Temat: Integracja Sensoryczna w obowiązkowych programach IPET
PODSTAWA PRAWNA Zgodnie ze zmianami w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 listopada 2010 w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie i w przedszkolach, szkołach oraz w ośrodkach. (Dz. U. Nr 228, poz. 1490) §5 1. Dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego opracowuje się indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny, uwzględniający zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego oraz dostosowany do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia, zwany dalej „programem”. Proponujemy szkolenie na zamówienie Państwa Placówki z możliwością realizacji na terenie całej Polski. Uwzględnienie Integracji Sensorycznej w Indywidualnych Programach Edukacyjno - Terapeutycznych *Zajęcia na zamówienie Placówek Oświatowych realizowane są na terenie całej Polski, oferujemy wówczas atrakcyjne warunki cenowe. Szkolenie przeznaczone dla: pedagogów, psychologów, nauczycieli szkolnych, nauczycieli przedszkolnych, nauczycieli placówek integracyjnych oraz innych zainteresowanych. 1. Problem niepełnosprawności w systemie edukacji w Polsce. 2. Znaczenie wczesnej diagnozy i interwencji terapeutycznej w procesie edukacji osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 3. Terapia integracji sensorycznej – wprowadzenie i podstawy teoretyczne. 4.1 Historia i definicja integracji sensorycznej. 4.2 Neurofizjologiczne i anatomiczne podstawy teorii integracji sensorycznej. Podstawowe informacje dotyczące budowy i funkcjonowania układu nerwowego. Proces integracji sensorycznej w rozwoju dziecka. 4.3 Podstawowe zmysły leżące u podstaw rozwoju psychoruchowego dziecka oraz ich wpływ na zaburzenia zachowania. 4.3.1 Dotyk, Układ przedsionkowy, Priopriocepcja, Zaburzenia przetwarzania sensorycznego. 4.4 Podstawy diagnozy i terapii integracji sensorycznej. 4.5 Charakterystyka zaburzeń integracji sensorycznej. 4.5.1 Niepokojące zachowania dziecka, które mogą być objawem zaburzonej integracji sensorycznej. 4.5.2 Dzieci z trudnościami w uczeniu się. 4.5.3 Dzieci z ADHD, Mózgowe porażenie dziecięce (MPDZ), Autyzm, Zespół Downa. 4.5.4 Dysfunkcje integracji sensorycznej w dysleksji. 4.6 Terapia integracji sensorycznej. Wybrane metody zaczerpnięte z teorii integracji sensorycznej możliwe do zastosowania w warunkach gabinetowych. Zajęcia będą się składać z miniwykładów, dyskusji, dzielenia się własnymi doświadczeniami, krótkiego filmu i ćwiczeń pomagających zrozumieć założenia metody integracji sensorycznej. Prowadzący: Psycholog – Terapeuta Integracji Sensorycznej Wszelkie dodatkowe informacje uzyskają Państwo pod numerami telefonów: kom. 502 378 255, 504 291 990 tel. (22) 424-15-78, (22) 405-30-26 fax: (22) 435-55-26 Zapraszam w imieniu Zespołu STIMULUS Training & Consulting
http://stimulus.com.pl biuro@stimulus.com.pl