konto usunięte
Temat: Zasady wpływające na poziom bezpieczeństwa informacji w...
Zasady wpływające na poziom bezpieczeństwa informacji w organizacji.Każde przedsiębiorstwo mające na względzie zapewnieni optymalnego poziomu bezpieczeństwa swoich procesów, pracowników oraz klientów, musi zagwarantować, że w jej strukturach funkcjonują zasady bezpieczeństwa informacji.
Zasady bezpieczeństwa dotyczą codziennej pracy w organizacji oraz czynności, do których często pracownicy nie przykładają uwagi.
Brak staranności w zapewnieniu odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa podczas wykonywania codziennych czynności przez pracowników, może wynikać ze zbyt dużej liczby obowiązków
pracowników, nieuwagi pracowników albo, co jest najczęstszą przyczyną, niewiedzy i nieświadomości. To właśnie ten ostatni czynnik jest kluczowy, jeżeli chcemy mówić o bezpiecznej organizacji.
Organizacja musi zapewnić, że jej pracownicy są świadomi nie tylko zakresu własnych zadań i odpowiedzialności, ale również zasad bezpieczeństwa panujących firmie oraz stosowanych w
organizacji zabezpieczeń (w tym procedur).
...
Wymienione zasady wskazują wzorce zachowań, które powinny być nawykiem każdego pracownika. Pracownicy powinni zostać zapoznani z poszczególnymi zasadami poprzez szkolenia i udostępnienie procedur oraz cyklicznie odświeżać wiedzę z zakresu bezpieczeństwa informacji. Egzekwowanie powyższych zasad, powinno być również okresowo weryfikowane, przez wyznaczone do tych działań podmioty. Kontrole powinny dotyczyć np.: zasady zachowania czystego biurka. W tym wypadku najważniejszym aspektem kontroli powinno być to, czy pracownik podczas przerwy w pracy, albo po jej zakończeniu, zadbał o to, by na biurku nie pozostały żadne dokumenty bądź nośniki danych z informacjami chronionymi.
Pozostawienie takich rzeczy i ich niezabezpieczenie, podczas nieobecności pracownika mogłoby doprowadzić do ich utraty oraz użycia na niekorzyść organizacji.
https://www.pbsg.pl/zasady-wplywajace-na-poziom-bezpiec...