konto usunięte

Temat: Udaremnienie przeprowadzenia kontroli - pytanie

Szanowni Państwo,

jestem nowym pracownikiem zatrudnionym przez jednostkę samorządu terytorialnego na stanowisko podinspektora ds. kontroli zarządczej. W chwili obecnej borykam się z dosyć trudną kontrolą.

W nadchodzącym roku szkolnym, na skutek likwidacji gimnazjów w mieście, w którym pracuję powstaną dwie szkoły podstawowe. Każda ze szkół w pierwszej kolejności (pierwszy nabór) mogła rekrutować wyłącznie dzieci z określonych okręgów. W związku z zaistnieniem pewnych okoliczności zostałam skierowana na kontrolę do jednej ze szkół, aby sprawdzić, czy Dyrektor rekrutuje kandydatów zgodnie z wytycznymi zawartymi w Uchwale Rady Gminy (czy kandydaci przyjęci w naborze podstawowym pochodzili z odpowiedniego okręgu?) . Niestety, dokumenty związane z rekrutacją nie zostały mi wręczone - Dyrektor powołując się na ochronę danych osobowych nie udostępnił mi wniosków o przyjęcie do szkoły podstawowej (nawet na miejscu kontroli, w obecności Dyrektora). Z odmową spotkało się także udostępnienie mi do kontroli wniosków poddanych anonimizacji. Kontrola została zatem udaremniona - nie mogłam przeprowadzić dalszych czynności. W sprawozdaniu z kontroli doraźnej, po raz kolejny zwróciłam się o udostępnienie dokumentów - Dyrektor podtrzymał swoje stanowisko.

W najbliższym czasie udam się do szkoły ponownie, aby "sprawdzić" czy Dyrektor uwzględnił uwagi i być może nabrał chęci współpracy. Tutaj pojawia się moje pytanie - jakie konsekwencje, o ile istnieje taka możliwość - możemy wyciągnąć wobec Dyrektora, który nie udostępni dokumentów zespołowi kontrolującemu i tym samym uniemożliwi przeprowadzenie czynności? W jaki sposób zakończyć kontrolę, aby nie dopuścić do podobnych sytuacji w przyszłości?

Z góry dziękuję za pomoc i poświęcony czas.

Z szacunkiem.

Katarzyna Ika
Podinspektor

http://www.goldenline.pl/katarzyna-idzkowska/
Dominik Szwab

Dominik Szwab Współwłaściciel
Firmy

Temat: Udaremnienie przeprowadzenia kontroli - pytanie

Cały opis kontroli z tego co wiem powinien być rozpisany w uchwale JST , znajdują się tam głównie wytyczne w zakresie co musi zrobić kontrolowany - więc to pierwszy punkt zaczepienia - brak współpracy równa się nie podważaniem uchwały a to rodzi już konsekwencje administracyjne

Co do ochrony danych osobowych - jak rozumiem kontrola dotyczyła szkoły publicznej której organem prowadzącym jest JST. To JST powołuje dyrektora niejako z pozycji właścicielskiej - zatem należałoby rozpatrywać moim zdaniem problem z ujawnianiem danych osobowych w zakresie nie szkoła jest właścicielem bazy danych a jej właściciel czyli JST, szkoła występuje tylko i wyłącznie jako administrator. Reasumując - wraz z nakazem kontroli powinien zostać wystawiony dodatkowy dokument dla kontrolującego zezwalającego na skontrolowanie zapisów bazy danych szkoły i dyrektor nie może odmówić zasłaniając się przepisami. Jeśli jednak będzie robił problemy patrz początek wypowiedzi.



Wyślij zaproszenie do