Radosław K.

Radosław K. Retail | Konsulting
| Marketing & PR &
EB

Temat: Firma dla Inżyniera 2006

Witam, BDI własnie opublikowało wyniki rankingu za rok 2006, firm wskazywanych przez inżynierów jako atrkacyjni pracodawy. Relacja znajduje się tu:

http://www.bdi.com.pl/imprezy_patronackie/firma_dla_in...

Oto ranking (dla leniwych):

Ranking 2006 Zmiana
1. Siemens -
2. Skanska -
3. Toyota 2
4. PKN Orlen 1
5. Budimex 1
6. Delphi 1
7. ABB 2
8. Volkswagen -
9. Philips 2
10. General Motors -
11. General Electric 4
12. Valeo -
13. Strabag 1
14. Volvo 8
15. LG Electronics 36
16. TRW Automotive 14
17. Telekomunikacja Polska 10
18. WARBUD -
19. IBM 4
20. KGHM Polska Miedź -

Zachęcam do komentowania. Co wg. inżynierów jest najważniejsze przy wyborze pracodawcy ??

- znajomość marki
- wynagrodzenie
- możliwości rozwoju
- działania rekrutacyjne
- polecenie znajomych
- ciekawe produkty
???

Co byście wymielili/ły jako czynniki atrakcyjnego pracodawcy ??

pozdr. Radek
Krzysztof S.

Krzysztof S. Projektant /
konstruktor
/Programista CNC /
wdrożeniowiec...

Temat: Firma dla Inżyniera 2006

Nie ukrywajmy że wynagrodzenie i możliwość rozwoju :)
Paweł Wolny

Paweł Wolny Grad IOSH, kierownik
działu BHP, inżynier
bezpieczeństwa ...

Temat: Firma dla Inżyniera 2006

Oprócz tego, co wymienił Krzysiek dodałbym:
-sytuacja finansowa firmy,
-stabilność zatrudnienia (dlatego nie specjalnie pchałbym się do spółek skarbu państwa - za duże rotacje kadrowe i za dużo polityki).
Poza tym - atmosfera wewnątrz firmy (specyfika firm azjatyckich nie wszystkim odpowiada)
pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Firma dla Inżyniera 2006

Zgadzam się z Krzyśkiem: kasa i możliwość rozwoju oraz marka na rynku do CV
Pozdrawiam :)

Temat: Firma dla Inżyniera 2006

1. wynagrodzenie (wszyscy wiedzą)

2. możliwości rozwoju (wszyscy wiedzą)

3. polecenie znajomych - przyszly pracodawca wymaga od nas listów referencyjnych lub dzwoni do poprzednich pracodawców aby zasięgnąć opini o nas. Dlatego my również opieramy sie na wywiadzie naszych znajomych, budownictwo drogowe ma taką specyfikę, że wszyscy się znają.
Ludzie pracujący ze soba ileś lat, lub kontraktów najpierw dzwonią po swoich znajomych z ofertami pracy, aby zebrać najlepszą okazję do pracy. Jeśli to zawiedzie wówczas pracodawca daje ogłoszenie w gazecie lub do firmy rekrutacyjnej.

4. bonusy - samochód, komputer, telefon, ekstra ubezpieczenie lub leczenie w prywatej klinice, premie miesięczne za postępy w pracach, premie roczne, bonusy na święta, imprezy integracyjne, dodatki sportowe, posiłki, płatne nadgodziny, etc.

5. lokalizacja- miejsce wykonywanej pracy, oraz warunki w jakich ma praca być wykonywana.

6. ludzie i atmosfera w firmie, to co powiedział Paweł. To wpływa efekt twojej pracy, dobre otoczenie mobilizuje i motywuje. Jednak jeśli Firma nie spełnia w/w punktów czy nadal w niej pracować?
Pracujemy by się rozwijać, mieć poczucie spełnienia w tym w czym czujemy się dobrzy, ale oczekujemy dobrego wynagrodzenia i przysłowiowej "marchewki".



Krzysztof W. edytował(a) ten post dnia 02.03.07 o godzinie 21:36
Krzysztof S.

Krzysztof S. Projektant /
konstruktor
/Programista CNC /
wdrożeniowiec...

Temat: Firma dla Inżyniera 2006

Krzysztof W.:1. wynagrodzenie (wszyscy wiedzą)

2. możliwości rozwoju (wszyscy wiedzą)

3. polecenie znajomych - przyszly pracodawca wymaga od nas listów referencyjnych lub dzwoni do poprzednich pracodawców aby zasięgnąć opini o nas. Dlatego my również opieramy sie na wywiadzie naszych znajomych, budownictwo drogowe ma taką specyfikę, że wszyscy się znają.
Ludzie pracujący ze soba ileś lat, lub kontraktów najpierw dzwonią po swoich znajomych z ofertami pracy, aby zebrać najlepszą okazję do pracy. Jeśli to zawiedzie wówczas pracodawca daje ogłoszenie w gazecie lub do firmy rekrutacyjnej.

4. bonusy - samochód, komputer, telefon, ekstra ubezpieczenie lub leczenie w prywatej klinice, premie miesięczne za postępy w pracach, premie roczne, bonusy na święta, imprezy integracyjne, dodatki sportowe, posiłki, płatne nadgodziny, etc.

5. lokalizacja- miejsce wykonywanej pracy, oraz warunki w jakich ma praca być wykonywana.

6. ludzie i atmosfera w firmie, to co powiedział Paweł. To wpływa efekt twojej pracy, dobre otoczenie mobilizuje i motywuje. Jednak jeśli Firma nie spełnia w/w punktów czy nadal w niej pracować?
Pracujemy by się rozwijać, mieć poczucie spełnienia w tym w czym czujemy się dobrzy, ale oczekujemy dobrego wynagrodzenia i przysłowiowej "marchewki".



Krzysztof W. edytował(a) ten post dnia 02.03.07 o godzinie 21:36


Takie rzeczy to tylko w Erze :-)

Wiadomo to jest ideał ale ile firm tak wynagradza pracowników?

Temat: Firma dla Inżyniera 2006

Krzysztof S.:

Takie rzeczy to tylko w Erze :-)

Wiadomo to jest ideał ale ile firm tak wynagradza pracowników?


Bajki się zdarzają :)
Udało mi się pracować w szwedzkiej firmie, która owe wymagania spełniła. Bardzo miło wspominam pracę w tej firmie i ludzi.
Podobną politykę pracowniczą prowadzi Skanska.


Krzysztof W. edytował(a) ten post dnia 02.03.07 o godzinie 23:38

konto usunięte

Temat: Firma dla Inżyniera 2006

Krzysztof S.:

Takie rzeczy to tylko w Erze :-)

Wiadomo to jest ideał ale ile firm tak wynagradza pracowników?


Myślę że tak nawet w Erze nie jest. Jak czytam to w Google w Dolinie Krzemowej jest zajefajnie ...

Bogdan

konto usunięte

Temat: Firma dla Inżyniera 2006

Dla mnie trzy najważniejsze czynniki decydujące o wyborze pracodawcy, to:

1. Możliwości rozwoju - uważam, że jest to nawet ważniejsze niż zarobki, bo kiedy stale się rozwijamy to nasza wartość na rynku pracy rośnie. Jesli obecny pracodawca tego nie doceni, zawsze mozna pomysleć o zmianie :-)

2. Wynagrodzenie - ważne i chyba nie wymaga komentarza.

3. Atmosfera w pracy - ten czynnik jest dla mnie równie istotny co zarobki i rozwój. Jestem nawet w stanie iść na kompromis w temacie wynagrodzenia, jeżeli wiem że otaczający mnie ludzie i atmosfera w firmie jest OK. Napewno nie zdecydowałbym się pracować za większe wynagrodzenie w firmie która ma fatalną opinie jeśli chodzi o stosunki międzyludzkie.

Temat: Firma dla Inżyniera 2006

Chyba określiliśmy, że dla nas jako pracobiorców liczą się 3-y główne czynniki (w różnej kolejności) decydujące o wybraniu danego pracodawcy: atmosfera, zarobki i szkolenia.

Mam pytanie do Roberta
... "3. Atmosfera w pracy - ten czynnik jest dla mnie równie istotny co zarobki i rozwój. Jestem nawet w stanie iść na kompromis w temacie wynagrodzenia, jeżeli wiem że otaczający mnie ludzie i atmosfera w firmie jest OK. Napewno nie zdecydowałbym się pracować za większe wynagrodzenie w firmie która ma fatalną opinie jeśli chodzi o stosunki międzyludzkie."

wszystko fajnie, ale chyba jesteś kawalerem bez rzadnych zobowiązań. Jednak mogę się mylić.
Jako kawaler tez byłem idealistą :)

pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Firma dla Inżyniera 2006

Wszyscy podobnie określają najważniejsze czynniki dla pracowików. Oczywiście ja nie odstaje od tego. Ale wracając do listy firm, to uważam, że jest ona bzdurna i nieprawdziwa. Chyba niektóre z tych koncernów dały niezły "datek" na te badania. Z częścią z tych firm spotkałem się już pośrednio bądź bezpośrednio, np. znajomi tam pracujący. I tak Siemens na pierwszym miejscu to zbyt wielkie wyolbrzymienie - a gdzie Google - które zajmuje przecież czołówki światowe ? Zastrzeżenia moje także dotyczącą Toyoty - słyszałem że jest tam spora rotacja a to znaczy że nie może być tam aż tak dobrze. ABB2 ? Tak, jasne to czemu ludzie z ABB przychodzą teraz do mojej firmy ? LG ? Kompletna bzdura (średnie wynagrodzenia nie przekraczają wynagrodzenia krajowego) Z kolei sklasyfikowałbym KGHM nieco wyżej. Brakuje też mi tu innych firm o których słyszałem. Są to może mniejsze formy nie koncerny ale ze swego doświadczenia wiem, że wielkość firmy nie zawsze ma się proporcjonalnie do osiąganej satysfakcji w pracy czy toby z wynagrodzenia czy z możliwości rozwoju, czy szacunku pracodawcy dla pracownika. Znam kilka przykładów ale nie będę zanudzał :) Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Firma dla Inżyniera 2006

Krzysztof W.:Chyba określiliśmy, że dla nas jako pracobiorców liczą się 3-y główne czynniki (w różnej kolejności) decydujące o wybraniu danego pracodawcy: atmosfera, zarobki i szkolenia.

Mam pytanie do Roberta
... "3. Atmosfera w pracy - ten czynnik jest dla mnie równie istotny co zarobki i rozwój. Jestem nawet w stanie iść na kompromis w temacie wynagrodzenia, jeżeli wiem że otaczający mnie ludzie i atmosfera w firmie jest OK. Napewno nie zdecydowałbym się pracować za większe wynagrodzenie w firmie która ma fatalną opinie jeśli chodzi o stosunki międzyludzkie."

wszystko fajnie, ale chyba jesteś kawalerem bez rzadnych zobowiązań. Jednak mogę się mylić.
Jako kawaler tez byłem idealistą :)

pozdrawiam


Krzysiek, od kilku miesięcy nie jestem juz kawalerem :-), a poglądy mimo to pozostały takie same :-) Dużo większy wpływ na moje podejście do tego tematu ma sytuacja na rynku pracy dla inżynierów. Moge sobie na to pozwolić, wiedząc że jeśli chciałbym zmienić pracę to obecnie nie miałbym z tym większego problemu. Jak zwykle jest to sprawa indywidualna, ale dla mnie atmosfera w pracy jest bardzo ważna. Jestem też realistą i zdaje sobie sprawę, że jeśli sytuacja na rynku pracy pogorszy się, będę zmuszony zrewidować swoje poglądy. Pamiętam jak to było np. 4 lata temu kiedy szukałem pierwszej pracy - moje wymogi co do pracodawcy było dużo mniejsze :-))

Temat: Firma dla Inżyniera 2006

nic dodać, nic ująć :)

konto usunięte

Temat: Firma dla Inżyniera 2006

możliwość rozwoju i wynagrodzenie
Radosław K.

Radosław K. Retail | Konsulting
| Marketing & PR &
EB

Temat: Firma dla Inżyniera 2006

Adam N.:Wszyscy podobnie określają najważniejsze czynniki dla pracowików. Oczywiście ja nie odstaje od tego. Ale wracając do listy firm, to uważam, że jest ona bzdurna i nieprawdziwa. Chyba niektóre z tych koncernów dały niezły "datek" na te badania. Z częścią z tych firm spotkałem się już pośrednio bądź bezpośrednio, np. znajomi tam pracujący. I tak Siemens na pierwszym miejscu to zbyt wielkie wyolbrzymienie - a gdzie Google - które zajmuje przecież czołówki światowe ? Zastrzeżenia moje także dotyczącą Toyoty - słyszałem że jest tam spora rotacja a to znaczy że nie może być tam aż tak dobrze. ABB2 ? Tak, jasne to czemu ludzie z ABB przychodzą teraz do mojej firmy ? LG ? Kompletna bzdura (średnie wynagrodzenia nie przekraczają wynagrodzenia krajowego) Z kolei sklasyfikowałbym KGHM nieco wyżej. Brakuje też mi tu innych firm o których słyszałem. Są to może mniejsze formy nie koncerny ale ze swego doświadczenia wiem, że wielkość firmy nie zawsze ma się proporcjonalnie do osiąganej satysfakcji w pracy czy toby z wynagrodzenia czy z możliwości rozwoju, czy szacunku pracodawcy dla pracownika. Znam kilka przykładów ale nie będę zanudzał :) Pozdrawiam


Witam,

po pierwsze to chciałbym powiedzieć, że każdy inżynier logujący się do serwisu http://bdi.com.pl w 2006 miał możliwość wskazania 3 firm- pracodawców, którzy są dla niego najatrakcyjniejsi. Głosy zliczono na podstawie ankiet polskich 6908 inżynierów. Mogę tez zapewnić, że żadnych "datków" nie ma, a BDI opracowuje ranking już od 6 lat i można zaobserwować zmiany. Co do Google, to jest znane na świecie, ale w Polsce nie zatrudnia tylu ludzi i nie jest u nas znane jako pracodawca a bardziej jako marka wyszukiwarki...

Sugeruję oddanie głosu w nowym rankingu za 2007 rok, gdzie można osobno zagłosować tutaj:

http://www.bdi.com.pl/imprezy_patronackie/firma_dla_in...

można w tym roku także zaznaczyć powody, dla których dany pracodawca jest uważany za atrakcyjnego.

A co do innych firm, to było wymienionych ponad 2600, więc wcale niewykluczone, że mniejsza firma może być atrakcyjna, ale w badaniu ilościowym wygrywa ta na którą oddano więcej głosów (czyli zapewne bardziej znana marka).

Pozdr.
Radek
Radosław P.

Radosław P. Product Manager

Temat: Firma dla Inżyniera 2006

Paweł W.:Oprócz tego, co wymienił Krzysiek dodałbym:
-sytuacja finansowa firmy,
-stabilność zatrudnienia (dlatego nie specjalnie pchałbym się do spółek skarbu państwa - za duże rotacje kadrowe i za dużo polityki).
Poza tym - atmosfera wewnątrz firmy (specyfika firm azjatyckich nie wszystkim odpowiada)
pozdrawiam


Zgadzam się w 100%

Temat: Firma dla Inżyniera 2006

Radosław K.:
Witam, BDI własnie opublikowało wyniki rankingu za rok 2006, firm wskazywanych przez inżynierów jako atrkacyjni pracodawy. Relacja znajduje się tu:

http://www.bdi.com.pl/imprezy_patronackie/firma_dla_in...

Oto ranking (dla leniwych):

Ranking 2006 Zmiana
1. Siemens -
2. Skanska -
3. Toyota 2
4. PKN Orlen 1
5. Budimex 1
6. Delphi 1
7. ABB 2
8. Volkswagen -
9. Philips 2
10. General Motors -
11. General Electric 4
12. Valeo -
13. Strabag 1
14. Volvo 8
15. LG Electronics 36
16. TRW Automotive 14
17. Telekomunikacja Polska 10
18. WARBUD -
19. IBM 4
20. KGHM Polska Miedź -

Zachęcam do komentowania. Co wg. inżynierów jest najważniejsze przy wyborze pracodawcy ??

- znajomość marki
- wynagrodzenie
- możliwości rozwoju
- działania rekrutacyjne
- polecenie znajomych
- ciekawe produkty
???

Co byście wymielili/ły jako czynniki atrakcyjnego pracodawcy ??

pozdr. Radek

Mnie to tylko dziwi, ze Strabag tak wysoko...pracowalem, to wiem:):) a moze mialem taka nijaka budowe...ale coz bylo, minelo, choc koledzy z innych mowili, ze u nas sajgon...cos w tym musialo byc, bo po moim odejsciu zatrudniono 2 na moje miejsce

Następna dyskusja:

Firma dla inżyniera




Wyślij zaproszenie do