konto usunięte
Temat: Cyfrowa złota klatka
http://ubermlin.wordpress.com/2009/08/01/cyfrowa-zlota...Mój pogląd na dystrybucję cyfrową. Jeszcze chyba o tym tutaj nie gadaliśmy, więc chciałbym się dowiedzieć co Wy sądzicie.
konto usunięte
Leszek
L.
Wastelands
Interactive
konto usunięte
konto usunięte
Chodzi o to ,że tak na prawdę to my mamy te wszystkie problemy z odsprzedawaniem gier etc.
3. Czy ten scenariusz ma szansę zagrozić tym potencjalnie mocarnym ale piraconym rynkom w kwestii pospolitego pudełka? Wydaje mi się ,że puki co nie. Powód? Internet w większości tych krajów ostro kuleje na tyle ,że nie daje płynności a nie dając płynności pozbawia możliwości pozyskania stałego klienta a o to w steamie chodzi.
1. Możliwość zciągnięcia szybko zupełnie nowej, starej gry (nie porysowany nośnik, pełna aktualizacja, stare osiągnięcia etc)
2. Dobra cena (chodź nie tak bardzo istotna)
3. Dobra platforma do gry ze znajomymi
4. Dobry i czytelny sklep
konto usunięte
Mimo wszystko wydaje mi się ,że to jedyny sensowny sposób walki z piractwem i weź pod uwagę ,że gra na STEAM jest średnio o 25-35% tańsza a co za tym idzie twoja potencjalna strata w związku z brakiem możliwości sprzedania gry
Robert M.:
Dla mnie wszystko będzie OK, dopóki będę mógł mieć wybór :)
konto usunięte
Tylko czy produkcja czegoś co da Ci wybór nie spowoduje znacznie większych strat lub mniejszych zysków dla producenta ze względu na piractwo lub konieczność zastosowania wyższej ceny (koszt produkcji , reklama etc) a przez to finalnie podniesie ceny produktu jaki trafi nie tylko do sklepu ale i na steam
Michał
M.
Senior Back-End
Engineer (Ravelin)
Leszek
L.
Wastelands
Interactive
Michał Michalak:
2) Złodziejstwo Steam'a nie ma granic. Gdzie można zarobić kosztem chamstwa, tam się zarabia. Najprostrzym przykładem są ceny "parowych" gier w Eropie, dla których Steam stosuje przelicznik 1 $ = 1 €. Cóż, dla swojaków zawsze się tak kombinuje, żeby mieli lepiej.
Emilian
S.
Starszy Inżynier
Oprogramowania,
Teleca Poland
Inna sprawa, że Rober mówi, że produkt trzymany w ręku daje mu poczucie kontroli. Trzymałeś kiedyś w ręku jakąś grę Valve? Ostatnio już nie tylko Valve (na przykład FEAR2). Masz pudełko, masz płytę, masz produkt - bez Steam i tak nie zagrasz.
Michał
M.
Senior Back-End
Engineer (Ravelin)
Emilian Szyburski:Inna sprawa, że Rober mówi, że produkt trzymany w ręku daje mu poczucie kontroli. Trzymałeś kiedyś w ręku jakąś grę Valve? Ostatnio już nie tylko Valve (na przykład FEAR2). Masz pudełko, masz płytę, masz produkt - bez Steam i tak nie zagrasz.
Ja ostanio trzymałem w ręku Orange Box na X360 - i żaden Steam do gry nie jest potrzebny :)
Emilian
S.
Starszy Inżynier
Oprogramowania,
Teleca Poland
Emilian
S.
Starszy Inżynier
Oprogramowania,
Teleca Poland
Michał
M.
Senior Back-End
Engineer (Ravelin)
konto usunięte
Emilian Szyburski:
Nikt nie wspominał o jednej zalecie cyfrowej dystrybucji - dostępność gier.
Druga sprawa to indie developers. Mało kto zaryzykuje wydanie w pudełku gry o dziwnym pomysle od nieznanego developera - dzięki dystrybucji cyfrowej możemy pograć w gry typu Braid czy Flower.
Emilian
S.
Starszy Inżynier
Oprogramowania,
Teleca Poland
konto usunięte
Emilian Szyburski:
Z drugiej strony Microsoft - jako jedyny wśród producentów konsol - umożliwia każdemu opublikowanie swojej gry na Xboxie poprzez Xbox LIVE Indie (dawniej Community) Games
Emilian
S.
Starszy Inżynier
Oprogramowania,
Teleca Poland
Następna dyskusja: