Temat: Propagowanie idei NGO
Zbyszku, jeszcze mi przyszła taka myśl, pewnie już prezentację zrobiłeś, ale może fajne byłoby też dać im coś do łapki - jakieś ulotki z działań organizacji pozarządowych, kolorowe i zapraszające do udziału w jakieś akcji:)
A jeśli chodzi o promocję działań i idei NGO, to myślę, że jest zaniedbana, a i baaardzo konieczna.
Co najmniej z czterech powodów (a na pewno jest ich więcej:)
1)Żeby zachęcić do działania: często ludzie nie wiedzą, że mogą i mają możliwość, nie wiedzą jak, nie wiedzą gdzie, albo potrzebują impulsu, albo muszą zobaczyć, że to działa i jak się to robi...no powodów jest mnóstwo.
2) Żeby pozyskać uczestników własnych inicjatyw: bo czasami ludzie nie wiedzą gdzie szukać, jak im nie wyrośnie wielki billboard przed oczami to ślepi są jak krety:)
4)Daje to także lepsze zrozumienie charakteru działania organizacji pozarządowych i pomaga w obaleniu pewnych negatywnych przekonań wśród społeczeństwa, a i potem w zdobywaniu przychylności naszych odbiorców, darczyńców, przyjaciół, sprzymierzeńców, partnerów
5)Ułatwia kwestie związane z kontaktami z biznesem i pozyskiwaniu sponsorów na działalność.
A możliwości jest bardzo dużo, tak jak z reklamą i promocją każdego produktu czy usługi.
Fajną opcją jest prezentowanie postaw aktywnych i właśnie dobrych praktyk, to zawsze zachęca i pokazuje wachlarz możliwości.
Pomysłem godnym pochwały jest np telewizja internetowa 3SEKTORTV, gdzie prezentowane są rozwiązania z zakresu ekonomii społecznej, ale w przyszłości w ogóle działanie aktywne na polu prospołecznym, a tutaj masz link:
http://3sektor.tv/WebItv/main/ekspol/slorgpoza/index.jsf
Ale ogólnie media..prasa, radio, telewizja, internet, poczta pantoflowa, ulotki, plakaty, portale...
Można też zrobić happening, lub przejść z megafonem krzycząc na ulicach:)Zależy od efektu, który chcesz osiągnąć:)
Możesz tworzyć listy mailingowe, przesyłać newslettery, mieć stronę www itp:):):)
Ale promować i jeszcze raz promować:)
Ogólny krzyk:):):)