konto usunięte

Temat: Nowe technologie w rekrutacji: konieczność nie opcja

Nowe technologie w rekrutacji: konieczność nie opcja

Co trzeci Polak (32%) znalazł pracę dzięki wyświetlanej w mediach społecznościowych reklamie. 22% poszukiwało jej za pomocą aplikacji mobilnej, a co piąty (21%) wymieniał wiadomości z potencjalnym pracodawcą. Nowe technologie w rekrutacji to już chleb powszedni. To niektóre z wniosków, do których prowadzi lektura raportu z przeprowadzonego przez ManpowerGroup badania „Siri, szukaj ofert pracy”.

Postęp technologiczny zatacza coraz to szersze kręgi, obejmując swym zasięgiem niemal każdą dziedzinę życia. Nie jest więc niczym zaskakującym, że wyraźnie zaznacza swoją obecność podczas podejmowania aktywności związanych z poszukiwaniem pracy. Zjawisku temu postanowił przyjrzeć się ManpowerGroup. Z raportu „Siri, szukaj ofert pracy” dowiadujemy się, jak i gdzie kandydaci poszukują pracy oraz jakie z wirtualnych wykorzystują w tym celu.

Okazuje się, że wśród dostępnych rozwiązań technologicznych najwięcej pożytku przyniosły Polakom wyświetlane przez media społecznościowe - za ich pośrednictwem o ofercie zatrudnienia dowidziało się 32% kandydatów. 22% pozyskało te informacje poprzez aplikacje mobilne, 21% pisząc wiadomości do organizacji, a 12% brało udział w wirtualnych targach pracy. Nieco rzadziej badani korzystali z wideokonferencji z potencjalnym pracodawcą– 9% oraz czatu z pracodawcą na jego stronie internetowej – 8%, z wyszukiwania głosowego przy pomocy wirtualnego asystenta korzystało 4% ankietowanych. W raporcie „Siri, szukaj ofert pracy” ManpowerGroup wyodrębnił również grupę kandydatów, którzy częściej niż pozostali korzystają z rozwiązań technologicznych w poszukiwaniu nowego zatrudnienia. To osoby, które wykorzystują do tego celu minimum 3 rozwiązania technologiczne – w Polsce tę grupę stanowi 12% badanych, średnia globalna wynosi 11%.
(...)
http://www.egospodarka.pl/150231,Nowe-technologie-w-re...