konto usunięte

Temat: Dropshipping i geoblokowanie. Konsumencki przewodnik po...

Dropshipping i geoblokowanie. Konsumencki przewodnik po 2019 r.

Brexit, dropshipping, geoblokowanie. Co przyniosą konsumentom nadchodzące miesiące? Odpowiedzi na to pytanie udziela Europejskie Centrum Konsumenckie.


Porady ...

Trendy:
Geoblokowanie – w grudniu 2018 r. zaczęły obowiązywać przepisy dotyczące zakazu nieuzasadnionego geoblokowania. Nie oznacza to jednak, że e-sklep ma obowiązek wysyłki produktu do kraju, do którego zażyczy sobie konsument. E-przedsiębiorca nie może odmówić sprzedaży towaru konsumentowi z innego kraju UE. Jeżeli jednak nie oferuje doręczania produktu do kraju konsumenta, ten może odebrać towar osobiście lub uzgodnić sposób i miejsce dostawy w kraju przedsiębiorcy. Jeżeli sprzedawca wyrazi zgodę, konsument może umówić się z nim na indywidualną dostawę do swojego kraju.

Dropshipping – Mimo, że wydaje nam się, że kupujemy od polskiego sprzedawcy, może się okazać, że jest on pośrednikiem między nami, a sprzedawcą zarejestrowanym poza Europą. Pośrednicy korzystający z tzw. modelu dropshippingu próbują przerzucić odpowiedzialność na konsumenta zaznaczając w swoim regulaminie, że to on jest importerem towaru, a odpowiedzialność za wysyłkę spoczywa na sprzedawcy (najczęściej azjatyckim).
(...)
http://www.prawo.egospodarka.pl/153620,Dropshipping-i-...