konto usunięte
Temat: Administracja publiczna chce nowych biur
Administracja publiczna chce nowych biurCzy rodzima administracja publiczna idzie z duchem czasu? Jeżeli spojrzeć na jej zainteresowanie nowoczesnymi powierzchniami biurowymi, odpowiedź na to pytanie jest zdecydowanie twierdząca. Okazuje się, że na przestrzeni ostatnich lat istotnie wzrosła liczna instytucji, które zdecydowały się przenieść swoje siedziby do nowych biurowców.
Nowoczesne biurowce cieszą się coraz większym zainteresowaniem jednostek administracji publicznej. Na przestrzeni ostatnich pięciu lat, tylko na terenie Warszawy, najemcy z tego sektora podpisali umowy opiewające na 260 000 mkw. Eksperci JLL są przekonani, że w kolejnych latach tendencja ta ulegać będzie nasileniu. Tym bardziej, że dla obu stron, a więc zarówno dla właścicieli biur, jak i instytucji publicznych, jest to sytuacja win – win. Pierwsi z wymienionych są otwarci na współpracę z administracją publiczną, ponieważ zapewnia im ona stabilną, wieloletnią współpracę i gwarancję pokrywania kosztów przez państwo. Dla drugich przeprowadzka do nowoczesnych, funkcjonalnych biurowców oznacza oszczędności i znacznie lepsze warunki pracy od tych, które zapewniały przestarzałe gmachy.
Biuro dla urzędnika
Współczesne biura powinny być nowoczesne, wygodne, efektywne i przyjazne swoim użytkownikom. Niestety praktyka pokazuje, że w przypadku powierzchni użytkowanych przez rodzime urzędy pozostaje to często w sferze marzeń. Większość gmachów zajmowanych przez administrację publiczną liczy sobie kilkadziesiąt lat. Często są to również budynki adaptowane do funkcji, którą mają spełniać i w związku z tym nie są one dostosowane do obecnych wymogów oraz standardów rynkowych. Co widzimy, kiedy przypominamy sobie swoją ostatnią wizytę w urzędzie? Ogromne korytarze i dużą liczbę małych pokojów lub odwrotnie – źle zaprojektowane wąskie przejścia, w których tłoczymy się razem z innymi petentami.
W nowych biurowcach powierzchnia jest po prostu o wiele bardziej efektywna – jest projektowana z myślą o ich przeznaczeniu i potrzebach najemców, jak również osób odwiedzających. Pod uwagę brana jest nie tylko liczba pracowników, ale i liczba potencjalnych gości, ścieżka, którą pokonują, aby załatwić daną sprawę, czy w końcu czas, który spędzają w danej części biura. W konsekwencji w nowoczesnych budynkach urzędy mogą świetnie rozplanować wszystkie potrzebne funkcje na o wiele mniejszej całkowitej powierzchni - mówi Tomasz Trzósło, Dyrektor Zarządzający JLL w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej
Projektowanie przestrzeni biurowej na podstawie rzeczywistych potrzeb najemców zapewnia nie tylko wysoką funkcjonalność biura, ale również optymalne wykorzystanie dostępnej powierzchni.
Nowocześnie i oszczędnie ...
...
http://www.egospodarka.pl/158887,Administracja-publicz...