Arek Blomka obrazkowanie
Temat: Jeśli nie konkurs to co?
Powszechna (i zapewne w dużej części prawdziwa) jest opinia użytkowników tego forum dotycząca sensowności udziału w konkursach na logo czy identyfikację.Wszyscy wiemy:
- wybór następuje z pomiędzy kilku/nastu/dziesięciu ofert, które potencjalnie mogą być lepsze od naszej;
- warunki konkursu są niejasne;
- bezpodstawne unieważnienie konkursu;
- zdarza się podkradanie pomysłów i realizacja "gdzie indziej";
- śmieszne stawki - w praktyce to najtańszy sposób na pozyskanie projektu (i najlepszy na zapłacenie jurorom)
Jakie są zatem inne możliwości pozyskiwania ciekawych zleceń? W końcu rynek się rozwija, świadomość znaczenia i budowania marki rośnie, przybywa nowych firm a stare zmieniają wizerunek. Spływają środki na promocję miast i regionów. Potencjał jest ogromny.
Pytanie brzmi: jak pozyskiwać zlecenia?
Możliwości:
- strona internetowa prezentująca dorobek
- broszura/leaflet/karta wizytowa/inne druki autoreklamowe
- koneksje rodzinne i towarzyskie
- reklama szeptana (byli/obecni zadowoleni klienci)
- spam na forach/grupach dyskusyjnych [spam e-mailowy w zasadzie odpada]
- "podpięcie się" pod agencję/drukarnię, jako freelancer
- wynajęcie Account'a przy okazji "podrzucającego" zlecenie (zważywszy na stawki rzeczonych wchodzi w grę także obsługa poligraficzna, wtedy % naliczany od prowizji za druk)
- ???
Jak najczęściej pozyskujecie zlecenia? Może znacie bardziej skuteczne metody? Rozumiem, że wiele osób na forum stanowi dla siebie konkurencję i ujawnianie takich informacji może (ale zapewniam - nie musi) "podkręcić konkurencję". Może znajdzie się jednak ktoś bez uprzedzeń?