konto usunięte

Temat: Obsługa klienta w instytucjach: urzędy skarbowe vs ZUS

Obsługa klienta w instytucjach: urzędy skarbowe vs ZUS

Obsługa klienta w urzędach skarbowych i ZUS-ie często bywa tematem dyskusji. Jakie zdanie mają o niej polskie mikrofirmy? Z Badania Polskiej Mikroprzedsiębiorczości wynika, że skarbówka wypada tu znacznie lepiej. Dobre zdanie o pracy jej urzędników ma niemal połowa badanych. W przypadku ZUS odsetek zadowolonych sięga 38%.
Ocena skarbówki rośnie wraz ze stażem prowadzenia biznesu.


Badanie zrealizowane dla inFakt przez ARC Rynek i Opinia wskazuje, że obsługę klienta w urzędach skarbowych raczej dobrze i zdecydowanie dobrze ocenia 46% respondentów. Złą opinię wyraził co piąty badany (18%), a pozostali stwierdzili, że nie jest ona ani dobra, ani zła. Na uwagę zasługuje fakt, że noty stawiane przez ankietowanych wzrastają wraz ze stażem prowadzenia działalności. Najbardziej powściągliwi w ocenach są bowiem przedsiębiorcy, którzy własnym biznesem zajmują się krócej niż rok (37%). Wśród firm funkcjonujących na rynku przeszło 2 lata odsetek zadowolonych z obsługi klienta w skarbówce rośnie do niemal 50%.

Ocena ZUS nieco niższa
ZUS w oczach przedsiębiorców wypada nieco gorzej niż fiskus. Raczej dobrze lub zdecydowanie dobrze ocenia go 38% ankietowanych. 19% badanych formułuje złe oceny, a 43% postrzega ubezpieczyciela neutralnie.

http://www.egospodarka.pl/158257,Obsluga-klienta-w-ins...