Temat: marki sprzyjające środowiskom LGBT
Kamila Anna Skalska:
Emilia B.:
sprzyjają?
dla wielu firm homoseksualiści to nowy target, bardzo atrakcyjny, więc trudno mówić, czy bardziej sprzyjają, czy bardziej wykorzystują...?
dobra-nowy target - ale niektóre marki nie chcą narażać się innym klientom i nie kierują swoich produktów otwarcie do grupy LGBT, albo nawet nie wpadną na to na swój heteronormatywny sposób
może i tak, ale ja nie znam marek, które otwarcie nie chcą sprzyjać.
zresztą o co chodzi? co to znaczy sprzyjają? dają część kasy ze sprzedaży na organizacje walczące z homofobią? jeśli tak, to można powiedzieć, że sprzyjają, ale gdy kierują produkt do LGBT to tylko wykorzystują finansowe możliwości tej grupy.
poza tym, w wielu krajach LGBT nie trzeba sprzyjać, więc taka wódka Absolut nie ma misji kierując swój produkt na runek zachodnioeuropejski, gdzie generalnie LGBT ma się dobrze. a w krajach, gdzie problem z homofobią jest marki i tak promują się inaczej.
a tak poza tym wolałabym kampanie szerzące ogólnie tolerancję, jeśli coś nawiązuje tylko do jednej grupy, mniejszości nie jest to dla mnie przekaz wiarygodny, raczej niezła marketingowa manipulacja :]