konto usunięte
Temat: Jakie wartości etyczne są ważne dla specjalisty PR?
Jakie wartości etyczne są ważne dla specjalisty PR?Zgodność przekazywanych informacji ze stanem rzeczywistym. To jedna z najważniejszych wartości etycznych, którym hołduje współczesny specjalista PR - wynika ze zrealizowanego w lutym i marcu br. badania „Profesjonalizm public relations w Polsce”. Co jeszcze jest ważne?
Przeprowadzone badanie objęło swoim zasięgiem 500 specjalistów PR reprezentujących całą Polskę. Jego celem było pozyskanie opinii odnośnie funkcjonowania tego środowiska zawodowego. Pod lupę wzięto zarówno osoby pracujące dla dużych podmiotów publicznych i prywatnych, jak i pracowników agencji PR i organizacji pozarządowych. W każdej firmie przeprowadzono maksymalnie jedną ankietę.
– Hierarchia wartości etycznych współczesnego specjalisty PR to zaledwie jeden z wielu obszarów przeanalizowanych w ramach badania. Rezultaty oraz wnioski mają pomóc w dokonaniu krytycznej oceny aktualnych problemów środowiska zawodowego specjalistów public relations w Polsce, a także zaktualizowania istniejących kodeksów etycznych w kontekście szybko rozwijających się mediów cyfrowych – wyjaśnia prof. dr hab. Jerzy Olędzki, przewodniczący Społecznego Zespołu Ekspertów PR, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. – Dodatkowo, wyniki mogą posłużyć do identyfikacji przyczyn obniżającego się zaufania społecznego do branży public relations. Badania mają charakter pionierski z uwagi na wybór miejsca zatrudnienia specjalistów PR jako kluczowej zmiennej, która może mieć wpływ na bogactwo zakresu pojęcia PR i rolę etycznego zachowania.
Respondentów badania poproszono o ocenę znaczenia pięciu wartości etycznych. Z udzielonych odpowiedzi wynika, że dla współczesnego specjalisty PR najistotniejszą kwestią jest prawdziwość przekazywanych informacji, która otrzymała 4,74 w pięciostopniowej skali, gdzie 1 oznaczało "nieważne", a 5 - "bardzo ważne". Drugie miejsce przypadło w udziale uczciwości w nawiązywaniu relacji z - innymi niż klienci - grupami interesariuszy (4,65). Taki wynik może być dowodem na to, że dla polskich PR-owców kwestią najwyższej wagi jest budowanie wizerunku bazującego na rzetelności, szczerości i kompletności informacji. Tego rodzaju podejście ma pozytywny wpływ na otoczenie biznesowe danej organizacji, ponieważ jest ona postrzegana jako wiarygodny partner, z którym warto realizować wspólne interesy.
(...)
http://www.egospodarka.pl/156081,Jakie-wartosci-etyczn...