Dawid W.

Dawid W. W2 Solutions

Temat: Automatyzacja hotelu - samoobsługowa recepcja

Witam,
Jako, że jestem nowym uczestnikiem tej grupy na samym początku chciałbym się ze wszystkim serdecznie przywitać.
Odnosząc się do tematu posta, prosiłbym nie odbierać tej treści jako formy reklamy z mojej strony. Ze względu na to, że jesteśmy polską firmą, która stworzyła prototyp takiego urządzenia bardzo jesteśmy ciekawi jak podchodzą do tego typu rozwiązań specjaliści zarządzający hotelami. Czy widzą w tym przyszłość oraz sens stosowania takich urządzeń w swoich obiektach. Naszym głównym założeniem było umożliwienie wykonania samodzielnego procesu zameldowania (odebrania elektronicznego klucza do pokoju) oraz wymeldowania (łącznie z procesem płatności za pomocą karty płatniczej), co oczywiście docelowo ma skutkować redukcją kosztów oraz zmniejszać czas oczekiwania otrzymania klucza od pokoju. Sądząc po ilości tego typu urządzeń (zakup biletów, samodzielne odprawy na lotniskach) wszystko idzie w kierunku samoobsługi, więc chętnie dowiemy się, co myślą o tym specjaliści z branży hotelowej. Zapraszam do dyskusji i wyrażania opinii na ten temat
Dorota Krzyk-Kidybińska

Dorota Krzyk-Kidybińska pasjonat hotelarstwa

Temat: Automatyzacja hotelu - samoobsługowa recepcja

Witam,
myślę że jest to świetne rozwiązanie dla powstających jak grzyby po deszczu obiektów typu apart-hotel, gdzie jako takiej recepcji i tak nie ma, ale jednak musi pozostać kontakt z "żywym człowiekiem" w celu przekazania kluczy, rozliczenia itp. W mojej opinii także dla małych pensjonatowych obiektów byłoby to świetne rozwiązanie - właściciel nie musiałby być dostępny 24/7 w obiekcie, ani też opłacać specjalnie w tym celu pracownika.
Oczywiście na pewno pojawią się głosy, że hotelarstwo to także w dużej mierze ludzie którzy tworzą dany obiekt - i oczywiście ten czynnik szybko nie zostanie wyparty przez automaty, natomiast na pewno w wielu przypadkach [jw.] ma to jednak spory sens. Powodzenia!
Izydor Nowakowski

Izydor Nowakowski Właściciel firmy
Leadline

Temat: Automatyzacja hotelu - samoobsługowa recepcja

Nie tak hop siup - hotele "prawie bezobsługowe" są dość popularne np. we Francji (http://www.tur-info.pl/p/fo_id,25597,,hotele_formule_1... więc szanowny panie kolego, firma, którą pan poniekąd poleca na czymś się wzoruje a nie odkrywa kwadratury koła.

Jeżeli na takie hotele będzie klient to będą one miły rację bytu ale w Polsce nie wróżę kariery takim obiektom a moje argumenty to:
a) Polak ZAWSZE lubi ponarzekać
b) jak Polak nie narzeka to patrz punkt a)
c) w Polce płatności bezobsługowe CC są sporadyczne i wbrew INDOKTRYNACJI bankierów i mediów okołobankowych nie zwiększa się drastycznie ilość transakcji
d) Polacy NIE mają pieniędzy na podróże prywatne a jak podróżują służbowo to F-VAT z "bonusem" się należy
e) jeżeli Social Media w Hotelarstwie jakoś nie przebiło się to i self-service będzie klapą lub ciekawostką dla spontanicznych nowobogackich
f) jak będzie klient to sprzedawaj i nie pytaj dlaczego kupuje :-)

Polacy NAJPIERW muszą nabrać nawyków spania w hotelach podczas podróżowania tak samo jak jedzenia w restauracjach zamiast ślęczenia nad garami a dopiero POTEM mogą myśleć o nowinkach technicznych. i ŻADEN bełkot PR'owy nie zmieni tego faktu czy się to komuś podoba czy nie.

Mimo wszystko życzę powodzenia i dzwonię po room service aby żywy kelner przyniósł mi kolację do pokoju :-)

Pozdrawiam.
Dawid W.

Dawid W. W2 Solutions

Temat: Automatyzacja hotelu - samoobsługowa recepcja

Dziękuję za odpowiedzi

Panie Izydorze, oczywiście, że istnieją podobne urządzenia (o różnicach jednak nie będę pisał) wspomniałem tylko, że to polska firma (produkt).

Życzę smacznej kolacji :)

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Automatyzacja hotelu - samoobsługowa recepcja

Uważam że długo będzie to w sferze ciekawostek. W hotelu Goście szukają również poczucia bezpieczeństwa a tego automat póki co nie zapewni. Zresztą - powodzenie tych urządzeń będzie pewnie zależało od ich niezawodności i osobistych doświadczeń potencjalnego klienta. Ja osobiście z tego typu samoobsługowymi terminalami, kasami itp. mam tyle złych doświadczeń że chwilowo trudno będzie mnie do tego typu rozwiązań przekonać. Poza tym - z czysto społecznego punktu widzenia - gdzie ci wszyscy ludzie mają teraz znaleźć zajęcie? Z fabryk automaty wyparły ich do usług a z usług dokąd?Zenon Depta edytował(a) ten post dnia 05.03.13 o godzinie 00:59

konto usunięte

Temat: Automatyzacja hotelu - samoobsługowa recepcja

Postąpujaca automatyzacja jest nieuchronna choć wiąże się niestety z utratą miejsc pracy. Przykład hipermarketów gdzie jedna osoba czuwa nad obsługą wielu samoobsługowych kas. Ja takie kasy wybieram ponieważ są szybsze (a jeszcze dwa lata temu ich unikałem bo uważałem że się zawieszają itp).

Dołączam wywiad dotyczący wykorzystania inteligentnych rozwiązań mozliwych do wykorzystania w hotelu. Jest w nim mowa między innymi o systemach redukujących wilekość zatrudnienia w obiekcie. Pamietajmy że mniejsze koszty prowadzenia obiektu to potencjalnie niższe ceny, które sprawiają że wiecej osób może sobie pozwolić na nocleg.

http://youtu.be/VuUNT93z-eg

Temat: Automatyzacja hotelu - samoobsługowa recepcja

Witam,

Zdaje sobie sprawę, że wątek ma już parę dobrych lat, lecz zauważyłem, że osoby poszukujące odpowiedzi odnośnie samoobsługowej recepcji natrafią się na ten temat i chciałyby uzyskać aktualne informacje. Od ostatniej odpowiedzi minęło już 9 lat, a postęp technologiczny w tej sprawie nabrał tempa. Nasza firma dostarcza rozwiązań o których mowa w dyskusji i jesteśmy na bieżąco z wymyślaniem nowych funkcjonalności dla samoobsługowej repecjii, tworząc nasze urządzenie jakim jest kiosk hotelowy, a także dostarczając oprogramowanie dla hoteli.

Po więcej informacji serdecznie zaprosiłbym Państwa do kontaktu:

✔️ Telefon: 533 357 221
✔️ https://www.kioskhotelowy.pl/
✔️ https://www.hotelbezrecepcji.pl/
✔️ https://www.sohis.pl/Ten post został edytowany przez Autora dnia 14.03.22 o godzinie 10:54

Następna dyskusja:

Wizerunek hotelu




Wyślij zaproszenie do