konto usunięte

Temat: Linia Etyki: POMAGAMY ORGANIZACJOM BUDOWAĆ PRZEWAGĘ...

LINIA ETYKI: ETYKA W BIZNESIE; ETYKA W SEKTORZE PUBLICZNYM; POMAGAMY ORGANIZACJOM BUDOWAĆ PRZEWAGĘ KONKURENCYJNĄ W OPARCIU O ETYKĘ.

O nas

System anonimowego powiadamiania

Oferta

Aktualności

FAQ

Kontakt

Wyszukiwanie …
ETYKA W BIZNESIE
ETYKA W SEKTORZE PUBLICZNYM
POMAGAMY ORGANIZACJOM BUDOWAĆ PRZEWAGĘ KONKURENCYJNĄ W OPARCIU O ETYKĘ.
WDRAŻAMY WHISTLEBLOWING W ORGANIZACJACH


Linia Etyki dostarcza pierwszy na polskim rynku
bezpieczny system sygnalizowania nieprawidłowości/
system zgłaszania nadużyć.
O tym, co dzieje się w organizacji najwięcej wiedzą pracownicy. Badania różnych ośrodków jako najbardziej skuteczne źródło wiedzy o nadużyciach wskazują sygnały pracownicze oraz sygnały anonimowe (tip).
Mimo że statystyczny pracownik nie akceptuje obserwowanych nieprawidłowości, posiadaną wiedzę często zachowuje dla siebie w obawie przed konsekwencjami.

System sygnalizowania Linii Etyki
umożliwia zgłoszenie wątpliwości etycznych
w pełnym poczuciu bezpieczeństwa.
Jak to robimy?
Przeczytaj o whistleblowing



WDRAŻAMY KODEKSY ETYKI

Kodeks etyki pozwala podejście intuicyjne do etyki zamienić na podejście systemowe.
Pracując z Klientami, za cel stawiamy sobie wypracowanie takiego rozwiązania, które będzie rozwiązaniem żywym. Żywym, a więc:
dającym praktyczne wskazówki tak, aby organizacja i jej pracownicy będą się odwoływać w codziennej pracy,
ujednolicającym różne systemy wartości, z którymi pracownicy przychodzą do organizacji,
budujące środowisko pracy oparte na zaufaniu i wzmacniającym poczucie identyfikacji pracowników z organizacją,
budującym zaufanie społeczne do organizacji i dającym przewagę konkurencyjną.
Jak osiągnąć te cele?
Linia Etyki szyje kodeksy etyki na miarę, uwzględniając specyfikę Klienta, branży oraz realiów, w jakich Klient funkcjonuje (np. rynku pracy, lokalizację własną oraz dostawców).

Jak to robimy?
Przeczytaj więcej na temat kodeksu etyki

BUDUJEMY POLITYKI WEWNĘTRZNE

Polityki wewnętrzne pozwalają przełożyć cele zapisane w kodeksie etyki na codzienne życie organizacji.
To praktyczne wskazówki dla organizacji i jej pracowników o tym:
jakie są przyjęte w organizacji praktyki związane z budowaniem kultury etyki,
jak rozwiązywać dylematy etyczne pojawiające się w praktyce.
Jak to robimy?
Przeczytaj o programach etycznych

SZKOLIMY, PROWADZIMY WARSZTATY Z WHISTLEBLOWINGU

Szkolenia widzimy jako jeden z puzli w układaniu kultury etycznej w organizacji.
Poprzez szkolenia pracodawca nadaje w organizacji ton, dając swoim pracownikom sygnał, na ile poważnie jest traktowana etyka.

Naszym celem jest:
pokazanie, jak etyczne środowisko pracy wpływa na funkcjonowanie organizacji i jej zespołu,
zbudowanie wspólnego dla organizacji i jej zespołu rozumienia kluczowych pojęć, m.in. konfliktu interesów, mobbingu, dyskryminacji, molestowania, nepotyzmu,
pokazanie, na czym polega whistleblowing; jaka jest z niego korzyść dla organizacji, jaka dla zespołu, a jaka dla interesu publicznego; jakie są dobre praktyki w korzystaniu z dobrodziejstw whistleblowingu i czego od pracodawcy wymaga prawo, a czego od pracownika; jak stworzyć skuteczny system sygnalizowania wątpliwości etycznych,
uwrażliwienie pracowników na dylematy etyczne tak, aby nie były one bagatelizowane,
wzmocnienie poczucia identyfikacji pracownika z pracodawcą.
Jak to robimy?
Przeczytaj o szkoleniach

AUDYTUJEMY

… a więc odpowiadamy na pytania:
Na jakim etapie dojrzałości kultury etycznej jest organizacja?
Jakie są potrzeby organizacji w sferze etyki? Które sfery etyki reformować, aby lepiej funkcjonować jako podmiot gospodarczy lub jako instytucja publiczna? Jakie są dla danej organizacji kluczowe kierunki rozwoju?
Jakie są przyczyny barier dla rozwoju kultury etycznej w organizacji?
Jaka jest gotowość zespołu, aby wspierać budowanie kultury etycznej? Kto w organizacji jest sojusznikiem rozwoju, kto hamulcowym?
A przede wszystkim rekomendujemy skuteczne rozwiązania.
Jak to robimy?
Przeczytaj o audycie etycznym

PRZYJMUJEMY NIEKONWENCJONALNE WYZWANIA ...
...
https://liniaetyki.pl/