konto usunięte

Temat: z książki A.S. Neill "Nowa Summerhill

Jeszcze raz oglądam sobie program w radiu TokFM w którym brał udział mój syn wczoraj po 20.00 - tutaj można go zobaczyć http://www.ustream.tv/recorded/2057532

albo z jego stronki: http://pda.pl

podoba mi się jego swoboda, spontaniczność,poczucie humoru i wiedza.

Wszyscy nauczyciele w szkole zarówno we Włoszech i Polsce mówili mi do znudzenia, ze mój syn mógłby dać więcej ale jest leniwy i inne bzdury.. którymi się nie przejmowałam oczywiście ...i całe szczęście ... to co robi dzisiaj nie jest efektem tego co wyniósł ze szkoły ale efektem pasji i motywacji. Jestem taka dumna z siebie, że buntowałam się przeciwko szkole i nie stresowałam go -:))))))))))
i że zawsze w niego wierzyłam i w to że osiagnie to co będzie chciał on sam a nie inni.Sabina Gatti edytował(a) ten post dnia 28.08.09 o godzinie 08:36
Agnieszka S.

Agnieszka S. attachment parenting
www.dzikiedzieci.pl

Temat: z książki A.S. Neill "Nowa Summerhill

Maciek Kołodziejczyk:
Czy ktoś wie czym roznia sie "Summerhill" i "Nowa Summerhill" ?Maciek Kołodziejczyk edytował(a) ten post dnia 27.08.09 o godzinie 15:01

z tego co wiem to dwie różne książki, Nowa Summerhill to jakby dalszy ciąg tej pierwszej i opis tego co się działo później
Maciej Kołodziejczyk

Maciej Kołodziejczyk Produkcja filmowa i
telewizyjna.

Temat: z książki A.S. Neill "Nowa Summerhill

"podoba mi się jego swoboda, spontaniczność,poczucie humoru i wiedza. "

Ciezko sie to oglada :-)ale pozdrawiam
Maciej Kołodziejczyk

Maciej Kołodziejczyk Produkcja filmowa i
telewizyjna.

Temat: z książki A.S. Neill "Nowa Summerhill

Nowa Summerhill to wznowienie raczej. Przeredagowana czesc o samej szkole i dodane nowe rozdzialy. Mozna by powiedziec ze jest to uzupelnienie pierwszego wydania.

konto usunięte

Temat: z książki A.S. Neill "Nowa Summerhill

Jak chronić dzieci przed nauczycielem?

http://www.alice-miller.com/readersmail_en.php

Now, at the age of 51, I am a parent (for the first time) of a four-year-old. I continue to parent my son along the same philosophies outlined in your writings. But as he approaches his school years I am frightened for my son concerning what sort of educators he may encounter during his school years. How is it best to continue to protect my son, yet also allow him the independence he needs to grow and flourish as a human being?

Thank you so much.

Sincerely, JK

AM: You can hope that the good time he enjoyed with you in the first years of his life when he was respected and loved by you will help him to recognize cruelty and injustice if he meets them in school and to look for your support. Mistreated children are too much afraid of doing that.
Top

konto usunięte

Temat: z książki A.S. Neill "Nowa Summerhill

http://www.naturalchild.org/guest/susannah_sheffer2.html
Maciej Kołodziejczyk

Maciej Kołodziejczyk Produkcja filmowa i
telewizyjna.

Temat: z książki A.S. Neill "Nowa Summerhill

Niestety szkoła stala sie wykladnikiem sukcesu w naszym swiecie. Ze to niby ten klucz do szczescia...Moim zdaniem blednie zaklada sie ze wiedza i szkola sa rownoznaczne :-)

Osobiscie wyrazajac powatpiewanie w temacie nauki w szkole spotykam sie z ostra krytyka mojego otoczenia...tego najblizszego tez :-)Maciek Kołodziejczyk (Maciekk) edytował(a) ten post dnia 26.01.10 o godzinie 18:19

konto usunięte

Temat: z książki A.S. Neill "Nowa Summerhill

Maciek Kołodziejczyk (maciekk):
Niestety szkoła stala sie wykladnikiem sukcesu w naszym swiecie. Ze to niby ten klucz do szczescia...Moim zdaniem blednie zaklada sie ze wiedza i szkola sa rownoznaczne :-)
Osobiscie wyrazajac powatpiewanie w temacie nauki w szkole spotykam sie z ostra krytyka mojego otoczenia...tego najblizszego

ja też -:))
spotykam się s taką krytyką ...Sabina Gatti edytował(a) ten post dnia 26.01.10 o godzinie 18:56
Sławomir P.

Sławomir P. www.elay.media.pl

Temat: z książki A.S. Neill "Nowa Summerhill

Tak wiem.

Nowa Summerhill jest wydaniem mocno przeredagowanym i poszerzonym.

Swoją drogą to zdaje się być lektura obowiązkowa... dla rodziców.

Slawek

http://elay.media.pl

konto usunięte

Temat: z książki A.S. Neill "Nowa Summerhill

http://www.usatoday.com/news/opinion/forum/2010-11-10-...

Outdated teaching is failing our children

Our public schools are turning millions of normal children into dropouts and failures. This isn't because of a few bad teachers or principals, but because the natural learning behaviors of children are routinely penalized instead of praised. Initiatives such as "No Child Left Behind" and "Race to the Top" won't change this, because they don't adequately take into account research about how children learn.
Our classrooms are outdated, functioning like mid-20th century factories. Each child is offered an identical curriculum, like a car on an assembly line. But children aren't units of production, and this approach is failing. Since 1970, the rate of high school graduation has declined, and the U.S. has fallen from first to 12th among developed nations in education.

This is inexcusable given the well-documented research about what makes students effective learners. Contemporary neuroscience has confirmed that children's learning is largely dependent on inherent interest, emotional engagement, social interaction, physical activity and the pleasure of mastery.

A passive environment

These findings are ignored in traditional classroom approaches. If children are not interested, they won't learn, but schools aren't structured to capture students' individual interests. Instead, everyone studies the same texts at the same time. Teachers reprimand children for failing to change gears with the rest of the class. Students must be quiet, sit still and listen passively, though we know that social, emotional and physical engagement enhance learning.

Freedom to make mistakes and benefit from them is the basis of intellectual growth. If researchers or entrepreneurs were forbidden to make errors, innovation would cease. But when teachers are required to prioritize standardized test preparation, children are necessarily taught that being wrong is unacceptable.

The traditional classroom needs an overhaul based on the findings of cognitive neuroscience. Rather than lecturing to passive observers, teachers should act as facilitators, introducing individual students to new concepts based on their interests and developmental state. Children should be free to move around and to choose when, for how long and with whom they will work at each task. Instead of being told facts, children should learn by acting on instructional materials, experimenting and observing until answers are found.
Bartek Guzik

Bartek Guzik bartekguzik.pl
business coaching

Temat: z książki A.S. Neill "Nowa Summerhill

Dla wszystkich którzy zainteresowali się szkołą i filozofią Neilla polecam książkę Anthonego de Mello "Przebudzenie" de Mello poświęca tam spory fragment tej filozofii oraz całą masę mądrości podobnie ukierunkowanej.

W starej prasie brytyjskiej znalazłem wiele informacji rzekomego molestowania dzieci i wszechobecnej pedofilii w tej szkole. Są ludzie którym bardzo zależy na tym aby dzieci nie otrzymały prawdziwej edukacji i aby nie wyrosły na świadomych i wolnych ludzi. Bowiem tacy ludzie są zagrożeniem dla wojennych interesów bogatych państw.

Szkoła Summerhill wielokrotnie musiała się przemieszczać ponieważ za każdym razem odbierano jej prawa do zajmowania nieruchomości. Gdyby taka forma edukacji rozlała się po świecie mielibyśmy szczęśliwe i wolne społeczeństwo. Szczesliwymi ludźmi nie da się sterować a więc rządy musiałyby upaść i poddać się.

konto usunięte

Temat: z książki A.S. Neill "Nowa Summerhill

Bartek Guzik:
. Gdyby taka forma edukacji rozlała się po świecie mielibyśmy szczęśliwe i wolne społeczeństwo. Szczesliwymi ludźmi nie da się sterować a więc rządy musiałyby upaść i poddać się.

dokładnie



Wyślij zaproszenie do