Stanisław Tylenda

Stanisław Tylenda
http://www.stanislaw
tylenda.pl

Temat: Dlaczego np. typowy sprzedawca nie zawsze sprawdza się,...

Sądzę, że odpowiedzią na te pytania będzie przykład, który przytoczę poniżej.
To tylko jedna z wielu historii, z którymi mam do czynienia, na co dzień w mojej pracy związanej z MLM.
Mówi się, że świetnymi kandydatami do MLM są ludzie, którzy zawodowo zajmują się szeroko pojętą sprzedażą np. przedstawiciele handlowi, sprzedawcy bezpośredni, telemarketerzy. Moim zdaniem nadają się oni tak samo dobrze jak osoby z każdej innej branży, a czasami nawet są gorszymi kandydatami.
Co jakiś czas zdarza mi się rozmawiać na temat marketingu sieciowego ze sprzedawcami usług telekomunikacyjnych. Ich praca m.in. polegają na dzwonieniu do nieznanych im osób i umawianiu się na spotkanie w celu przedstawienia ich oferty. Robią to przynajmniej 5 dni w tygodniu i nie mają, co do tego żadnych uprzedzeń i zahamowań. Nie mają obawy przed tzw. odrzuceniem, które statystycznie spotyka ich 95 razy na 100 telefonów.
Jak taki rasowy sprzedawca reaguje, gdy przedstawia się mu możliwości biznesu z firmą MLM?
W pierwszym wrażeniu z reguły jest zafascynowana tym sposobem sprzedaży i możliwościami biznesowymi, ale w chwili, gdy dowiaduje się, że aby poprawnie zbudować tego typu biznes należy stworzyć listę wszystkich znanych mu osób i zwrócić się właśnie do nich z propozycją szansy biznesowej i ofertą produktową, pojawia się u niego automatycznie bliżej nieokreślona bariera.
„Bliżej nieokreślona” oczywiście jest ona dla niego, bo gdy zapytamy go, – co cię blokuje, przecież dzwonienie do ludzi z ofertą firmy, w której pracujesz jest twoją codzienna pracą? – odpowiada, że to nie to samo i że nie będzie on w to wciągał swoich bliskich, dodając zwykle jeszcze – a zresztą oni tego nie zrozumieją.
I czy nie jest to kompletna paranoja?
Gościu, który przez 5 czy 10 lat wciskał ludziom ciemnotę, że...http://www.stanislawtylenda.pl/2011/11/dlaczego-np-typ...

Alfred F.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

konto usunięte

Temat: Dlaczego np. typowy sprzedawca nie zawsze sprawdza się,...

Działałem chwilę jako sprzedawca (systemów CMS stron internetowych) i oczywiście nie miałem oporów przed dzwonieniem. Zrezygnowałem dla tego, że zarabiałem stosunkowo mało, nie dla tego że robiłem coś źle ale dla tego że firma nie dawała możliwości (była w stanie obsłużyć małą ilość klientów w miesiącu). Teraz zacząłem działać w MLM i co do dzwonienia po znajomych mam opory. Może to i błąd, ale działam całkowicie internetowo.
Grzegorz Szymański

Grzegorz Szymański Rozwój struktur
sprzedaży

Temat: Dlaczego np. typowy sprzedawca nie zawsze sprawdza się,...

Jakub Lewek:
co do dzwonienia po znajomych mam opory.

Myślę, że Stanisław w artykule na swoim blogu dokładnie wyłuszczył skąd się te opory biorą.

Handlowiec ma za zadanie sprzedać produkt. To co się dzieje potem mało go obchodzi. Klient nie jest jego znajomym, więc nie obawia się że w przypadku niezadowolenia z produktu czy usługi, grożą mu konsekwencje w postaci popsucia osobistych relacji.

Natomiast wprowadzając znajomą osobę do MLM handlowiec ma obawy, że tej osobie się nie uda, że nie zarobi pieniędzy i najgorsze, że będzie potem ten znajomy do niego dzwonił i obwiniał go za niepowodzenie.

edit:literówkaGrzegorz Szymański edytował(a) ten post dnia 08.12.11 o godzinie 12:16

konto usunięte

Temat: Dlaczego np. typowy sprzedawca nie zawsze sprawdza się,...

W sumie racja. :)
Stanisław Tylenda

Stanisław Tylenda
http://www.stanislaw
tylenda.pl

Temat: Dlaczego np. typowy sprzedawca nie zawsze sprawdza się,...

Podsunęliście mi temat na następny artykuł. Muszę w najbliższym czasie nawiązać do wspomnianych przez Jakuba działań tylko przez internet. Przydałoby się kilka słów prawdy, dlaczego tak dużo ludzi kryje się w Internecie, zamiast robić normalny MLM w realu.
Tymczasem zapraszam do lektury rozwinięcia tematu z tego postu - http://www.goldenline.pl/forum/2701102/czy-nalezy-zacz... Stanisław Tylenda edytował(a) ten post dnia 09.12.11 o godzinie 21:34

Następna dyskusja:

Typowy sfrustrowany MLM-owi...




Wyślij zaproszenie do