Dominik Kaznowski

Dominik Kaznowski CEO, Digital We

Temat: Reaktywacja: Grupa IAB na Goldenline

Witaj,

chciałbym, jeśli to możliwe reaktywować grupę "IAB Polska" na "Goldenline". Na ostatnim Forum IAB było ponad 400 osób. Padło tam parę kontrowersyjnych kwestii. Z tego co słyszałem, były także różne oceny poszczególnych prezentacji?

Ciekawe pytania jakie się pojawiają to:
- Jak oceniasz Forum?
Który panel dyskusyjny był lepszy: polski czy międzynarodowy?
- które wystąpienie było najlepsze?
- Jak oceniasz MIXX'a?

Dominik

konto usunięte

Temat: Reaktywacja: Grupa IAB na Goldenline

Witaj Dominiku,

Odpowiadajac po kolei:

1) Impreze uznalbym za udana - zarowno czesc oficjalna, jak i ta pozniejsza. Co nie oznacza oczywiscie, ze nie mozna by poprawic paru rzeczy :]
2) Nie bylem niestety na calym panelu zagranicznym, ale z tego co zdazylem uslyszec (bezposrednio i od innych uczestnikow) - to wlasnie on byl ciekawszy. Mnie osobiscie w panelu polskim brakowalo dynamiki i rzeczywistej dyskusji (bardziej bylo to odpytywanie uczestnikow - wina prowadzacego?)
3) Co do prezentacji - tutaj wg mnie duzo lepiej wypadli Polacy. Mam wrazenie, ze goscie zagraniczni albo sie nie przylozyli, albo potraktowali nas jako zacofany rynek. Jak osobiscie np. nie dowiedzialem sie niczego w obszarze SEO/SEM, co wiecej - informacje z Weboptimisera sa znane juz od dosyc dawna... Podobne odczucie mieli klienci, z ktorymi rozmawialem dla zweryfikowania mojego subiektywizmu branzowego.
4) Najciekawsze byly prezentacje Expert Monitora i Opcomu.
5) Mixx sie udal :-)
Małgorzata Krukowska

Małgorzata Krukowska Marketing & Social
Media Manager,
outsourcing
finansowo-k...

Temat: Reaktywacja: Grupa IAB na Goldenline

Witam,

była to moja pierwsza konferencja stricte "internetowa". Poprzednia dotyczyła "social networking". Dla mnie jako "laika" najbardziej wartościowa była prezentacja Richard'a Taylor'a dotycząca najciekawszych kampanii internetowych, ciekawie i bardzo profesjonalnie prezentował Andy, ale można też sporo poczytać na temat tego co prezentuje Andy pod tym adresem:http://www.clickz.com/3622864
Prezentacja David'a była raczej żenująca, ale to raczej kwestia osobowości i braku wyczucia do kogo mówił.
Panel polski był trochę sztywny, prowadzący nie dorównywał poziomem panelistom. Nie było w nim ani jednej kobiety, co uważam za przejaw "sexizmu branżowego". Brakowało mi każdorazowego przedstawiania osoby mówiącej, proponuję, aby następnym razem na ekranie w tle, rzucać na ekran zdjęcie tej osoby, z krótkim opisem tego, co robi. coś takiego jak profil w Golden Line.
Na drugiej części konferencji niestety nie mogłam być, natomiast impreza MIXX podobała mi się: fajne miejsce, może przydałoby się więcej multimedialnych efektów na ekranie (bo w końcu to impreza branżowa). Wprowadziłabym tam jeszcze jakiś "networking", ale ponieważ większość osób i tak się znała, więc pewnie nie było takiej potrzeby.
Czy po konferencji będą gdzieś w sieci zamieszczone materiały z konferencji i imprezy (zdjęcia)?
Ah, rejestracja w Radissonie nie była zbyt dobrze zorganizowana, ale to pewnie urok tego hotelu.
Ogólnie: gratuluję organizatorom a zwłaszcza "Dżarkowi" :-)

Małgosia Krukowska (InPage Inc. http://inpageads.com )
Jarek K.

Jarek K. Ekspert
e-marketing'u i
e-commerce'u

Temat: Reaktywacja: Grupa IAB na Goldenline

Zgadzam się z odczuciami Macieja Gałeckiego. Z takim tylko uzupełnieniem, że może nie przekreślałbym wszystkich zagranicznych prezentacji. Fakt, że nie wnosiły one zbyt wiele nowego, ale pierwszą część uważam za ciekawą. Druga była męcząca, a ostatnia część - polska - najciekawsza.
Co do paneli dyskusyjnych to tylko ten zagraniczny był panelem dyskusyjnym, polski to bardziej wywiad
Co do Mixx'ów to bardzo mi się podobało, problem był tylko na samym początku, jeszcze przed rozpoczęciem wręczania nagród, kiedy w wielu miejscach sali punktowo ustawione były dmuchawy, wpuszczające gorące powietrze. Nie było łatwo stanąć poza zasięgiem takiej dmuchawy, a na zdrowie to raczej ona dobrze nie wpływała.
No i na koniec zgadzam się z problemami organizacyjnymi przy konferencji wskazanymi przez przedmówczynię. Kolejka do rejestracji była makabryczna.
Krzysztof Adamus

Krzysztof Adamus business development
director Opcom

Temat: Reaktywacja: Grupa IAB na Goldenline

Witam wszystkich:)

Po pierwsze dziękuję w imieniu Opcomu za możliwość poprowadzenia jednego z paneli na tak wyjątkowej imprezie jaką było Forum IAB.

Na pewno Forum można zaliczyć do udanych wydarzeń. Dla mnie to najlepsza konferencja branżowa w tym roku. Fajnie, że udało się ściągnąć zagranicznych prelegentów, ale faktycznie poziom ich wystąpień był niższy niż przedstawicieli z Polski.

Mam podobne odczucia jak Maciek Gałęcki - zagraniczni goście za dużo mówili o rzeczach podstawowych. Inspirującą była dla mnie prezentacja Alain Heureuxa i Andy Chena, troszkę mniej ale nadal na poziomie Gregory Roekens. Najgorsze były 2 ostatnie prezentacje. Richard Tylor miał mówić o najciekawszych brytyjskich kampaniach reklamowych a większość czasu zmarnował na mówienie o oczywistych oczywistościach by na końcu przedstawić 7 casów z jego agencji. Prezentacji David Whitea nie widziałem do końca, ponieważ w połowie znużony wyszedłem.

Natomiast polskie prezentacje były naprawdę bardzo ciekawe i tutaj pochwała dla organizatorów za dobór prelegentów:) Szkoda tylko, że frekwencja była mniejsza.

Co do paneli dyskusyjnych - ten polski był bardzo słaby. Gdyby ograniczyć ilość panelistów do 4 osób, które miały coś sensownego do powiedzenia to pewnie było by ciekawie. Najbardziej oderwane od rzeczywistości były dla mnie wypowiedzi Pana Wejcherta z Onetu. Czasem nie wiedziałem o czym w ogóle mówi.

Znacznie lepiej wypadł zagraniczny panel, który faktycznie był ciekawy.

Co do MIXXów - jestem jak najbardziej za taką formułą gali. Przypomina mi trochę galę Kreatur, która także odbywa się w klubie i jest początkiem większej imprezki. Na Złotych Orłach czy Webstarach jest po prostu sztywno i nudno, dlatego szybko się kończy i nie ma szans ani na zabawę, ani na nawiązywanie branżowych znajomości.

Jako juror MIXXów mam kilka uwag i propozycji co do samego konkursu. Jarek Sobolewski obiecał powołać Radę regulaminową MIXX'a i dopracować wspólnie regulamin na przyszłą edycję.Krzysztof Adamus edytował(a) ten post dnia 11.11.07 o godzinie 19:13

konto usunięte

Temat: Reaktywacja: Grupa IAB na Goldenline

Witam wszystkich,
Dominik jako najwiekszy spolecznik znowu musial zaczac:-) - dzieki!

OGOLNIE:
Dla mnie duzy plus. Z pewnoscia bylo to najwieksze wydarzenie rynku internetowego i ma wszelkie przeslanki, zeby tak zostalo na kolejne lata. Podstawa sukcesu byla frekwencja. Wszyscy ludzie z branzy i calkiem sporo Klientow.

PREZENTACJE:
Dla mnie Alain na wysokim poziomie, calkiem dobre prezentacje Andiego z MTV i Gregorego z Euro.
Najwiekszy zawod to David White, SEM mozna naprawde super sprzedac w 10 minut! a tutaj tego mi zabraklo. Fajnie sam o sobie mowil a w SEM byl totalnie nieprzekonywujacy i wrecz nudny.
Polskie prezentacje na przyzwoitym poziomie.
Formula panelu natomiast jest strasznie trudna do moderowania, mysle, ze bylo ok, ale pomyslalbym na przyszlosc jak wykorzystac interakcje prezenterow w formule innej niz panel.

MIXX AWARDS:
Nie ukrywam, ze najbardziej na Mixx Awards mnie ucieszyly az 3 nominacje Performance Media i nie tylko dlatego, ze wspoltworze ta firme:-), ale rowniez, ze pierwszy raz w historii polskich nagrod zostaly wyroznione kampanie reklamowe w wyszukiwarkach i SEO!
Szkoda, ze nominacji nie przekulismy na nagrode:-), ale musze oddac honor Opcomowi.
Impreza naprawde rewelacja! takich wiecej w branzy!

konto usunięte

Temat: Reaktywacja: Grupa IAB na Goldenline

Alain - fajnie i bez nadęcia,

Andy Chen - ma charyzmę, kilka fajnych rzeczy powiedział

Panel krajowy - średnio, srednio

Gregory - pierwsze 3 minuty ok, potem nic nowego

Richard - na tę prelekcję czekałem najbardziej. I dupa. Jeśli ktoś zapowiada 30 minut o najciekawszych kampaniach w UK, a potem przez 20 minut mówi o niczym a przez kolejne 10 min opowiada o własnych kampaniach, z ktorych tylko jedna jest ciekawa... - wielkie rozczarowanie.

David White - wyszedłem

Panel międzynarodowy - średnio, średnio. Ale to też wina prowadzącego moim zdaniem - sorry :)

Arek - wow. Nie wiedziałem, że mamy w branży tak dobrych mówców. Arku, wielki szacunek. Trudno w ciekawy sposób przedstawić suche wyniki finansowe. Tekst o autostradach był przypieczętowaniem klasy tej prezentacji.

Michał - też bardzo bardzo dobrze - wyczerpujący przegląd video w sieci. I ciekawie sprzedane.

Dawid - niestety przegadałem cały wykład Dawida, więc trudno mi ocenić :)

Generalnie - zgadzam się, że to najlepsza konferencja w tym roku. Frekwencja świetna. Za rok proponuję:

a) bardzo wyraźnie zasugerować wszystkim prelegentom, o czym mają mówić. Może taką listę tematów stworzyć tutaj i zasugerować IAB odpowiednio wcześniej?

b) zaprosić ludzi z takich agencji jak North Kingdom na przykład - wyobrażcie sobie, jaką inspiracją byliby dla polskiej branży.

c) pociągnąć kontrowersyjne tematy - np. zasady współpracy Klientów z agencjami. Męczmy te tematy do skutku!!! Nie chce mi się czekać 10 lat na start w przetargu zorganizowanym wg zdrowych zasad.

d) skoro mieliśmy taką dobrą frekwencję, zróbmy następną na 600 osób!

Nagrody MIXX - Krzysiek napisał wszystko, co ważne. Multimedia słabe.

Gala - świetna. Kurczaki były zawodowe.
Jarosław Sobolewski

Jarosław Sobolewski Partner w Internet
Talents - agencji
doradztwa
personalne...

Temat: Reaktywacja: Grupa IAB na Goldenline

Hej,

Chętnie skomentuję kilka spraw odnosząc się do części posta Dawida

>a) bardzo wyraźnie zasugerować wszystkim prelegentom, o czym mają >mówić. Może taką listę tematów stworzyć tutaj i zasugerować IAB >odpowiednio wcześniej?

Zapraszam Cię do Rady programowej (była taka i przy tej edycji) i innych, którzy czują, że są w tanie wskazać kogoś ciekawego.
Myślę, że prace nad FORUM IAB 2008 rozpoczniemy już w grudniu, więc zapraszam.

>b) zaprosić ludzi z takich agencji jak North Kingdom na przykład - >wyobrażcie sobie, jaką inspiracją byliby dla polskiej branży.

Jeśli się tylko zgodzą przyjechać bez honorarium, to już możemy z nimi zacząć rozmawiać.

>c) pociągnąć kontrowersyjne tematy - np. zasady współpracy >Klientów z agencjami. Męczmy te tematy do skutku!!! Nie chce mi >się czekać 10 lat na start w przetargu zorganizowanym wg zdrowych >zasad.

To raczej sprawa dla grupy roboczej - "Dobre praktyki w nowych mediach". Gdyby agencje, które należą i wejdą (mam już kilka kolejnych deklaracji) miały zapał do uregulowania tego tematu, to sądzę, powołajcie grupę i pracujcie nad tym. Nawet gdyby to miała być jedyna rzecz, którą razem zrobicie, to chyba warto... Zapraszam w każdym razie.

d) skoro mieliśmy taką dobrą frekwencję, zróbmy następną na 600 osób!

Gdyby sala była w stanie pomieści, to mielibyśmy już tym razem 600. Na 2 tygodnie przed sprzedaliśmy wszystkie wejściówki i zastopowaliśmy kampanię reklamową, a jak wiadomo to jest to najlepszy okres na rekrutację uczestników. Osobiście było mi przykro, że wiele osób z listy rezerwowej nie mogło wejść na imprezę i że musiałem odmawiać wielu dobrym znajomym, którzy obudzili się na późno. Niestety, jak dobrze wiecie, na tą salę nie dało się już wstawić więcej krzeseł.

A teraz kilka oczywistości:
1. IAB to Wy, a nie te kilka krzeseł i stolików w biurze.
2. Bez Waszego zaangażowania 3 osobowy stuff biura wiele nie zdziała.
3. Jak chcecie zmieniać rynek, to wnoście do tej organizacji swoją wiedzę i zaangażowanie.

Tak działają IAB-y na całym świecie. Żadne biuro, że będzie nigdy w stanie robić czegokolwiek poza koordynacją. Nawet amerykański i brytyjski się na tym skupiają, więc... zapraszam do aktywnej współpracy :)

konto usunięte

Temat: Reaktywacja: Grupa IAB na Goldenline

Podpisuję się pod wypowiedzią Jarka :)
Michał Kreczmar

Michał Kreczmar ecommerce, online
media, digital
advertising

Temat: Reaktywacja: Grupa IAB na Goldenline

najlepsza prezentacja >> Chen + Rutkowski

Arek Drulis pokazal to co pokazuje od pol roku (niestety juz) widzielismy przeciez Onet + Agore a teraz znow tylko Onet :(

najgorsza prezentacja >> pan od SEMa, my nie murzynowo jednakowoz

BDW: latwo mowic "nieogranizatorom konferencji" jak org. konferencje: prelegenci/gwiazdy zawsze wiedza swoje najlepsze zbriefowanie nic nie pomoze, przezentacje zawsze sa na ostatnia chwile wiec nie ma jak sie dobrze przygotowac do panelu czy nawet do materialow konferencyjnych

najwieksza wpadka:

1. rejestracja >> Jarku opowiadalem jak to warto zrobic, agencja eventowa zawiodla? podpis na liscie to jakis old skull

2. mikrofony dla panelistow + na sali

3. scisk na korytarzu przed sala ze im ten hotel BHP pozwolilo odpalic to jakis przewal, w razie pozaru wszyscy bysmy sie stratowali albo sploneli

najciekawszy panel >> oba srednie niestety, panele w tej branzy w ogole slabo wychodza, komentarze i blogi zastepuja je efektywnie zwl. ze brak pytan z sali.

BDW jak moze dobrze wyjsc panel jak NIKT nie chce nic sie dowiedziec > wszyscy wszystkow wiedza czy... boja sie zapytac? 0 interakcji :(

najciekawsza dyskusja w kuluarach >> Gortych vs Brief o Second Life

+ ploteczki branzowe, kto, z kim, co, kiedy... nieocenione :)

Jarek > pierwsze sliwki robaczywki > nastepnym razem kongresowa

pozdr
m.
Jarosław Sobolewski

Jarosław Sobolewski Partner w Internet
Talents - agencji
doradztwa
personalne...

Temat: Reaktywacja: Grupa IAB na Goldenline

Dzięki za uwagi, wszystko trafia na listę do szczególnego dopilnowania przy kolejnej edycji FORUM. Chciałbym w przyszłym roku zobaczyć najlepszą konferencję w USA i kilka w Europie, aby zaprosić najlepszych z najlepszych prelegentów, którzy tam występują. Tak na marginesie, klasowy amerykański prelegent życzy sobie około 50K USD za prelekcję w Europie. Próbowałem kogoś takiego ściągnąć już tym razem, ale nie było nas na to stać.

Mam nadzieję, że dobra opinia z pobytu w Warszawie naszych tegorocznych prelegentów będzie argumentem dla innych, żeby się u nas pojawić. Chociażby europejskiej czołówki. Jestem dobrej myśli.

Jest szansa, że prezentacje pojawią się już jutro na http://forumiab.pl
Dominik Kaznowski

Dominik Kaznowski CEO, Digital We

Temat: Reaktywacja: Grupa IAB na Goldenline

Jarek,

i tak szacun, że wyszło tak jak wyszło ;)
Jarosław Sobolewski

Jarosław Sobolewski Partner w Internet
Talents - agencji
doradztwa
personalne...

Temat: Reaktywacja: Grupa IAB na Goldenline

Dzięki za dobre słowo, szczególnie cenne, bo z ust przewodniczącego Rady Nadzorczej IAB Polska.

Wiele osób włożyło w to wydarzenie mnóstwo czasu, pracy i co najcenniejsze, serca. Jestem im wszystkim BARDZO WDZIĘCZNY.

W tej chwili zastanawiam się już nad dwoma kolejnymi formatami imprez IAB. Zaryzykuję i opiszę krótko jeden z nich, szczególnie że w wieloma osobami już o tym rozmawiałem i wstępnie wygląda, że może być wielu zainteresowanych.

Chciałbym zorganizować branżowy turystyczny rajd samochodowy z próbami wyczynowymi. Miałem przyjemność brać w czymś takim udział 2 lata temu (w części wspierać organizacyjnie). Był to Rajd Świstaka (wpisany zresztą do kalendarza rajdów polskich) organizowany przez krakowskie środowisko pośredników w obrocie nieruchomościami. Impreza rewelacyjna. Szczególnie te chwile w których emocje i wola walki wygrywały z lakierem na karoseriach całkiem fajnych aut.

Wiem, że wiele osób posiada auta, które z powodzeniem mogłyby pojechać w normalnych rajdach i może warto byłoby poddać je próbie w gronie znajomych z branży. Nie auto jest w tym jednak najważniejsze, ale chęć zabawy.

Co do zasad, to oczywiście podział na kategorie pojemnościowe (lub ilość kucyków), konieczność posiadania pilota ze strony klienta lub dodatkowej załogi wystawionej przez przedstawiciela klienta. Chodzi w końcu o integrację. Cel: Dojazd do jakiegoś urokliwego miejsca i wieczorem oczywiście... zabawa w stylu IAB ;))) Potem dzień na networking, może jakieś workshopy, dojście do siebie i spokojny powrót do domów.

Czekam na opinie. Jeśli ten pomysł znajdzie Waszą aprobatę to będę przekonywał zarząd i radę nadzorczą do tego projektu. W ten sposób późną wiosną moglibyśmy się "ścigać".
Łukasz Felsztukier

Łukasz Felsztukier Niemożliwe staje się
niemożliwe tylko
wtedy, jeśli w to
u...

Temat: Reaktywacja: Grupa IAB na Goldenline

Ew. namówić np. autotrapera na użyczenie aut dla w końcu bardzo atrakcyjnej i perspektywicznej grupy docelowej, jaką stanowimy :)

Btw: jeśli planujesz zabawy w terenie, to może też pomyślimy o torze? Myślę że znajdzie się parę osób z szybkimi autkami :)
Przemysław Fuksa

Przemysław Fuksa Board Member &
co-founder
@FreshMail

Temat: Reaktywacja: Grupa IAB na Goldenline

Ciekawy pomysł - rajd samochodowy jestem za:)
Jarosław Sobolewski

Jarosław Sobolewski Partner w Internet
Talents - agencji
doradztwa
personalne...

Temat: Reaktywacja: Grupa IAB na Goldenline

Liczyłem na trochę większe zainteresowanie, ale może jak przygotujemy więcej szczegółów pojawi się większe zainteresowanie...

konto usunięte

Temat: Reaktywacja: Grupa IAB na Goldenline

Witaj Jarku,

Ja uważam, choć nie miałem okazji przybyć inicjatywe warta uwagi. Nawet jeżeli są jakieś problemy to i tak na koniec okazuje się że większość jest zadowolona.

Jak tylko nie przeocze następnej tego typu imprezy napewno zawitam.

Pozdrawiam
Mariusz
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: Reaktywacja: Grupa IAB na Goldenline

Jarosław Sobolewski:
Liczyłem na trochę większe zainteresowanie, ale może jak przygotujemy więcej szczegółów pojawi się większe zainteresowanie...

Jestem przekonany, każda impreza, która wyjdzie poza sztywne ramy konferencyjne i garnitury będzie mile widziana - a na pewno również chętnie współorganizowana.
Rajd - tym chętniej, że w wątku się prawie sami faceci wypowiadają (i rodzynek) ;)

PozdrowieniaBartłomiej Juszczyk edytował(a) ten post dnia 12.12.07 o godzinie 21:55

konto usunięte

Temat: Reaktywacja: Grupa IAB na Goldenline

Bartłomiej Juszczyk:
Jestem przekonany, każda impreza, która wyjdzie poza sztywne ramy konferencyjne i garnitury będzie mile widziana - a na pewno również chętnie współorganizowana.


Dokładnie zgadzam, się z Barłomiejem, sam miałem okazje organizować impreze związaną z SEO http://seoparty2k7.com, która dość mocno wychodziła poza sztywne ramy konferencyjne http://www.sprawnymarketing.pl/artykuly/film-seo-party.... W tym roku będzie powtórka.

Jarku, tak jak napisał Bartłomiej, także chętnie współorganizowana - zapewne wiele osób w tym ja, są skłonne pomóc przy organizacji i promocji takiej imprezy.

Pozdrawiam
Marisuz
Jarosław Sobolewski

Jarosław Sobolewski Partner w Internet
Talents - agencji
doradztwa
personalne...

Temat: Reaktywacja: Grupa IAB na Goldenline

Dzięki Panowie za dobre słowo. Choć trochę późno, bo budżet już przygotowany i rajdu tam nie wpisałem. Trzeba więc będzie tak wszystko obmyślić, żeby się wyzerował i już. Może uda mi się przekonać RN do poparcia tego projektu w ciągu roku, jak będzie nam dobrze wszystko wychodziło w IAB.

Następna dyskusja:

Forum IAB 2007




Wyślij zaproszenie do