Temat: Reklamacja?

Witajcie.
Mam pytanie.
Załóżmy że coach Marian prowadzi sesję z klientem Ferdynandem.
Po jej zakończeniu, pan F. przychodzi do coacha i mówi że nie widzi u siebie zmian których się spodziewał i żąda zwrotu pieniędzy...

Co coach powinien zrobić?

Umowa między nimi winna być tak skonstruowana, że coach nie gwarantuje żadnych postępów?
Czy może powinien mu wytłumaczyć iż wina może leżeć po jego (klienta) stronie?

Pozdrawiam,
J.
Bartłomiej Filipek

Bartłomiej Filipek knowledge sharing

Temat: Reklamacja?

Myślę, że odpowiedzią jest nie tyle "umiejętne odpowiadanie na reklamacje" co "umiejętne kontraktowanie". To kontrakt powinien obejmować zakres odpowiedzialności stron:
- to klient wprowadza u siebie zmianę i to on jest odpowiedzialny za to, czy ją wprowadzi czy nie
- coach pomaga klientowi we wprowadzaniu zmiany (o ile tamten chce i stara się ją wprowadzić) i jest odpowiedzialny za umiejętny PROCES POMAGANIA

Reklamacja może więc dotyczyć nieumiejętnego lub nieetycznego realizowania coachingu (zadawania niewłaściwych pytań, słabego budowania kontaktu, zaniedbywania ustaleń dot. czasu sesji, zaniedbywania elementów procesu coachingowego takich jak np. kontraktowanie celów, etc.), a nie rezultatów coachingu.

Chyba, że coach z klientem umówią się inaczej... ;)
Hanna  Grendel-Wielisie j

Hanna
Grendel-Wielisie
j

Trener/Coach/Konsult
ant/Mediator

Temat: Reklamacja?

Zawieraj kontrakt w czasie pokoju aby korzystać z niego w czasie konfliktu.

Kontrakt określa formę wynagrodzenia, odpowiedzialności.
Jeżeli nie ma kontraktu to nie ma do czego się odwołać.

Odpowiedzialność za za mnianę, postęp ponosi klient.
Ważne jest na ile coach uczestniczył w "budowaniu" tej swiadomosci u klienta.
Jeżeli obiecywano błyskawiczną zmianę bez potrzeby poniesienia wysiłku to niestety ale to nie był coaching.Klient mógł poczuć się oszukany, ze był na sesji a po sesji nie było cudu.

Warto zapytać czego dokładnie klient oczekiwał po 1,2, 3 sesjach i co zrobił aby oczekiwania przekuć w rezultaty.

Następna dyskusja:

Odrzucona reklamacja




Wyślij zaproszenie do