Bronisław
Bury
specjalista ds
administracji i
szkolnictwa
Temat: Obowiązki dyrektora/wicedyrektora a koordynacja projektu UE
Mam kilka pytań istotnych dla szkoły realizującej projekt z programu POKL: 1/kto i w jakiej formie zatrudnia wicedyrektora szkoły na stanowisku koordynatora projektu realizowanego przez zespół nauczycielski? 2/czy obowiązki koordynatora wynagradzanego+odrębnie /tj.poza wynagrodzeniem na stanowisku wicedyrektora/ należy wykonywać po przepracowaniu obowiązkowego pensum godzin dydaktycznych i po wykonaniu zadań wynikajacych z pełnionej funkcji w szkole? 3/czy uprawnienia /kompetencje /koordynatora nie będącego dyrektorem szkoły a tylko jego zastępcą dotyczą także podejmowania formalnoprawnych decyzji finansowych /np.wydawania poleceń służbowych księgowemu w sprawie wypłaty wynagrodzenia dla siebie i członków zespołu/? 4/kto ponosiłby odpowiedzialność karną za ewentualne nadużycia bądz rażące zaniedbania i straty w wykorzystaniu dotacji /np.wykorzystanie niezgodnie z procedurami,pobrane nienależnie bądz w nadmiernej wysokości/:dyrektor podpisujący umowę o dofinansowaniu projektu,czy wicedyrektor a zarazem koordynator projektu? Bardzo dziękuję