Katarzyna Ruc

Katarzyna Ruc Młodszy specjalista
ds. promocji

Temat: Konto banku na fb

Facebook bardzo szybko zyskał sympatię wśród internautów, dlatego też coraz więcej instytucji finansowych posiada tam swoje konto.
Prężnie działa mBank i Basnk Zachodni WBK, a od niedawna nawet Kasy Stefczyka maja swoje konto.

Przesada? Czy po prostu kolejne narzędzie, które dobrze wykorzystane, może przynieść sporo korzyści? Ja widzę jeden zasadniczy plus, jak mam pytanie bądź wątpliwość pisze na tablicy i czekam nie dłużej niż 30 minut na odpowiedź:)

A jakie wg Was korzyści i jakie zagrożenia, może nieść za sobą posiadanie konta na FB? I co więcej, czy instytucji finansowej wypada mieć konto na fb?
Anna S.

Anna S. "Wyobraźnia jest
ważniejsza od
wiedzy"

Temat: Konto banku na fb

A czy jest jakaś marka której nie wypadana mieć na dzień dzisiejszy konta na fb?

Z załóżenia fb miał być elitarnym klubem, więc każda marka czy to finansowa czy z innej półki chce zaistnieć w social media.
Tomasz P.

Tomasz P. Kierownik Działu
Produktów
Elektronicznych

Temat: Konto banku na fb

Założenia dotyczące elitarności Facebook'a trzeba już dawno schować do kosza:)
Dla firm to nawet nie klub tylko miejsce, gdzie trzeba być. Instytucje finansowe nie powinny odróżniać się w tej kwestii od pozostałych.
Jednak tutaj najważniejszą kwestią jest ta dotycząca czasu. Jeśli masz go dużo i potrafisz nim odpowiednio zarządzać - zakładaj konto:) Jeśli masz wątpliwości czy dasz radę - zaprzestań wszelkich działań...Niech przykładem będą kilka funpage dla PKO BP, gdzie na każdej z tablic hula wiatr (z pewnością PKO nie przyznaje się do żadnego z tych dzieł:)) czy chociażby profil Banku Millennium, gdzie ostatnia aktywność banku miała miejsce...na początku roku.

Duuuużo czasu i trochę kreatywności to podstawy, aby rozpoczynać przygodę na społecznościach. Szczególnie dla instytucji finansowych.
Krystian Słowiński

Krystian Słowiński Marketing/ Sport
Management

Temat: Konto banku na fb

Jak dla mnie facebook to w dzisiejszych dniach taki wielki balon gdzie każdy wskakuje tak naprawdę nie wiedząc do końca po co. Niby warto być , budować społeczności, ale nieliczni robią to z głową i budują profile na społecznościach zgodnie z filozofią swojej marki.
Zarówno banki jak i wszelkie inne firmy na pytanie co daje im facebook odpowiadają, że: "rośnie sprzedaż" , " zyskujemy wizerunkowo" itp. , natomiast w 99% przypadków nie jest to poparte żadnymi badaniami potwierdzającymi, że to dzięki społecznościom te wskaźniki się polepszają.

Wracając do banków, myślę że przy budowaniu wizerunku instytucji mocno nastawionej na usługi internetowe, skierowanej do młodych, wykształconych odbiorców- profil na facebooku jest pewną częścią budowania filozofii marki. W innym przypadku jest tylko trochę bezsensownym podążaniem za modą, któremu zresztą sam uległem i wskoczyłem do tego balonu, bo przecież moja firma dzięki temu "zyskuje wizerunkowo";)
Magdalena Mikorska Mba

Magdalena Mikorska Mba Manager operacyjny /
Project Manager

Temat: Konto banku na fb

może wynika to z faktu, iż wciąż mimo tak wielu nowo pojawiających się narzędzi, wciąż stosunkowo trudno jest badac ten obszar z tego punktu widzenia.

uważam, że obecnośc jest konieczna, ale dopiero wtedy, gdy firma -bank wie, co chce tą obecnością uzyskac. Social daje tak dużo możliwości, że działania w nim prowadzone mogą byc naprawdę zróżnicowane (only sky is the limit) :)

ja osobiście, gdy szukam pewnej firmy i nie znajduję jej w Social Media, to czuję pewien dyskomfort, choc absolutnie zdaję sobie sprawę, że może to wynikac z jej polityki marketingowej.
Krystian Słowiński:
Jak dla mnie facebook to w dzisiejszych dniach taki wielki balon gdzie każdy wskakuje tak naprawdę nie wiedząc do końca po co. Niby warto być , budować społeczności, ale nieliczni robią to z głową i budują profile na społecznościach zgodnie z filozofią swojej marki.
Zarówno banki jak i wszelkie inne firmy na pytanie co daje im facebook odpowiadają, że: "rośnie sprzedaż" , " zyskujemy wizerunkowo" itp. , natomiast w 99% przypadków nie jest to poparte żadnymi badaniami potwierdzającymi, że to dzięki społecznościom te wskaźniki się polepszają.

Wracając do banków, myślę że przy budowaniu wizerunku instytucji mocno nastawionej na usługi internetowe, skierowanej do młodych, wykształconych odbiorców- profil na facebooku jest pewną częścią budowania filozofii marki. W innym przypadku jest tylko trochę bezsensownym podążaniem za modą, któremu zresztą sam uległem i wskoczyłem do tego balonu, bo przecież moja firma dzięki temu "zyskuje wizerunkowo";)
Katarzyna Ruc

Katarzyna Ruc Młodszy specjalista
ds. promocji

Temat: Konto banku na fb

Konto banku na fb już jest, to teraz kupmy fanów. Na aukcjach internetowych pojawiają się przeróżne oferty sprzedaży fanów, co oczywiście jest niezgodne z regulaminem portalu. Zazwyczaj jeden kosztuje ok 20 gr, ale nie kupujemy ich pojedynczo tylko w pakietach.
Czasem jak patrzę na takie rekordowo duże ilości fanów, zastanawiam się, czy to rzeczywiście są tacy zdobyci dzięki własnym umiejętnościom i sztuce przekonywania...Katarzyna Ruc edytował(a) ten post dnia 17.11.10 o godzinie 22:05

konto usunięte

Temat: Konto banku na fb

Takie działania zapewniają szybki przyrost fanów (za stosunkowo niewielką cenę), jednak ciężko zmierzyć wartość zakupionych fanów. Może to być grupa zupełnie nie zainteresowana działalnością firmy, ale z drugiej strony można liczyć na siłę przekonywania danej marki. Pozostaje więc wybór czy to się opłaca, czy wizerunek firmy nie ucierpi?Wojciech T. edytował(a) ten post dnia 18.11.10 o godzinie 12:23

Następna dyskusja:

Własna telewizja banku?




Wyślij zaproszenie do