konto usunięte
Temat: Prawa konsumenta na urlopie. Poznaj najnowsze zmiany w...
Prawa konsumenta na urlopie. Poznaj najnowsze zmiany w prawieWakacje zorganizowane przez touroperatora cieszą się wśród Polaków niesłabnącą popularnością. Niestety okazuje się, że jakość usług świadczonych przez biura podróży oraz ich uczciwość ciągle bywa dyskusyjna. Świadectwem tego mogą być chociażby napływające do UOKiK skargi. Warto pamiętać, że 1 lipca br. wchodzą w życie znowelizowane przepisy dotyczące imprez turystycznych i usług powiązanych. Jakie prawa konsumenta warto przypomnieć sobie w przeddzień wakacji?
Jak już wspomniano we wstępie, nowe przepisy obowiązywać będą od 1 lipca br. (w stosunku do umów podpisanych przed tą datą zastosowanie znajdą dotychczasowe zasady). W ich efekcie poziom ochrony rozpiętej nad konsumentami będzie jednolity we wszystkich państwach członkowskich UE. Wchodzące w życie regulacje uwzględniają coraz szerszy zasięg internetowych usług turystycznych, a więc dotykają m.in. takich kwestii jak internetowe rezerwacje lotu i hotelu. Ponadto wprowadzają również zmiany w zasadach reklamacji wyjazdów, podwyższania cen wycieczki czy rozwiązania umowy. Podróżni będą też dodatkowo chronieni w przypadku niewypłacalności touroperatora.
Cena wzrasta o ponad 8 proc.? Możesz odstąpić od umowy ...
Rezygnujesz, bo wybuchł wulkan? Nie płacisz odstępnego ...
Za mało uczestników? Są terminy, w jakich biuro musi cię zawiadomić ...
Jesteś niezadowolony? Masz 3 lata na dochodzenie roszczeń ...
Biuro podróży bankrutuje? Możesz kontynuować urlop ...
Akcja „Przed wakacjami – co warto wiedzieć?” ...
http://www.prawo.egospodarka.pl/149443,Prawa-konsument...