Temat: Raport płacowy
Magdalena C.:
Witam wszystkich serdecznie,
Interesuje mnie kwestia metodologii tworzenia raportów płacowych. Czy ktoś może zajmował się tym i może mi udzielić kilku praktycznych wskazówek jak się do tego zabrać. Chodzi o kilka bardzo konkretnych stanowisk z jednej branży.
Serdecznie dziękuję za wszelkie informacje.
Pozdrawiam
Magda Ciesielska
Jak to się robi w dużym skrócie:
1. Wyznaczasz cel
2. Określasz stanowiska, które będą porównywane, opisujesz, grupujesz, etc. (to w sumie najtrudniejsza część)
3. Określasz jakie dane chcesz zebrać (wynagrodzenie zasadniecze, bonusy, wynagrodzenie za nadogdziny, etc.)i z jakich firm
4. Wybierasz metodę zebrania danych (najczęśćciej mejl lub formularz on line)
5. Przeprowadzasz badanie (kontaktujesz sie z HRami w firmach)
6. Analizujesz wyniki i wyciągasz wnioski
Najczęściej jednak zleca się to firmie zewnętrznej.
Pozdrawiam,
Damian
Damian Borkowski edytował(a) ten post dnia 30.04.08 o godzinie 15:41