Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Praca dla inżynierów

Rafał M.:
Dzięki za radę, tak zrobię. Liczę się z tym ale nie mam nic do stracenia.
i co ci powiedzieli ?
Mateusz B.

Mateusz B. Specjalista HR

Temat: Praca dla inżynierów

a z ciekawości - ile obecnie oferuje się inzynierom w Dolkomie i plk ?
Inżynier po szkole jako diagnosta w pkp plk na reke dostanie w granicach 2300- 2500 na reke

Czy diagnosta ds. automatyki, tez po studiach, może liczyć na podobne pieniądze?
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: Praca dla inżynierów

Ostatnio widzę wzmożony ruch na rynku pracy dla branży kolejowej. We Wrocławiu reaktywuje się Arcadis, rozrastają się inne biura (Warszawa szaleje), firmy wykonawcze rozglądają się za kadrą nadzorującą. Nadchodzi nowa transza funduszy unijnych.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Praca dla inżynierów

Arcadis reaktywacja? no proszę...
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Praca dla inżynierów

a pensje ?
Zbigniew Kozieł

Zbigniew Kozieł Specjalista PKP PLK
SA

Temat: Praca dla inżynierów

Dobrym projektantem zostaje się po 10 letnim okresie pracy projektowej. Pieniądze są albo ich nie ma. Liczą się umiejętności i trochę szczęścia. Dobrze poznać kolej od podszewki - dlatego i ja polecam zatrudnić się w PKP PLK jako np. diagnosta. Tam powiążesz wiedzę teoretyczną z praktyczną. Nauczysz się oceniać ryzyka bezpieczeństwa i poznasz co to odpowiedzialność. Po paru latach zmień zawód i zostań asystentem projektanta lub spróbuj pracować u Wykonawcy robót kolejowych. Zbieraj wpisy do Dziennika praktyki zawodowej. Zdobądź uprawnienia. Tu Twoje doświadczenie z lat poprzednich będzie procentowało. Znasz kolej, jesteś kreatywny, rozpoznajesz ryzyka, jesteś odpowiedzialny i co najważniejsze znasz mentalność kolejarską i potrafisz myśleć "po kolejowemu" (wszystkimi współpracującymi ze sobą branżami - od inżynierii ruchu po tory, sieć i itd.). Nauczyłeś się żyć skromnie. Masz misję do spełnienia. Niestety po drodze skończyłeś 35 rok życia. Trudna droga? Teraz już wiecie dlaczego czynnych projektantów branży jest w Polsce około 250.

Panie Przemku niech się Pan pochwali ile lat zajęło Panu żeby być tym miłym i uśmiechniętym facetem ze zdjęcia? Ludzie cierpliwości. Kolej to rzemiosło i to z górnej półki. Każdy błąd w sztuce to wiecie co...
Tego nie znacie. Dlatego jeszcze raz polecam diagnostykę. Kiedyś żeby zdobyć praktykę na kolei to pracowało się za darmo. Dobrze, że te czasy minęły - ale frycowe dalej płacić trzeba.
Dosyć !
Ponieważ jutro wigilia Świąt Bożego Narodzenia - życzę wszystkim pasjonatom budowania kolei wszystkiego najlepszego, spełnienia marzeń i trochę szczęścia.Ten post został edytowany przez Autora dnia 25.12.13 o godzinie 20:33
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Praca dla inżynierów

Panie Zbigniewie, nie jestem projektantem. Uprawnienia wykonawcze zdobyłem dość późno, ale szedłem uparcie do przodu. W międzyczasie kilkakrotnie zmieniano przepisy tak, że moje nabyte doświadczenie traciło na znaczeniu pod względem wpisów do dziennika praktyk. Z tej perspektywy dzisiaj zdobyć uprawnienia to bajka dla grzecznych dzieci.
Zaczynałem na kolei , ale nie mając rodziny i znajomości dałem sobie spokój po pewnym czasie.
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: Praca dla inżynierów

Na szczęście dziś znajomości i protekcja na kolei nie mają już takiego znaczenia.
Trochę znormalniało pod tym względem (od czasów ministra Nowaka).
Zaczynałem na kolei , ale nie mając rodziny i znajomości dałem sobie spokój po pewnym czasie.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Praca dla inżynierów

nie masz racji, na public ci tego nie będę wyjaśniał.
Rafał Z.:
Na szczęście dziś znajomości i protekcja na kolei nie mają już takiego znaczenia.
Trochę znormalniało pod tym względem (od czasów ministra Nowaka).
Zaczynałem na kolei , ale nie mając rodziny i znajomości dałem sobie spokój po pewnym czasie.
Mirosław Cwetko

Mirosław Cwetko inspektor
diagnosta,PKP PLK
S.A.:ZLK Gdynia

Temat: Praca dla inżynierów

Ja pracowałem przez 14 lat w firmie wykonawczej realizujacej duze i male roboty kolejowe na terenie calej Polski i zaczynalem od toromistrza (PPMT).Musze przyznac ze tam nauczylem sie naprawde co to jest praca w drogowce tam tez zdobylem uprawnienia budowlane.Niestety konflikt i brak dalszych perspektyw oraz dość pracy w delegacji pchnał mnie do pracy w PLK jako inspektor diagnosta gdzie nie ma duzych pieniedzy ale jedno trzeba przyznac pozna sie tam tez kolej od podszewki
Zdrowych i Wesolych Świat
Jarek Rystaw

Jarek Rystaw Doradca Handlowy
systemów CAD,
Aplikom Sp. z o. o.

Temat: Praca dla inżynierów

zapraszam na bezpłatne seminarium internetowe (webinarium), które odbędzie się 16 stycznia 2014 r. o godz. 10:00.

AGENDA WEBINARIUM

1. Projektowanie nowej linii kolejowej:
*opracowanie cyfrowego modelu terenu,
*tworzenie i edycja geometrii poziomej toru,
*wstawianie rozjazdów i łączenie torów równoległych,
*określenie i edycja przechyłek,
*generowanie profili oraz kreślenie niwelety toru,
*konstruowanie wielu przekrojów poprzecznych (torowisko i elementy pobocza),
*etykietowanie i obliczanie robót ziemnych.

2. Regulacja istniejącej linii kolejowej:
*wczytanie punktów geodezyjnych,
*tworzenie osi toru metodą najlepszego dopasowania,
*analiza przesunięć na podstawie pomierzonych punktów,
*komunikacja z podbijarką torową.

Aby zarejestrować się na webinarium należy wejść na stronę http://www.aplikom.com.pl/webinarium---16012014-regula...

Serdecznie zapraszam.
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: Praca dla inżynierów

Dobrze, że znów ktoś próbuje wprowadzać Ferrovię na polski rynek. Zawsze to dodatkowa konkurencja może spowoduje obniżenie cen profesjonalnego oprogramowania. Aktualnie rynek programów do projektowania torów w 3d jest podzielony po janosikowemu i nie widać szans na zdrową konkurencję.
Jarek R.:
zapraszam na bezpłatne seminarium internetowe (webinarium), które odbędzie się 16 stycznia 2014 r. o godz. 10:00.

AGENDA WEBINARIUM

1. Projektowanie nowej linii kolejowej:
*opracowanie cyfrowego modelu terenu,
*tworzenie i edycja geometrii poziomej toru,
*wstawianie rozjazdów i łączenie torów równoległych,
*określenie i edycja przechyłek,
*generowanie profili oraz kreślenie niwelety toru,
*konstruowanie wielu przekrojów poprzecznych (torowisko i elementy pobocza),
*etykietowanie i obliczanie robót ziemnych.

2. Regulacja istniejącej linii kolejowej:
*wczytanie punktów geodezyjnych,
*tworzenie osi toru metodą najlepszego dopasowania,
*analiza przesunięć na podstawie pomierzonych punktów,
*komunikacja z podbijarką torową.

Aby zarejestrować się na webinarium należy wejść na stronę http://www.aplikom.com.pl/webinarium---16012014-regula...

Serdecznie zapraszam.
Jarek Rystaw

Jarek Rystaw Doradca Handlowy
systemów CAD,
Aplikom Sp. z o. o.

Temat: Praca dla inżynierów

Cieszę się z Pańskiej opinii, mam również nadzieję że kwalifikuje Pan FERROVIĘ do grona profesjonalnego oprogramowania...
Kwestia konkurencyjności jest sporną, uważam że dla każdego znajdzie się kawałek podłogi do zagospodarowania na rynku kolei, wszystko zależy od oczekiwań i potrzeb. Kwestia ceny jest istotą rozmów, natomiast walorem są zawsze umiejętności wykorzystania wspólnego potencjału, głównie dzięki określeniu potrzeb. Sformułowanie "obniżenie ceny" kojarzy się raczej z obniżeniem wartości produktu czy usług. Wolę gdy rozmawiamy o wspólnych możliwościach znalezienia rozwiązania adekwatnie do potrzeb i możliwości.
Poza tym, szanse są zawsze, to od nas zależy jak je wykorzystamy...

Zapraszam do rozmów, jeśli są pytania, chętnie na nie odpowiem.

Pozdrawiam
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Praca dla inżynierów

Jarek R.:
Cieszę się z Pańskiej opinii, mam również nadzieję że kwalifikuje Pan FERROVIĘ do grona profesjonalnego oprogramowania...
Kwestia konkurencyjności jest sporną, uważam że dla każdego znajdzie się kawałek podłogi do zagospodarowania na rynku kolei, wszystko zależy od oczekiwań i potrzeb. Kwestia ceny jest istotą rozmów, natomiast walorem są zawsze umiejętności wykorzystania wspólnego potencjału, głównie dzięki określeniu potrzeb. Sformułowanie "obniżenie ceny" kojarzy się raczej z obniżeniem wartości produktu czy usług. Wolę gdy rozmawiamy o wspólnych możliwościach znalezienia rozwiązania adekwatnie do potrzeb i możliwości.
Poza tym, szanse są zawsze, to od nas zależy jak je wykorzystamy...

Zapraszam do rozmów, jeśli są pytania, chętnie na nie odpowiem.

Pozdrawiam
Obniżenie ceny jest ważne dla osób starających się rozpocząć własną działalność jako projektanci.
I nie traktowałbym rozmowę o obniżeniu ceny jako tematu nieistotnego.
Rozumiem iż trzeba z czegoś żyć, ale nie wszyscy muszą od razu być tak zamożni jak właściciele microsoftu.
pozdrawiam
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: Praca dla inżynierów

Rozumiem, że wśród sprzedawców niewiele mówi się o
możliwościach i zasobności portfela. Nie ma sensu unikać
kwestii ceny produktu. Zdaję sobie sprawę z kosztów wytworzenia
serwisu i aktualizacji tak złożonego programu. Powinniśmy rozmawiać
o wszystkich aspektach nie tylko o potrzebach klienta.
Kwestia konkurencyjności jest sporną, uważam że dla każdego znajdzie się kawałek podłogi do zagospodarowania na rynku kolei, wszystko zależy od oczekiwań i potrzeb. Kwestia ceny jest istotą rozmów, natomiast walorem są zawsze umiejętności wykorzystania wspólnego potencjału, głównie dzięki określeniu potrzeb. Sformułowanie "obniżenie ceny" kojarzy się raczej z obniżeniem wartości produktu czy usług. Wolę gdy rozmawiamy o wspólnych możliwościach znalezienia rozwiązania adekwatnie do potrzeb i możliwości.
Jarek Rystaw

Jarek Rystaw Doradca Handlowy
systemów CAD,
Aplikom Sp. z o. o.

Temat: Praca dla inżynierów

Przemysław C.:
Jarek R.:
Cieszę się z Pańskiej opinii, mam również nadzieję że kwalifikuje Pan FERROVIĘ do grona profesjonalnego oprogramowania...
Kwestia konkurencyjności jest sporną, uważam że dla każdego znajdzie się kawałek podłogi do zagospodarowania na rynku kolei, wszystko zależy od oczekiwań i potrzeb. Kwestia ceny jest istotą rozmów, natomiast walorem są zawsze umiejętności wykorzystania wspólnego potencjału, głównie dzięki określeniu potrzeb. Sformułowanie "obniżenie ceny" kojarzy się raczej z obniżeniem wartości produktu czy usług. Wolę gdy rozmawiamy o wspólnych możliwościach znalezienia rozwiązania adekwatnie do potrzeb i możliwości.
Poza tym, szanse są zawsze, to od nas zależy jak je wykorzystamy...

Zapraszam do rozmów, jeśli są pytania, chętnie na nie odpowiem.

Pozdrawiam
Obniżenie ceny jest ważne dla osób starających się rozpocząć własną działalność jako projektanci.
I nie traktowałbym rozmowę o obniżeniu ceny jako tematu nieistotnego.
Rozumiem iż trzeba z czegoś żyć, ale nie wszyscy muszą od razu być tak zamożni jak właściciele microsoftu.
pozdrawiam

Witam
Mam pełną świadomość że punktu widzenia kupującego cena jest istotnym elementem rozmów, nie traktuję tego tematu jako nieistotnego, wręcz przeciwnie. Z mojego punktu widzenia równie istotnym jest czy program spełnia oczekiwania, oraz czy będzie Pan w stanie wykorzystać jego możliwości w swojej pracy.
Jarek Rystaw

Jarek Rystaw Doradca Handlowy
systemów CAD,
Aplikom Sp. z o. o.

Temat: Praca dla inżynierów

W pełni się z Panem zgadzam, powinniśmy rozmawiać o wszystkich aspektach planowanej inwestycji.
W pierwszej kolejności w rozmowach z klientami staram się określić przede wszystkim potrzeby, później rozmawiamy o możliwościach i "zasobności portfela".
Jeśli mielibyśmy rozmawiać tylko o cenie, to czy podjąłby Pan decyzję tylko z taką wiedzą, czy jednak oczekiwania byłyby większe ?
Pozdrawiam.
Rafał Z.:
Rozumiem, że wśród sprzedawców niewiele mówi się o
możliwościach i zasobności portfela. Nie ma sensu unikać
kwestii ceny produktu. Zdaję sobie sprawę z kosztów wytworzenia
serwisu i aktualizacji tak złożonego programu. Powinniśmy rozmawiać
o wszystkich aspektach nie tylko o potrzebach klienta.
Kwestia konkurencyjności jest sporną, uważam że dla każdego znajdzie się kawałek podłogi do zagospodarowania na rynku kolei, wszystko zależy od oczekiwań i potrzeb. Kwestia ceny jest istotą rozmów, natomiast walorem są zawsze umiejętności wykorzystania wspólnego potencjału, głównie dzięki określeniu potrzeb. Sformułowanie "obniżenie ceny" kojarzy się raczej z obniżeniem wartości produktu czy usług. Wolę gdy rozmawiamy o wspólnych możliwościach znalezienia rozwiązania adekwatnie do potrzeb i możliwości.
Daniel Krzemiński

Daniel Krzemiński Student,
Politechnika Gdańska

Temat: Praca dla inżynierów

Dzień dobry,

Absolwent specjalizacji Drogi Szynowe na Politechnice Gdańskiej szuka pracy w zawodzie. Preferowane miejsce zatrudnienia to województwo Pomorskie lub okolice.

Proszę o kontakt lub informacje o ewentualnych ofertach pracy.

Pozdrawiam
Daniel Krzemiński

konto usunięte

Temat: Praca dla inżynierów

Cześć wszystkim,
Firma Vias y Construcciones w której pracuje szuka kierowników robót z uprawnieniami.

Przedsiębiorstwo ma bardzo silną pozycję poprzez przynależność do grupy ACS (2. największa korporacja budowlana w Europie - ponad 1000 firm na całym świecie) - myślę że perspektywy rozwoju są obiecujące.

Zainteresowanych zapraszam do kontaktu.

Pozdrawiam
Rafał

konto usunięte

Temat: Praca dla inżynierów

Witam,
Przyjmę zlecenia w pomocy przy projektowaniu najchętniej linii kolejowych i stacji, ewentualnie przejazdów. Od blisko dwóch lat pracuję w środowisku Bentley (MX, BRT, Microstation). Pomoc może dotyczyć projektów budowlanych, wykonawczych i SW w aspekcie układów torowych.

Ewentualnych zainteresowanych proszę o kontakt na priv.

Pozdrawiam



Wyślij zaproszenie do