konto usunięte

Temat: Siła konsumentów wciąż niewykorzystana. Ich świadome...

Siła konsumentów wciąż niewykorzystana. Ich świadome wybory mogą wymuszać etyczne zachowania firm.

Konsumenci pełnią istotną rolę w kształtowaniu postępowania przedsiębiorców. To od ich codziennych wyborów w czasie zakupów zależy to, jakie firmy funkcjonują na rynku – przekonuje Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju Filantropii. Siła sprawcza konsumentów nie jest jednak jeszcze w pełni wykorzystywana. Coraz częściej zwracają uwagę na aspekty związane z fair trade i ekologiczną produkcją, jednak nie są one czynnikiem decydującym przy wyborze. Eksperci podkreślają, że im częściej wybierane będą produkty i usługi firm odpowiedzialnych, tym większą motywację firmy będą miały, żeby się takimi stawać.


– Nie zawsze zdajemy sobie sprawę z tego, że nasze wybory zakupowe mają wpływ na to, w jakim świecie żyjemy. Trzeba powiedzieć wprost, że mamy do czynienia z firmami odpowiedzialnymi i nieodpowiedzialnymi społecznie, np. niszczącymi środowisko lub łamiących prawa pracownicze. Jedną z dróg, żeby to zmienić, są świadome wybory zakupowe – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju Filantropii. – Wiele mówi się o zrównoważonej konsumpcji, która uwzględnia aspekty ekonomiczne, ekologiczne i społeczne, która nie szkodzi i jest w miarę sprawiedliwa społecznie. Chodzi o to, by produkty nie miały takiego waloru cenowego, który jest wynikiem nieetycznych zachowań.

Zachowanie odpowiedzialne społecznie nie jest już dla firm wyłącznie kwestią wizerunkową. Taką działalność oceniają też indeksy giełdowe. Kampanie CSR pomagają budować zaufanie do marki czy produktu, budują też przewagę konkurencyjną. Konsumenci coraz większą wagę przywiązują do produkcji z poszanowaniem ekologii i etyki, a cena nie jest już decydującym o wyborze czynnikiem.

https://biznes.newseria.pl/news/sila-konsumentow-wciaz,...Ten post został edytowany przez Autora dnia 30.04.17 o godzinie 12:40