Tadeusz
Styrski
Technical Support
Engineer
Temat: Wymagana rejestracja zbiórki przez stowarzyszenie?
Witam WszystkichCzy orientuje się ktoś w kwestii zbierania funduszy przez stowarzyszenia? Założyliśmy stowarzyszenie mieszkańców, KRS po to, żeby móc zbierać fundusze nie tylko od członków. Teraz potrzebujemy zebrać pieniądze na kosztowną obsługę prawną i inne koszty, oczywiście związane ze statutową działalnością (sprawa dotyczy miejscowego planu zagospodarowania). Chcemy roznieść ulotki do mieszkań w naszej dzielnicy z prośbą o dobrowolne wpłaty na rachunek stowarzyszenia. I tutaj zaczynają się schody. Aż się nie chce wierzyć, ale wychodzi na to, że to też jest zbiórka publiczna, a zgodnie z obowiązującymi przepisami (część z nich pochodzi jeszcze sprzed wojny!) każda taka zbiórka musi być zarejestrowana (wniosek do odpowiedniego organu administracji lokalnej). To jeszcze mało. Pieniądze nie mogą być wpłacane na konto stowarzyszenia, ale na specjalne konto założone tylko na tą zbiórkę.
Czy ktoś ma wiedzę/doświadczenie w tej materii i może to potwierdzić lub coś poradzić? Z góry bardzo dziękuję!