Aleksander Miszalski

Aleksander Miszalski Poseł na Sejm RP,
Przewodniczący
Zarządu PO RP w
Małopol...

Temat: Tekst MPK w Krakowie

Jak funkcjonuje w Krakowie komunikacja miejska każdy widzi. Fatalnie to często zbyt mało powiedziane. Sytuacja, w której w trakcie remontu ulicy Starowiślnej zmienia się trasę wszystkich tramwajów nią jadących na trasę pod Wawelem bez żadnych symulacji ruchu, a następnie okazuje się że w godzinę ulicą Stradom mają przejechać 53 tramwaje jest kwintesencją jej działania. Opisana sytuacja to końcówka roku 2007. Absurdów i paradoksów jest mnóstwo, nie każdy jednak zdaje sobie sprawę z tego, iż sprawcą całego zamieszania nie jest MPK, które firmuje tylko, chcąc nie chcąc całą sytuację, ale Zarząd Dróg i Transportu (wcześniej Krakowski Zarząd Dróg), który jest decydentem odnośnie wszystkich kwestii transportowo – drogowych Krakowa. Szefem owej komórki jest Jan Tajster - postać, która zapisała się bardzo niechlubnie w historii Krakowa, a z powodu maniakalnego wręcz przywiązania do siebie prezydenta Majchrowskiego (ciekawe jakie są powody trzymania tak niekompetentnego człowieka na tym stanowisku tak długo?), przez kolejne 3 lata będzie zapewne psuć dalej wszystko co w kwestiach transportowych da się popsuć.

Co powinno się zrobić, a co zrobi FDP jeśli tylko przejmie władzę w Krakowie?

1. Usunąć jak najszybciej Jana Tajstera raz na zawsze z życia publicznego w Krakowie
2. Na szefa ZDIT powołać fachowca z odpowiednim wykształceniem
3. Wprowadzić obowiązek konsultacji decyzji ZDIT odnośnie komunikacji miejskiej z MPK
4. Wprowadzić profesjonalne badanie strumieni ruchu pasażerskiego (nie tak jak to się robi obecnie, licząc ręcznie raz na czas przy pomocy studentów pasażerów wsiadających i wysiadających)
5. Wprowadzić profesjonalne, komputerowe symulacje ruchu drogowego oraz komunikacji miejskiej by uniknąć wpadek takich jak ta przy remoncie ulicy Starowiślnej
6. Doprowadzić jak najszybciej do umożliwienia prywatnym przewoźnikom obsługi miejskiej komunikacji, konkurencyjnie wobec MPK (ze ZDIT nie mogą się porozumieć)
7. Zmienić system nocnej komunikacji miejskiej na tzw. krzyżowy w, którym wzorem innych europejskich miast o konkretnych godzinach wszystkie linie nocne krzyżowałyby się w jednym miejscu by pasażerowie mogli spokojnie zmienić środek komunikacji.
8. Wprowadzić odpowiednią liczbę autobusów kursujących w nocy tak by pasażerowie nie jeździli przyparci do drzwi
9. Stopniowo wprowadzać w komunikacji miejskiej zegary mierzące opóźnienie środka transportu
10. Wyjaśnić wprowadzenie bardzo drogich i praktycznie bezużytecznych tablic elektronicznych przez Jana Tajstera w wielu punktach Krakowa, których zadaniem jest jedynie informowanie o temperaturze oraz witrynie http://krakow.pl
11. Usprawnić system sterowania obszarowego
12. Usprawnić działanie Automatów do zakupu Krakowskiej Karty Miejskiej
13. Walczyć z często gburowatością oraz łapownictwem wśród kontrolerów w MPK
14. Spróbować rozważyć koncepcję metra w Krakowie wraz z możliwościami pozyskania na ten cel z funduszy unijnych

konto usunięte

Temat: Tekst MPK w Krakowie

Ciekawi mnie zupełna bierność wszelkich mediów w tej kwestii. Tzn nie do końca bierność - bo wszyscy atakują MPK jak tylko coś w tej sprawie nie gra. Czy aż tak trudno dojść do sedna sprawy i opisać kto za co odpowiada i czyją winą są te wszystkie problemy, z których śmieją się w całej Polsce (słynne filmiki z grudniowych korków, filmik o nocnej komunikacji...)



Wyślij zaproszenie do