konto usunięte

Temat: FIO 2011

Witam,

Wątpię, że termin zostanie przesunięty.

Anyway...
Czy ktoś wie jak wycenić wkład własny niefinansowany? Chciałabym w projekt wrzucić wynagrodzenie koordynatora projektu i księgowej organizacji jako wkład niefinansowy. W jaki sposób wycenić ich pracę? Jakie stawki zastosować? Na szkoleniu słyszę, że mają to byc stawki rynkowe. Nie przemawia to do mnie w żaden sposób. Nie mogę w końcu tych stawek ani zawyżyć, ani zaniżyć, tylko gdzie znaleźć punkt odniesienia? Mam wrażenie, że szkolący też nie wiedzą jak szacowac pracę wolontariuszy. W końcu podczas kontroli trzeba się bedzie tłumaczyć skąd takie a nie ine szacowanie.
Jestem koordynatorem projektów POKL, tam jest gilotyna, bodajże, do 2500 brutto/brutto na pełny etat. Czy można się do tego odnieść? A jak z księgową? ma być to proporcja do wynagrodzenia osiąganego w organizacji?
Czy ktoś się podzieli własnym doświadczeniem?
Anna Buchmiet

Anna Buchmiet takie tam ;)

Temat: FIO 2011

Ja też nie mam pojęcia jak liczyc prace koordynatora, wg stawek z urzędu gminy jakie dostaliśmy na poczatku stycznia koordynator ma ryczałt od 500 - 1000 zł brutto miesięcznie. W FIO prace administracyjne w tym księgowośc i koordynator to max 10% projektu, przy niskich kwotowo projektach to małe pieniądze.

Jutro dowiemy się czy data zostanie zmieniona: http://wiadomosci.ngo.pl/wiadomosci/617804.htmlAnna Maria Buchmiet edytował(a) ten post dnia 23.01.11 o godzinie 23:19

konto usunięte

Temat: FIO 2011

Ewa Dudzińska:
Witam,

Wątpię, że termin zostanie przesunięty.

Anyway...
Czy ktoś wie jak wycenić wkład własny niefinansowany? Chciałabym w projekt wrzucić wynagrodzenie koordynatora projektu i księgowej organizacji jako wkład niefinansowy.

Podpisujesz Porozumienie o współpracy wolontarystycznej na czas trwania projektu z koordynatorem i księgową, i wymieniasz w nim zakres ich obowiązków w ramach projektu.

Przykład porozumienia tutaj:
http://www.wolontariat.org.pl/strona.php?p=96

I teraz są dwie możliwości:
- albo w porozumieniu przedstawiasz wycenę wolontariatu danej osoby za całość realizacji porozumienia wraz z miesięczną kalkulacją, np:
"strony wyceniają świadczenie wykonane w ramach porozumienia na kwotę XXXX,XXzł zgdonie z kalkulacją: X miesięcy x XXXzł za miesiąc = XXXX zł"

- albo w porozumieniu wyceniasz godzinę ich pracy i do rozliczenia projektu przestawiasz listę obecności w biurze wraz z godzinami rozpoczęcia i zakończenia pracy wolontarystycznej, wraz z podsumowaniem ile godzin przepracowano w ramach każdego porozumienia. Tu trzeba uważać - żeby nie wyszło za mało ;)

Wolontariat wyceniasz po wartościach rynkowych - najlepszy wskaźnik, to zapytanie się innych księgowych lub koordynatorów ile by chcieli za pracę w Twoim projekcie.

Pamiętaj, że jeśli koordynator albo księgowa pracuje nie tylko nad projektem, ale tez nad innymi rzeczami, to nie można wrzucić we wkład własny 100% ich pracy, tylko ten kawałek, który wykonują w ramach projektu.
Anna Maria Buchmiet:
Ja też nie mam pojęcia jak liczyc prace koordynatora, wg stawek z urzędu gminy jakie dostaliśmy na poczatku stycznia koordynator ma ryczałt od 500 - 1000 zł brutto miesięcznie. W FIO prace administracyjne w tym księgowośc i koordynator to max 10% projektu, przy niskich kwotowo projektach to małe pieniądze.

Można zaangażować koordynatora do prac z beneficjentami i przesunąć go do kategorii II budżetu, tam nie ma limitów. Można dać mu na przykład działkę ewaluacji projektu. Zresztą w małych organizacjach jest tak mało osób, że zwykle wchodzi się w umowy zlecenia i jedna osoba jest w kilku działaniach projektu - kwestia zaplanowania i uzgodnienia z zespołem.

Uważaj, bo kwoty w budżecie, to kwoty brutto-brutto - czyli płaca razem z kosztami po stronie pracobiorcy i pracodawcy, czyli przy pełnym oZUSowaniu jakieś 34% z tego leci do US i ZUS.
Grażyna S.

Grażyna S. Warsztat: ​BIŻUTERIA
PROSTO Z SERCA
Termin warsztatu:
​7...

Temat: FIO 2011

WAŻNY KOMUNIKAT - WYDŁUŻENIE TERMINU SKŁADANIA OFERT W RAMACH PO FIO 2011
2011.01.24

Departament Pożytku Publicznego informuje, że termin składania ofert realizacji zadania publicznego na najlepsze projekty dofinansowywane w 2011 r. ze środków krajowego Programu Operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich (PO FIO) został wydłużony. Obecnie nabór trwa od dnia ogłoszenia, tj. 17 stycznia 2011 r. do dnia 15 lutego 2011 r.

W związku z powyższym termin złożenia oferty w wersji elektronicznej i papierowej upływa 15 lutego 2011 o godz. 23.59 (decyduje data stempla pocztowego).


A jednak wydłużyli :) http://www.pozytek.gov.pl/Aktualnosci,454.html#4072

konto usunięte

Temat: FIO 2011

No to tydzień więcej. Deadline 15 lutego.
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: FIO 2011

Jakby tak dobrze policzyć to nawet 8 dni więcej.
Grażyna S.

Grażyna S. Warsztat: ​BIŻUTERIA
PROSTO Z SERCA
Termin warsztatu:
​7...

Temat: FIO 2011

I fajnie, że pomyśleli, by drugi raz deadline na wersję elektroniczną na niedzielę nie ustawiać ;)
Krzysztof W.

Krzysztof W. dyrektor, Ośrodek
Działań
Ekologicznych
\"Źródła\"

Temat: FIO 2011

Karol Krzyczkowski:
Uważaj, bo kwoty w budżecie, to kwoty brutto-brutto - czyli płaca razem z kosztami po stronie pracobiorcy i pracodawcy, czyli przy pełnym oZUSowaniu jakieś 34% z tego leci do US i ZUS.

A nawet 35% z kawałkiem. Z 1000 złotych robi się 645,56 zł netto. A jeśli zatrudniasz na umowę swojego własnego pracownika, to 613,75 zł netto.
Anna Buchmiet

Anna Buchmiet takie tam ;)

Temat: FIO 2011

Krzysztof W.:
Karol Krzyczkowski:
Uważaj, bo kwoty w budżecie, to kwoty brutto-brutto - czyli płaca razem z kosztami po stronie pracobiorcy i pracodawcy, czyli przy pełnym oZUSowaniu jakieś 34% z tego leci do US i ZUS.

A nawet 35% z kawałkiem. Z 1000 złotych robi się 645,56 zł netto. A jeśli zatrudniasz na umowę swojego własnego pracownika, to 613,75 zł netto.

Czy umowa o dzieło lub zlecenie wchodzi w tym przypadku w grę? Anna Maria Buchmiet edytował(a) ten post dnia 24.01.11 o godzinie 18:09
Anna Buchmiet

Anna Buchmiet takie tam ;)

Temat: FIO 2011


Można zaangażować koordynatora do prac z beneficjentami i przesunąć go do kategorii II budżetu, tam nie ma limitów. Można dać mu na przykład działkę ewaluacji projektu. Zresztą w małych organizacjach jest tak mało osób, że zwykle wchodzi się w umowy zlecenia i jedna osoba jest w kilku działaniach projektu - kwestia zaplanowania i uzgodnienia z zespołem.

Co jeszcze z prac koordynatora można wrzucić w tą kategorię a czego nie?
Krzysztof W.

Krzysztof W. dyrektor, Ośrodek
Działań
Ekologicznych
\"Źródła\"

Temat: FIO 2011

Anna Maria Buchmiet:
Uważaj, bo kwoty w budżecie, to kwoty brutto-brutto - czyli płaca razem z kosztami po stronie pracobiorcy i pracodawcy, czyli przy pełnym oZUSowaniu jakieś 34% z tego leci do US i ZUS.
A nawet 35% z kawałkiem. Z 1000 złotych robi się 645,56 zł netto. A jeśli zatrudniasz na umowę swojego własnego pracownika, to 613,75 zł netto.
Czy umowa o dziełozlecenie wchodzi w tym przypadku w grę?

Właśnie o umowie-zlecenia Karol pisał (i ja też). Dzieło wchodzi w grę - tam gdzie jest dzieło. Nie wszystko się da na taką umowę zrobić.

konto usunięte

Temat: FIO 2011

Anna Maria Buchmiet:
>
Co jeszcze z prac koordynatora można wrzucić w tą kategorię a czego nie?

Można wrzucić wszystko, co ma związek z realizacją projektu i "dotyka" beneficjentów.

W naszych "kobyłach" (długie, z dużym finansowaniem) dzielimy projekt na mniejsze części i w tej kategorii mieszczą się osoby zarządzające tylko jakąś działką, podległe koordynatorowi, np. organizator konferencji.
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: FIO 2011

Anna Maria Buchmiet:

Czy umowa o dziełozlecenie wchodzi w tym przypadku w grę?

Co to jest "umowa o dziełozlecenie"?
Weszła jakaś nowa wersja Kodeksu Cywilnego?

---
Jeśli chodzi o zawieranie z koordynatorem projektu 'umowy o dzieło', to byłbym sceptyczny. Warto zadać sobie pytanie co by miało być przedmiotem umowy, czyli przedmiotowym dziełem?

Umowa-zlecenie za to uważam, że jak najbardziej.
Anna Buchmiet

Anna Buchmiet takie tam ;)

Temat: FIO 2011

editAnna Maria Buchmiet edytował(a) ten post dnia 24.01.11 o godzinie 18:08
Anna Buchmiet

Anna Buchmiet takie tam ;)

Temat: FIO 2011

[author]Co to jest "umowa o dziełozlecenie"?


Literówka, tak to jest jak się pisze z dzieckiem na kolanach :)Anna Maria Buchmiet edytował(a) ten post dnia 24.01.11 o godzinie 18:09

Temat: FIO 2011

Damian Hajduk:
---
Jeśli chodzi o zawieranie z koordynatorem projektu 'umowy o dzieło', to byłbym sceptyczny. Warto zadać sobie pytanie co by miało być przedmiotem umowy, czyli przedmiotowym dziełem?

Umowa-zlecenie za to uważam, że jak najbardziej.

no jest jeszcze wśród umów cywilno-prawnych tzw. "Umowa Menadżerska", która zwiera elementy zarówno umowy zlecenia, jak i umowy o dzieło wraz z zakresem odpowiedzialności i elementem opisu struktury raportowania...
Bardzo wygodna sprawa...
Amadeuss Wagner

Amadeuss Wagner wszystko po trochu

Temat: FIO 2011

zakładam że wszyscy chcieli by wiedzieć jak ze składkami w takiej umowie bo więkswzość chciałaby ograniczyć je do minimum stąd te próby z umową o dzieło ....
Krzysztof W.

Krzysztof W. dyrektor, Ośrodek
Działań
Ekologicznych
\"Źródła\"

Temat: FIO 2011

Co do umowy o dzieło, to są bardzo różne interpretacje. Jak pisałem na innym forum - zawrzeć taką umowę można na wszystko, bo papier jest cierpliwy i wszystko zniesie. Można uznać za dzieło "wysprzątanie powierzchni płaskiej" (sprzątaczka), można uznać i "skoordynowanie projektu". Co na to potem powie np. ZUS w przypadku jakieś kontroli (albo UKS, albo NIK) - tego nie wiem. Ja osobiście jako zleceniodawca w życiu bym tego typu umowy nie podpisał - ale znam ludzi, którzy "dla wygody działania organizacji" podpisują w ogóle czyste kartki na dole, więc wszystko zależy od osobistych preferencji.

Zazwyczaj gdy ktoś, komu proponuję jakąś pracę (na umowę-zlecenie) bardzo stara się mnie przekonać, że to powinna być umowa o dzieło, pytam, czy potem w razie kontroli czy innych kłopotów przyjdzie i mi odda te składki i podatki i zapłaci za mnie mandat. Zazwyczaj wtedy wszyscy jednak decydują się na zlecenie (no chyba, że to faktycznie jest dzieło - napisanie scenariuszy, artykułu, zrobienie prezentacji itp. - tu nie ma żadnych wątpliwości).

Oczywiście, moim zdaniem można wykazywać się kreatywnością i wypisywać umowy np. nie na koordynację, tylko na "stworzenie dokumentacji i raportów", tylko poza ZUSem jest jeszcze kwestia, czy rozliczy to grantodawca - skoro w budżecie była explicite "koordynacja".

Jeszcze inna sprawa, szczególnie w przypadku koordynacji właśnie, jest taka, że jeśli koordynator pracuje w naszej siedzibie, w określonych godzinach, pod nadzorem (np. zarządu) - to ta czynność spełnia wszystkie cechy umowy o pracę, a nie umowy cywilnoprawnej. Zawieranie z kimś umowy zlecenia zamiast umowy o pracę jest w ogóle wykroczeniem opisanym w kodeksie pracy, a w przypadku jakiegoś nieporozumienia taki koordynator może nas pozwać do sądu o ustalenie stosunku pracy (i wtedy będą mu się należały chociażby ekwiwalenty za urlop).

To jest trudna sprawa, zwłaszcza jeśli się chce za wszelką cenę zaoszczędzić na ZUSie. Można robić różne rzeczy (niektóre organizacje nie prowadzą na przykład w ogóle księgowości tylko coś tam wpisują w zwykły zeszyt i przez wiele lat nikt tego nie zauważa) i przeważnie nie rodzi to żadnych konsekwencji, bo kontrole są rzadkością - tylko czy zawsze warto? Nie wiem. To każdy musi sam zdecydować.
Amadeuss Wagner

Amadeuss Wagner wszystko po trochu

Temat: FIO 2011

jeśli chodzi o kontrole to mieliśmy w roku ubiegłym 3
2 z PFRON i jedna z PCPR ....
o sanepidzie, PIP, straży pożarnej, UDT nie wspomnę .....

acha była jeszzce kontrola z PUP w sprawie przetargu na samochód do przewozu OSN ....

także akurat nas kontrole lubią .....
Krzysztof W.

Krzysztof W. dyrektor, Ośrodek
Działań
Ekologicznych
\"Źródła\"

Temat: FIO 2011

Amadeuss Wagner:
także akurat nas kontrole lubią .....

Jak lubią, to jeszcze w miarę spoko :-) Najgorsze są te kontrole, co przyłażą, a Cię nie lubią...

Następna dyskusja:

FIO - różnice 2010 a 2011




Wyślij zaproszenie do