konto usunięte

Temat: Węgry dołączyły do sieci IAB Europe

13 listopad 2008: The Interactive Advertising Bureau Europe (IAB Europe) z radością wita IAB Węgry wśród grona członków, rozszerzając tym samym organizację. Węgry będą dziewiętnastym oficjalnym członkiem europejskiego IAB. IAB Europe zapewnia interaktywnym mediom silne podstawy do rozwoju poprzez prowadzenie badań z udziałem użytkowników Internetu, wywieranie nacisku na członków i upoważnienie do ochrony interesów interaktywnych marketerów oraz regulowanie dobrych praktyk dla tej, niezwykle szybko rozwijającej się branży.

Alain Heureux (CEO)- Prezes IAB Europe, cieszy się z powiększenia liczby nowych członków w organizacji. „ Tak długo jak reklama online rozwija się, jest ważne aby IAB Europe kontynuowało pracę nad promowaniem rozwoju interaktywnego marketingu. Przystąpienie IAB Węgry jest ważnym krokiem w stworzeniu trwałego porozumienia podczas reprezentowania interesów interaktywnych reklamodawców i marketerów z całego regionu, ale w szczególności rozwijających się krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Naszym celem jest stworzenie „cyfrowej ambasady” w krajach europejskich umożliwiając politykom, dziennikarzom, reklamodawcom i market erom odpowiedz na ich zapytania, wątpliwości, ale przede wszystkim wskazanie im „drzwi do których zawsze mogą zapukać”. Ja sam blisko współpracuję z Jarosławem Sobolewskim, Dyrektorem Generalnym IAB Polska i jest to najlepszy przykład rozwoju w regionie Europy Środkowo-Wschodniej obok Słowenii i Chorwacji należących również do IAB Europe. Wkrótce dołączą kolejne kraje co sprawi, że możemy spodziewać się nawet 30 krajów europejskich w AIB do końca 2009 roku.

Bardzo ważne jest, aby mieć silną organizację reprezentującą i chroniącą branżę internetową, by przemawiać jednym głosem do rządu w sprawie regulacji prawnych. Liczba 46 firm stowarzyszonych z IAB Węgry jest istotna, w porównaniu 12 od których zaczęło IAB Polska. Jest to dowód na głębokie rozumienie roli jaką pełni IAB w procesie rozwoju rynku marketingu. Jestem zadowolony widząc IAB Węgry jako bardzo ważny rynek Europy Środkowo-Wschodniej w „europejskiej rodzinie IAB”. To również sukces IAB Polska pełniącej nową rolę w regionie – mówi Jarosław Sobolewski, członek IAB Europe, koordynator regionu Europy Środkowo-Wschodniej.

IAB Wegry mówi, że „ jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, iż staliśmy się częścią europejskiej organizacji. Jest to bardzo ekscytujący czas dla nas. Rynek reklamy online na Węgrzech rośnie szybciej niż tradycyjne media i pomocą IAB Europe będziemy w stanie w przyszłości poszerzać interaktywny rynek reklamy”.

Coroczny raport IAB Europe AdEx na podstawie danych od członków przewiduje, że wydatki na reklamę osiągną 11,5 miliarda €, 40% więcej niż wartość rynku w 2006 roku. Opierając się na prognozie, gdzie rynek reklamy online w US wyniósł 14,5 miliarda €, raport z 2007 w tym roku pokazuje zbliżenie Europy do US. Wygląda na to, że europejska branża, pomimo europejskiej recesji, przewiduje 25% wzrost, w roku 2008.