Maria Luiza Ziółkowska

Maria Luiza Ziółkowska Marketing
Coordinator at
Electrolux

Temat: Konferencja Torun

Program konferencji

„Społeczna Odpowiedzialność Biznesu – moda, manipulacja czy strategia?”

10-12 grudnia 2009 r.

Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania UMK w Toruniu, ul. Gagarina 13 a

I dzień – 10 grudnia 2009 r.

12.00 – 12.50 Konferencja prasowa dot. Powstania Clean Clothes Polska oraz Centrum Przywództwa i Społecznej Odpowiedzialności Biznesu
13.00 - 14.00 Przywitanie gości przez przedstawicieli UMK, PAH.
-Janina Ochojska – Prezes Polskiej Akcji Humanitarnej

- prof. dr hab. Robert Karaszewski - UMK (moderacja)

- Liliana Anam w imieniu CSRinfo

- Marcella Kraay – Clean Clothes Campaign

- Roger Fisher -
14.00-15.30 Debata polityków (prowadzenie: Cezary Wojtczak, TV ),


15.30 – 16.30 Obiad
16.30 – 19.30 I sesja ze zgłoszonymi referatami oraz pytania do prelegentów
Dyskusja

Liliana Anam (CSRinfo) – Działania CSR w Polsce w roku 2009 – raport CSRinfo

Marta Karwacka (UMK) Wdrażanie społecznej odpowiedzialności biznesu poprzez partnerstwa przedsiębiorstw i organizacji pozarządowych

Justyna Kaczorek (KIWIArt) – prezentacja kampanii Tak dla Zdrowia

Grzegorz Piskalski (Fundacja Centrum CSR) - "O interesariuszach w standardzie AA1000SES i nie tylko"

Przerwa kawowa

Kamila Mazur (UMK) – Etyczny Fundraising

Adam Domański (Biuro Lecha Wałęsy) – Solidarność istotą partnerstwa w społecznej odpowiedzialności biznesu

Bernt Ninzmann (Incota netzwerk, Germany) -

20.30 Bankiet

II dzień – 11 grudnia 2009 r.

9.00 – 10.30
II sesja ze zgłoszonymi referatami oraz pytania do prelegentów
Dyskusja

Prof. dr hab. Eugeniusz Niedzielski (UWM)- Różne oblicza Społecznej Odpowiedzialności Biznesu

Dr Małgorzata Koszewska (PŁ) - Normy i standardy w obszarze CSR jako istotny czynniki determinujący zachowania nabywcze konsumentów

Dr Monika Malinowska-Olszowy (PŁ) - Ochrona własności przemysłowej a etyka biznesu ze szczególnym uwzględnieniem działalności przedsiębiorstw na rynku odzieżowym

Anna Batorczak (UW) - Czy edukacja dla zrównoważonego rozwoju może pomóc w kształtowaniu postaw konsumenckich? Refleksje z okazji połowy, ogłoszonej przez ONZ, Dekady Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju

Dr Katarzyna Jasikowska (IS UJ) - Nowy lepszy świat? Globalizacja po korekcie

Grzegorz Zasuwa (KUL) - Postrzegane motywy podejmowania inicjatyw społecznych przez przedsiębiorstwo oraz ich wpływ na postawę konsumentów wobec takich działań

Dr Aldona Wiktorska-Święcka (UWr) - Obywatelskie versus konsumenckie cnoty w koncepcji Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Poziomy kooperacji i zależności, szanse i wyzwania w dobie globalizacji

Równolegle:
10.30 - 13.30 Warsztat „Społeczna Odpowiedzialność Biznesu w praktyce”, prowadzone przez trenerkę CSRinfo – Lilianę Anam
10.30 - 13.30 Gra symulacyjna „Etyczne przedsiębiorstwo”, prowadzone przez zespół projektu „Modnie i etycznie” PAH
13.30 - 14.15 Relacje z warsztatów oraz ogłoszenie zwycięzcy gry symulacyjnej. Prezentacja efektów pracy zwycięskiego zespołu z gry symulacyjnej „Etyczne przedsiębiorstwo”
14.15 - 15.00 Obiad
15.00– 16.00 Debata oksfordzka „Czy CSR to moda?” – moderowana przez Ewę Zamościńską (CSRinfo we współpracy z Pricewaterhouse Coopers)
Wystąpią reprezentanci firm

16.00 – 17.30 Prezentacje studentów MBA (moderacja prof. dr hab. Robert Karaszewski)
17.30 – 19.00 III sesja referatów i podsumowanie
Dominik Dobrowolski (portal http://eko.org.pl)- Zmiany klimatyczne a CSR

Tomasz Murawski (UMK) – Społecznie odpowiedzialny biznes w bankowości międzynarodowej

Wojciech Spirewski (UMK) - Fair Trade, jako instrument realizacji założeń Społecznej Odpowiedzialni Biznesu

Jan Kruszyński (UAM) - Małe jest piękne? Społeczna Odpowiedzialność Małych i Średnich Przedsiębiorstw

19.00 – 19.30 Podsumowanie dnia
20.00 Kolacja

III dzień - 12 grudnia 2009 r. (AP/MK)
9.00 – 10.00 IV sesja ze zgłoszonymi referatami oraz pytania do prelegentów Dyskusja
Prof. dr hab. Eugeniusz Michalski (UK) - Przesłanki społecznej odpowiedzialności biznesu

Ewa Jastrzębska (SGH) - System społecznej odpowiedzialności warunkiem skutecznego wdrażania koncepcji CSR

Dr Waldemar Rogowski(Biuro Informacji Kredytowej S.A) - Społecznie odpowiedzialne strategie przedsiębiorstw

Katarzyna Klimkiewicz (AGH) - Odpowiedzialne przedsiębiorstwo w odpowiedzialnym otoczeniu, czyli idea Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa w kontekście uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych

10.15 – 11.00 V sesja ze zgłoszonymi referatami oraz pytania do prelegentów Dyskusja Mateusz Kucz (Stowarzyszenie TŁOK) - Wartość współpracy, wartości we współpracy – perspektywy dla CSR w województwie kujawsko-pomorskim
Dr Dorota Tenewska-Skwiercz (UE Wr) - CSR w globalnym łańcuchu dostaw na przykładzie firmy Reed Elsevier

Dr Piotr Gała (Bericap Polska Sp. z o.o.)- Zarządzanie ryzykiem jako sposób na bardziej odpowiedzialne i świadome prowadzenie działalności gospodarczej przedsiębiorstwa (zarys problematyki)

11.00 – 11.30 Przerwa kawowa
11.30 – 13.00 Prezentacje studentów MBA. (moderacja prof. dr hab. Robert Karaszewski)
13.30 -14.00 Zakończenie i podsumowanie