konto usunięte
Temat: Na straży wizerunku służby zdrowia - polityka compliance
Na straży wizerunku służby zdrowia – polityka compliancePlacówki ochrony zdrowia to instytucje zaufania publicznego, które powinny cieszyć się nieposzlakowaną opinią. Funkcjonuje tu prymat misji nad zyskiem, a więc jakakolwiek skaza na reputacji wywołuje burzę medialną i związane z nią nieprzyjemności. Dodatkowo w dobie powszechnego dostępu do Internetu informacje rozprzestrzeniają się z prędkością światła, a więc każda nieprzychylna ocena, nawet jednostkowa, nie pozostaje bez odzewu. Najlepszym sposobem, aby zapobiec sytuacjom kryzysowym, jest wykorzystanie instrumentów do zarządzania ryzykiem nadużyć.
Co jakiś czas pojawiają się w mediach pełne emocji informacje o nieprawidłowościach w służbie zdrowia. Są to przypadki korupcji, incydenty pracownicze, zła jakość świadczeń czy organizacja pracy. Internauci na forach przestrzegają przed placówkami medycznymi, w których jakość opieki zdrowotnej jest ich zdaniem niedopuszczalnie niska. Pojawiają się takie głosy jak: „Mordownia i wykańczalnia, a nie szpital!”1. Dlaczego niektóre jednostki lecznicze nie cieszą się dobrą reputacją? Otóż w wielu przypadkach zabrakło instrumentów zarządzania ryzykiem etyczno-prawnym, albo inaczej: polityki dbałości o zgodność działań szpitala z prawem i etyką. Dzięki nim można zapobiegać różnego rodzaju nadużyciom i nieprawidłowościom, a więc dbać o pozytywny wizerunek szpitala czy przychodni w oczach pacjentów i innych grup interesariuszy.
Compliance, czyli zdrowa organizacja ...
http://inwestycje.pl/rynek_zdrowia/Na-strazy-wizerunku...