencję. Jak dotrzeć to sedna problemu? Gdzie on tkwi? Zaczynają się schody.

Zmiana negatywnego nastawienia pracownika to jedno z trudniejszych zadań menedżerskich. Może jednak zamiast leczyć lepiej zapobiegać? Czy są na to skuteczne metody i działania? Na co zwracać uwagę i w jaki sposób prowadzić rozmowę – zwłaszcza tę, o zabarwieniu negatywnym?

https://www.linkedin.com/pulse/my%C5%9Blenie-nie-jest-%...Ten post został edytowany przez Autora dnia 27.09.16 o godzinie 18:12