Barbara Dziobek

Barbara Dziobek Instytut Rozwoju
Rodziców

Temat: bądź człowiekiem

Szukamy skutecznego pomysłu na kampanię społeczną związana z wychowaniem. Coś od czego ludzie nie będą się odwracać mysląc: to mnie nie dotyczy. Czy taki, jak opisany poniżej obraz ma na to szansę? Wyobraźcie sobie taki filmik, gdzie dziecko patrzy na was z ekranu telewizora i mówi: mamo, tato, bądź człowiekiem.

Jakie macie skojarzenia? Co przychodzi wam do głowy?
Jakie uczucia się w was pojawiają?
To wkurzające, miłe, zagadkowe, nudne, wzruszające...?
Co myślisz?
Emilia S.

Emilia S. Bez przerwy pić nie
można. Dlatego się
dokształcam.
Bohu...

Temat: bądź człowiekiem

Witaj Basiu,

wszystko chyba zależy od tego, jakie rodzic ma relacje
z dzieckiem. Jednego wzruszy, drugiego oburzy, trzeci przejdzie obojętnie...Myślę, że kampania społeczna ma na celu to, by człowiek się zatrzymał i pomyślał o tym co widzić w odniesieniu do siebie samego.
Moim zdaniem problemem jest to, że obecnie mamy w Polsce mnóstwo kampanii społecznych, zalewających nas zewsząd, w związku z czym trudno jest przebić się z nosnym hasłem i obrazem.
Wiem też, że obecnie kampanie na rzecz dzieci są bardzo pożądane. Sama pracowałam przez jakiś czas w fundacji, która w pewnym sensie zajmowała sie tematem dzieci - Unia Europejska bardzo promuje tego rodzaju działania.
Jaką masz strategię działania a propos tego co piszesz? Jak miałaby wyglądać ta akcja?
Aleksandra C.

Aleksandra C. serce w ciele jak
król na wojnie

Temat: bądź człowiekiem

witam i ja.
bezpośrednio odpowiadając na twoje pytanie -
hasło "bądź człowiekiem" jakos kojarzy mi się z pieniędzmi (bądź człowiekiem, daj na piwo; bądź człowiekiem, kup mi lalkę). zaznaczam, że to moje skojarzenie :-).
co do postu Emilii - zawsze będzie tak, że nośność hasła zależy od gruntu, na jaki trafi, a nie ma hasła, które by trafiło do wszystkich. zasadniczo macie jakiś tam cel kampanii, więc też pewnie wiecie, dokogo chcecie trafić. że do rodziców, to jasne. ale do jakiej grupy rodziców? czy jest coś, co ich łączy, czy tylko fakt posiadania potomstwa? idealnie jest zrobić najpierw badania grupy docelowej, ale pewnie nie ma na to kasy i posiłkujecie się swoją wiedzą na temat "targetu". co do tej grupy przemówi? co oprócz hasła będzie użyte w kampanii? na pewno obraz, ale czy dziecko (jakie, smutne, szczęśliwe - czy chcecie pokazać problem jakiś, czy chcecie pokazać ideał?). czy chcecie nieco zszokować, czy nie? czy obraz pasuje do hasła, w sensie łączy się w logiczną całość...
aaa, jeszcze jedno- hasło i ew. "podhasło" muszą wyjaśniać cele kampanii. od pierwszego kopa musi być jasne, o co chodzi. czego kampania od nas oczekuje, albo na co zwraca uwagę.

pozdrowienia



Wyślij zaproszenie do