konto usunięte

Temat: Prawie połowa (42%) pracowników, którzy odeszli ze swojej...

Tak wynika z badań przeprowadzonych przez BT Business. A czy Wam przytrafiła się kiedyś taka sytuacja? Czy odejście z firmy wiązało się z tego typu przyczyną?
Jacek Straszak

Jacek Straszak Szef działu HR

Temat: Prawie połowa (42%) pracowników, którzy odeszli ze swojej...

z osobistych doświadczeń:

zły styl zarządzania nie był czynnikiem decydującym, choć z pewnością mógł przechylić szalę.

Miałem okazję pracować z szefami których "styl" zarządzania pozostawiał wiele do życzenia, jednak częściowo udawało się z tym jakoś uporać, tak by móc spokojnie zająć się swoimi obowiązkami.

z doświadczeń zawodowych: Wiele osób uczestniczących w moich rekrutacjach rzeczywiście wskazywało taką przyczynę jako motywator do zmiany pracodawcy, zawsze jednak dobrze jest poznać kontekst sytuacyjny i nie ufać ocenie sytuacji dokonanej przez jedną tylko stronę.

Najsmutniejsze są sytuacie, gdy firma traci dobrych specjalistów z błahych powodów, które można łatwo i szybko usunąć (niekoniecznie usuwając "wadliwego" menedżera)

Temat: Prawie połowa (42%) pracowników, którzy odeszli ze swojej...

Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że zarządzanie firmą i sposób , w jaki traktuje się pracowników, to decydujące czynniki,
które mają wpływ na atmosferę w pracy jak i chęć pracownika do pozostania w bieżącym miejscu zatrudnienia oraz samo-rozwijania się.

Dla mnie SZEF powinien być autorytetem - osobą, która mnie uczy, która zna odpowiedzi na większość moich pytań dot. pracy, powinna to być osoba zorganizowana i przede wszystkim z charyzmą, która by mnie zaraziła swoim podejściem do niektórych obowiązków.

Tak, zgadzam się, że niektóre chaotyczne style prowadzenia firmy się sprawdzają, ale zawsze pozostaje to ALE - kiedy się jednak nie uda przezwyciężyć trudności, jakie pojawiły się w toku organizacyjnym.

Czym jest to spowodowane?

- przerzucaniem obowiązków kierujących na pracownika (np.zamówienia produktów dla firmy),
- brak odpowiedzi na podstawowe pytania i odsyłanie pracowników
do działów obsługi klienta, kolegów "po fachu" bądź na stronę z FAQ

etc.

Ja mogę być przykładem pracownika, który opuścił stanowisko pracy z powodu ( w moim mniemaniu) złego - chaotycznego, niezorganizowanego stylu prowadzenia firmą.



Wyślij zaproszenie do