Temat: Troszczymy się o Twoje bezpieczeństwo. Czym są ataki typu...

Troszczymy się o Twoje bezpieczeństwo

Droga Użytkowniczko/Drogi Użytkowniku,

docierają do nas informacje o e-mailach ostrzegających przed usunięciem/blokadą konta WP Poczty i nakłaniających do kliknięcia w link przenoszący do strony, która informuje o konieczności zaakceptowania nowego regulaminu.

Chcemy zapewnić, że nie jesteśmy nadawcą tych wiadomości i jest to próba wyłudzenia danych Użytkownika (atak typu phishing).

E-maile administracyjne, wiadomości reklamowe oraz odpowiedzi naszego Biura Obsługi Klienta są wysyłane z adresów: poczta@wp.pl, wp@wp.pl oraz kontakt@pomoc.wp.pl. Prosimy zachować szczególną ostrożność w przypadku wiadomości wysyłanych z innych adresów mailowych, które sugerują podjęcie działań na Twoim koncie.

Dodatkowo e-maile od naszych administratorów są wyróżnione jako Zweryfikowany Nadawca i posiadają ikonę , która po najechaniu wyświetla komunikat:

<Ta wiadomość pochodzi od Zweryfikowanego Nadawcy. Symbol oznacza, że e-mail został zweryfikowany przez nasz system i pochodzi od zaufanego nadawcy.>

Przypominamy też, że administratorzy Wirtualnej Polski i o2.pl nigdy nie wysyłają wiadomości z prośbą o podanie wrażliwych informacji swoich Użytkowników (np. login lub hasło) żadnym kanałem komunikacji. Dane autoryzacyjne są szyfrowane podczas logowania.

Czym są ataki typu phishing?
Ataki typu phishing, to działania podejmowane przez oszustów, które mają na celu uzyskanie dostępu do Twojego konta poprzez stosowanie podstępów i manipulacji włącznie z podszywaniem się pod innego nadawcę. Takie osoby mogą często wysyłać e-maile, smsy lub wiadomości na popularnych komunikatorach, sugerujące Użytkownikowi, że jest to oficjalna komunikacja od zaufanego nadawcy. Phishing często się wykorzystuje do zdobywania danych wrażliwych takich jak numery kart kredytowych, numery PIN oraz nazwy użytkownika i hasła.

Jak zabezpieczyć się przed phishingiem?
Nie otwieraj załączników oraz linków w wiadomościach niechcianych lub pochodzących od nieznanego nadawcy.
Chroń swoje hasła i nie udostępniaj ich nikomu. Pamiętaj, aby nie używać tego samego hasła do logowania na różnych stronach internetowych.
Sprawdzaj url stron (adresy stron). W wielu przypadkach phishingu adresy, na pierwszy rzut oka, wyglądają poprawnie. Mogą być błędnie wpisane lub domena może być inna np. ".com" zamiast ".pl".
Dbaj o to, aby Twoja przeglądarka i system operacyjny były na bieżąco aktualizowane. Jeśli podejrzewasz, że mogłaś/mogłeś paść ofiarą phishingu zalecamy sprawdzenie komputera lub telefonu programem antywirusowym samodzielnie lub z pomocą specjalisty.

W razie dodatkowych pytań zachęcamy do kontaktu z naszym Biurem Obsługi Klienta poprzez formularz kontaktowy dostępny na stronie: https://pomoc.wp.pl.

Pozdrawiamy,
Zespół WP Poczty