Temat: FIO 2011
Ewa Dudzińska:
Witam,
Wątpię, że termin zostanie przesunięty.
Anyway...
Czy ktoś wie jak wycenić wkład własny niefinansowany? Chciałabym w projekt wrzucić wynagrodzenie koordynatora projektu i księgowej organizacji jako wkład niefinansowy.
Podpisujesz
Porozumienie o współpracy wolontarystycznej na czas trwania projektu z koordynatorem i księgową, i wymieniasz w nim zakres ich obowiązków w ramach projektu.
Przykład porozumienia tutaj:
http://www.wolontariat.org.pl/strona.php?p=96
I teraz są dwie możliwości:
- albo w porozumieniu przedstawiasz wycenę wolontariatu danej osoby za całość realizacji porozumienia wraz z miesięczną kalkulacją, np:
"strony wyceniają świadczenie wykonane w ramach porozumienia na kwotę XXXX,XXzł zgdonie z kalkulacją: X miesięcy x XXXzł za miesiąc = XXXX zł"
- albo w porozumieniu wyceniasz godzinę ich pracy i do rozliczenia projektu przestawiasz listę obecności w biurze wraz z godzinami rozpoczęcia i zakończenia pracy wolontarystycznej, wraz z podsumowaniem ile godzin przepracowano w ramach każdego porozumienia. Tu trzeba uważać - żeby nie wyszło za mało ;)
Wolontariat wyceniasz po wartościach rynkowych - najlepszy wskaźnik, to zapytanie się innych księgowych lub koordynatorów ile by chcieli za pracę w Twoim projekcie.
Pamiętaj, że jeśli koordynator albo księgowa pracuje nie tylko nad projektem, ale tez nad innymi rzeczami, to nie można wrzucić we wkład własny 100% ich pracy, tylko ten kawałek, który wykonują w ramach projektu.
Anna Maria Buchmiet:
Ja też nie mam pojęcia jak liczyc prace koordynatora, wg stawek z urzędu gminy jakie dostaliśmy na poczatku stycznia koordynator ma ryczałt od 500 - 1000 zł brutto miesięcznie. W FIO prace administracyjne w tym księgowośc i koordynator to max 10% projektu, przy niskich kwotowo projektach to małe pieniądze.
Można zaangażować koordynatora do prac z beneficjentami i przesunąć go do kategorii II budżetu, tam nie ma limitów. Można dać mu na przykład działkę ewaluacji projektu. Zresztą w małych organizacjach jest tak mało osób, że zwykle wchodzi się w umowy zlecenia i jedna osoba jest w kilku działaniach projektu - kwestia zaplanowania i uzgodnienia z zespołem.
Uważaj, bo kwoty w budżecie, to kwoty brutto-brutto - czyli płaca razem z kosztami po stronie pracobiorcy
i pracodawcy, czyli przy pełnym oZUSowaniu jakieś 34% z tego leci do US i ZUS.