konto usunięte

Temat: CSR szansą dla lokalnych detalistów?

CSR szansą dla lokalnych detalistów?

Wprawdzie polscy konsumenci strategie CSR-owe firm często traktują jak marketingowe wydmuszki, to jednocześnie chcą, aby działania etyczne i społeczna odpowiedzialność biznesu towarzyszyła im na co dzień. To istotny sygnał dla małych, lokalnych detalistów, którzy na tym polu mogą zyskać przewagę nad większymi konkurentami. Tego przynajmniej dowodzi opracowany przez platformę MAM raport „Różnorodność rynkowa w czasach nowego konsumenta”.


Obrazek

Okazuje się bowiem, że połowie klientów nie jest obojętne to, czy sklep udziela wsparcia lokalnym inicjatywom lub instytucjom społecznym, a dla 55% z nich ważne jest, czy w jego ofercie znajdują się produkty wyprodukowane w danym regionie.

Dziś firmy, które nie wykazują się dbałością o środowisko naturalne, godzą w prawa pracowników czy nie respektują zasad zrównoważonego rozwoju, muszą liczyć się z problemami natury wizerunkowej, a w efekcie być również gotowe na spadek słupków sprzedażowych. Coraz więcej marek – zarówno producentów jak i detalistów – inwestuje w działania etyczne, by ustrzec się przed utratą klientów, zachować zaufanie dotychczasowych oraz pozyskać nowych. I choć aż 70% Polaków robiąc zakupy nie zwraca uwagi na działania z zakresu CSR , to analizy CBOS pokazują, że nasza chęć do zaangażowania społecznego i niesienia pomocy innym rośnie. Już w 2016 roku w wartość pracy na rzecz innych wierzyło aż 75% respondentów. Dla konsumentów ważne są CSR-owe inicjatywy biznesu, które są widoczne w ich najbliższym środowisku i mają bezpośrednie przełożenie na lokalną społeczność.

Jakie działania etyczne zwracają uwagę nabywców?..
Etyka ofertowa – decyzja zakupowa ...
(...)
http://www.egospodarka.pl/150306,CSR-szansa-dla-lokaln...