Joanna Lebiedzińska

Joanna Lebiedzińska Edukacja
Ekologiczna, Energia
Odnawialna i
Środowisko

Temat: SZKOLENIA, SPOTKANIA, KONFERENCJE

TU wklejajmy informacje o szkoleniach z zakresu profesjonalizacji Ekonomii Społecznej
a także o wszelkich ciekawych spotkaniach, seminariach i konferencjach.

Życzę owocnej wymiany informacji !!!
Joanna Lebiedzińska

Joanna Lebiedzińska Edukacja
Ekologiczna, Energia
Odnawialna i
Środowisko

Temat: SZKOLENIA, SPOTKANIA, KONFERENCJE

Szkolenie:

Aspekty księgowe w projektach współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego

Termin szkolenia 2013-02-28
Miejsce szkolenia Tarnobrzeg (Tarnobrzeg)

Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy praktycznej oraz podniesienie wiedzy i kompetencji w zakresie rachunkowości w projektach finansowanych ze środków UE.

Zapraszamy przedstawicieli instytucji realizujących projekty w ramach PO KL

Zgłoszenia przyjmujemy droga e-mailową lub faksem pod numer 15 822 61 87 ,
w sprawie szkoleń proszę się kontaktować z asystentką Iwoną Płazą pod nr tel. 15 823 55 28 .

Celem szkolenia jest zgłębienie wiedzy na temat księgowości w projektach współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Joanna Lebiedzińska

Joanna Lebiedzińska Edukacja
Ekologiczna, Energia
Odnawialna i
Środowisko

Temat: SZKOLENIA, SPOTKANIA, KONFERENCJE

Uwarunkowania prawne w działalności podmiotów ekonomii społecznej

Związek Lustracyjny Spółdzielni Pracy, jako Partner projektu
”Zintegrowany system wsparcia ekonomii społecznej”
współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, zaprasza Doradców Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej

Forma przyjmowania zgłoszeń: poczta elektroniczna i po weryfikacji oryginał pocztą tradycyjną

Celem szkolenia jest:

Zdobycie przez Doradców Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej wiedzy i kompetencji
z zakresu prawnych aspektów prowadzenia działalności (nieodpłatnej i odpłatnej działalności statutowej oraz działalności gospodarczej w sektorze ekonomii społecznej.

ZARYS PROGRAMU
Joanna Lebiedzińska

Joanna Lebiedzińska Edukacja
Ekologiczna, Energia
Odnawialna i
Środowisko

Temat: SZKOLENIA, SPOTKANIA, KONFERENCJE

Szkolenie dla liderów nowo utworzonych Spółdzielni Socjalnych w Mosinie !!!

Od 23/04 do 25/04/2013

Miejsce szkolenia:
Mosina (Hotel Szablewski w Dymaczewie Nowym)

Szkolenie dotyczy pozyskiwania zleceń dla spółdzielni socjalnej, prawo pracy oraz obowiązki sprawozdawcze w spółdzielni socjalnej oraz rozliczanie i wydatkowanie dotacji unijnej.

Adresaci szkolenia to osoby zarządzające spółdzielnią (prezes Zarządu, członkowie Zarządu), menadżerowie lub/i osoby zajmujące się dokumentacją księgową i kadrową spółdzielni.

Forma przyjmowania zgłoszeń poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego zamieszczonego na stronie Stowarzyszenia http://spoldzielnie.org

Celem szkolenia jest przygotowanie liderów nowo utworzonych spółdzielni do zarządzania i prowadzenia spółdzielni.

Kontakt w sprawie szkolenia:
Martyna Prochowska , tel. 618871166

http://www.inwestycjawkadry.info.pl/szkolenie-szkoleni...
Joanna Lebiedzińska

Joanna Lebiedzińska Edukacja
Ekologiczna, Energia
Odnawialna i
Środowisko

Temat: SZKOLENIA, SPOTKANIA, KONFERENCJE

Zapraszamy do udziału w konferencji

"Wsie tematyczne sposobem zwiększenia dochodów społeczności lokalnych",

która odbędzie się we wtorek 23 kwietnia 2013 roku, w godzinach 10.00 -13.00,
w budynku Noclegi Zwycięska przy ul. Zwycięskiej 4 we Wrocławiu

http://www.dodr.pl/I/news/042013/10/zaproszenie.pdf

Spotkanie jest organizowane we współpracy z Dolnośląskim Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego we Wrocławiu.

Konferencja ma na celu:

 propagowanie dobrych praktyk rozwoju wiejskich społeczności lokalnych,
 prezentację modelowych wsi tematycznych w zakresie wdrażania lokalnych inicjatyw ekonomii
społecznej,
 dyskusję o źródłach finansowania i sposobach zwiększenia dochodów społeczności wiejskich oraz
możliwych kierunkach wsparcia mobilizujących potencjał lokalny na obszarach wiejskich.

Konferencja jest skierowana do stowarzyszeń wiejskich i mieszkańców wsi, grup odnowy wsi, Lokalnych Grup Działania, samorządów gmin wiejskich i wiejsko-miejskich oraz podmiotów zajmujących się pomaganiem i wspieraniem działań wiejskich.

Spotkanie ma być również okazją do nawiązania nowych kontaktów i wymiany
informacji pomiędzy organizacjami i grupami na rzecz rozwoju wsi.

PROGRAM KONFERENCJI:

 Otwarcie seminarium – przedstawiciel Dolnośląskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego we Wrocławiu,
 Model tworzenia oferty tematycznej wsi od wizji do produktu – projekt „Stowarzyszenia wiejskie w stronę ekonomii społecznej” – Irena Krukowska-Szopa, Krzysztof Szustka, Fundacja Ekologiczna Zielona Akcja,
 Dobre przykłady wsi tematycznych na Dolnym Śląsku:
- Lipiany – Wioska Smaków,
- Rzeszówek – Wioska wśród lasów,
- Borówki – Wioska Darów Lasu
 Zagrody edukacyjne narzędziem rozwoju gospodarstw agroturystycznych ‒ Agnieszka Kowalczuk-Misek – DODR we Wrocławiu,
 Oferta produktów i usług lokalnych sposobem zwiększania dochodów mieszkańców wsi, źródła
finansowania przedsięwzięć ekonomii społecznej ‒ Olga Gałek – Fundacja MILA,
 Oferta wsi opolskiej – wsie tematyczne Doliny Stobrawy ‒ Dominika Frasek – LGD Dolina Stobrawy,
 Dyskusja uczestników ‒ „Jak włączać mieszkańców w tworzenie oferty wsi tematycznych, jak
długofalowo budować sieci współpracy i zaangażowania społeczności lokalnych w tworzenie
warunków ekonomii społecznej na wsi?”,
 Podsumowanie konferencji.

Zgłoszenia do udziału w konferencji prosimy kierować do 21 kwietnia 2013 r.,
do Małgorzaty Bochyńskiej
email: bochynska@zielonaakcja.pl, tel. 76 862 94 30.

Udział w konferencji jest bezpłatny.

Spotkanie jest organizowane w ramach projektu „Stowarzyszenia wiejskie w stronę ekonomii społecznej, realizowanego przez Fundację Ekologiczną „Zielona Akcja” ze środków Funduszu Inicjatyw Obywatelskich.

Więcej informacji o projekcie: http://zielonaakcja.pl

z poważaniem
Irena Krukowska-Szopa
Prezes Fundacji Ekologicznej
„Zielona Akcja”
Joanna Lebiedzińska

Joanna Lebiedzińska Edukacja
Ekologiczna, Energia
Odnawialna i
Środowisko

Temat: SZKOLENIA, SPOTKANIA, KONFERENCJE

Funkcjonowanie Podmiotów Ekonomii Społecznej

Szkolenie będzie składać się z 7 modułów:

1)Wybrane zagadnienia z zakresu kadr i płac w podmiotach ekonomii społecznej
2)Podstawy finansów i księgowości w podmiotach ekonomii społecznej
3)Uczestnictwo PES w festynach, dożynkach i innych imprezach:
4)BHP w Podmiotach Ekonomii Społecznej.
5)badania marketingowe i poszukiwanie niszy rynkowej w kontekście prowadzenia działalności odpłatnej i gospodarczej w PES.
7)uczestnictwo PES w konkursach na realizację zadań publicznych.

W szkoleniu są przewidziane 2 przerwy kawowe , 1 przerwa obiadowa.
Łączna liczba godz szkolenia: 6 godz

Godz od 9:00 do 16:00

Miejsce szkolenia:
Centrum Integracji CISPOL w Polanowicach
Polanowice 94
46-220 Byczyna

Adresaci szkolenia: Podmioty ekonomii społecznej: stowarzyszenia, fundacje, spoldzielnie socjalne.

Forma przyjmowania zgłoszeń:

Aby zgłosić się na szkolenie trzeba przesłać drogą elektroniczną lub pocztową wypełnione 3 dokumenty: deklaracje uczestnictwa, formularz zgłoszeniowy na szkolenie,zgoda na przetwarzanie danych osobowych.

Dokumenty znajduja się na :
http://inkubator.byczyna.pl

Celem szkolenia jest podniesienie umiejętności i wiedzy uczestników szkolenia w zakresie: prawa, marketingu, finasów, księgowości.

Miejsce szkolenia Polanowice (Centrum Integracji CISPOL)
Tytuł projektu Byczyński Inkubator Gospodarki Społecznej -OWES dla subregionu północnego
Termin zgłoszeń upływa 2013-04-25 - Rekrutacja w toku
Kontakt w sprawie szkolenia Dorota Dela , tel 774144627
Opcja i tryb szkolenia Stacjonarne /
Termin szkolenia Od 2013-04-29 do 2013-04-30
Czas trwania szkolenia Dni 2 / godzin 6

http://www.inwestycjawkadry.info.pl/szkolenie-funkcjon...Joanna Lebiedzińska edytował(a) ten post dnia 23.04.13 o godzinie 15:12
Joanna Lebiedzińska

Joanna Lebiedzińska Edukacja
Ekologiczna, Energia
Odnawialna i
Środowisko

Temat: SZKOLENIA, SPOTKANIA, KONFERENCJE

Dolnośląska Federacja Organizacji Pozarządowych wraz z partnerami: Fundacją "Merkury" i Legnickim Stowarzyszeniem Inicjatyw Obywatelskich zaprasza na bezpłatny cykl szkoleniowy.

Cel szkolenia: kompleksowe przygotowanie uczestników do wejścia na otwarty rynek usług społecznych

Adresatami szkolenia są: przedstawiciele stowarzyszeń, fundacji, organizacji kościelnych, klubów i centrów integracji społecznej, warsztatów terapii zajęciowej z powiatów: wrocławskiego, miasta Wrocławia, górowskiego,
milickiego, trzebnickiego, średzkiego, oleśnickiego, oławskiego, wołowskiego i strzelińskiego nieprowadzące działalności gospodarczej.

Termin zjazdów:

1. szkolenie: 6-8.05.2013 r.

2. szkolenie: 3-5.06.2013 r.

3. szkolenie: 15-17.07.2013 r.

Miejsce zjazdów: Dolny Śląsk

Zgłoś się już dziś! Prześlij wypełnione dokumenty (deklaracje uczestnictwa) do dnia 30 kwietnia 2013 r. wybierając jedną z trzech możliwości:

1) mailem na adres: marta.sys@merkury.org.pl <mailto:marta.sys@merkury.org.pl> ,

2) pocztą na adres: Fundacja "Merkury", ul. Beethovena 10, 58-300 Wałbrzych,

3) faksem na nr 74 666 22 01.

Więcej informacji uzyskasz kontaktując się od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00 z Panią Martą Sys, tel. 74 666 22 06

Koszty: Udział w cyklu jest bezpłatny. Zapewniamy transport na każdy ze zjazdów, nocleg, wyżywienie oraz materiały, jak również opiekę doradców oraz profesjonalną kadrę trenerów.

Na szkoleniach uzyskasz wiedzę z zakresu:

1 Zjazd: 6-8.05.2013 r.

* Korzyści z bycia podmiotem ekonomii społecznej w kontekście planowanych uregulowań prawnych wynikających z ustawy o przedsiębiorstwie społecznym

* Formalno-prawnych wymogów prowadzenia i działania podmiotu ekonomii społecznej

* Podejmowania strategicznych decyzji w podmiocie na podstawie obowiązujących w nim dokumentów oraz uregulowań prawnych np. prowadzenie spotkań, podejmowanie uchwał, dokumentowanie podejmowanych decyzji

* Poszukiwania i korzystania z alternatywnych do dotacji źródeł finansowania: sponsoring, fundraising, klauzule społeczne itp.

2 Zjazd: 3-5.06.2013 r.

* Definiowania produktu/przedsięwzięcia/usługi

* Tworzenia planu finansowego wypracowanego przedsięwzięcia/usługi/produktu

* Prowadzenia analizy rynku dla przedsięwzięcia/usługi/produktu

* Identyfikowania potencjalnych odbiorców przedsięwzięcia/usługi/produktu

* Ekonomicznego potencjału własnej organizacji

* Kalkulacji planowanego przedsięwzięcia/usługi/produktu

* Realizacji usług publicznych i pozyskiwania zleceń

3 Zjazd: 15-17.07.2013 r.

* Promocji własnej organizacji oraz budowania relacji z otoczeniem (PR)

* Prowadzenia negocjacji, rozmów ze sponsorem, kontrahentami, przedstawicielami samorządów

* Przygotowywania i realizowania wystąpień publicznych

* Zasad współpracy z mediami, w tym udzielania wywiadów

* Korzystania z darmowych kanałów promocji

Cykl szkoleniowy jest realizowany w ramach projektu "Ośrodek Wspierania Ekonomii Społecznej we Wrocławiu" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Jakub Walburg

_____________________________________________
Dolnośląska Federacja Organizacji Pozarządowych
Biuro Federacji:

pl. Solidarności 1/3/5, III piętro, pok. 319, 53-661 Wrocław
tel./fax (71) 793 23 24
www: http://dfop.org.pl
e-mail: jakub.walburg@dfop.org.plJoanna Lebiedzińska edytował(a) ten post dnia 26.04.13 o godzinie 13:06
Joanna Lebiedzińska

Joanna Lebiedzińska Edukacja
Ekologiczna, Energia
Odnawialna i
Środowisko

Temat: SZKOLENIA, SPOTKANIA, KONFERENCJE

Szkolenie z zakresu zakładania działalności w sektorze ES (Chełm)

Szkolenie czteromodułowe realizowane w ramach projektu ”Ekonomia społeczna - motorem rozwoju lokalnego II”. Obejmuje łącznie 88 godzin zajęć (12 dni szkoleniowych) w tym jeden dzień wyjazdowy do Bałtowa.

Adresaci szkolenia: Osoby fizyczne (bezrobotne, nieaktywne zawodowo) w tym niepełnosprawne, zainteresowane zakładaniem działalności w sektorze ekonomii społecznej, z terenu Miasta Chełm i powiatu chełmskiego.

Formularze zgłoszeniowe przyjmowane będą osobiście w Biurze projektu: Chełm, ul. Obłońska 20

Celem szkolenia jest aktywizacja, rozwinięcie umiejętności interpersonalnych i autoprezentacji; nabycie wiedzy i umiejętności niezbednych do założenia działalności w sektorze ES; zapoznanie z ”żywymi przykładami” PES a także nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu opracowania biznesplanu.

Program szkolenia:

Moduł I Trening komunikacji i autoprezentacji:

Program: komunikacja werbalna, niewerbalna, aktywne słuchanie, style komunikacji, asertywność, techniki autoprezentacji, rola pierwszego wrażenia, sztuka prezentacji

Moduł II Zakładanie i prowadzenie podmiotów ES:

Program: pojęcia i obszary ES, aspekty formalno-prawne (rejestracja, statut, obowiązku ZUS/US), tworzenie usług, finansowanie PES, dobre praktyki

Moduł III Szkolenie wyjazdowe do Bałtowa:

Zapoznanie z ”żywymi przykładami ” PES, wymiana doświadczeń, rozwianie obaw, stereotypów

Moduł IV Opracowanie biznesplanu:

Program: fazy przygotowania i wdrażania, charakterystyka wnioskodawcy, analiza strategiczna, plan marketingowy, inwestycyjny, tworzenie biznesplanu

Metodyka szkolenia: wykład, warsztaty, dyskusja, praca w grupach, case study

Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia - zaświadczenie o ukończeniu szkolenia

Zakres usług wchodzących w szkolenie

- materiały szkoleniowe (teczka, notatnik, długopis)
- poczestunek w trakcie szkoleń (ciepły posiłek , przerwa kawowa)
- zwrot kosztów dojazdu z miejsca zamieszkania do miejsca szkolenia

Warunki ukończenia szkolenia - udział w min. 80% zajęć

http://www.inwestycjawkadry.info.pl/szkolenie-szkoleni...
Joanna Lebiedzińska

Joanna Lebiedzińska Edukacja
Ekologiczna, Energia
Odnawialna i
Środowisko

Temat: SZKOLENIA, SPOTKANIA, KONFERENCJE

DEBATA INFORMACYJNO-PROMOCYJNA "Podmioty ekonomii społecznej wsparcie dla tworzenia i funkcjonowania"- , Jelenia Góra - 24 maja 2013

Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy oraz Prezydent Miasta Jeleniej Góry zapraszają w dniu 24 maja br. na debatę informacyjno-promocyjną pn. „Podmioty Ekonomii Społecznej (Spółdzielnie Socjalne, KIS, CIS, Fundacje, Stowarzyszenia ) wsparcie dla tworzenia i funkcjonowania ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego – oferta, dobre praktyki, szanse, animacja”.

Debata zostanie zorganizowana w budynku Urzędu Miasta w Jeleniej Górze przy pl. Ratuszowym 58 (sala nr 15)
w godzinach 10:00-12:00

Celem debaty jest przedstawienie pozytywnych przykładów oraz aktualnych i przyszłych możliwości wspierania tworzenia i funkcjonowania Podmiotów Ekonomii Społecznej (PES) z wykorzystaniem środków Europejskiego Funduszu Społecznego (oferowanych obecnie w ramach PO KL - Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki).

Mamy nadzieję, że za pośrednictwem lokalnych i regionalnych mediów oraz poprzez bezpośrednie uczestnictwo w debacie osób i instytucji zainteresowanych tworzeniem i wsparciem w funkcjonowaniu PES, przybliżymy możliwości oferowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Osoby zainteresowane uczestnictwem w debacie prosimy o przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego na adres piotr.spyra@dwup.pl w terminie do 20 maja 2013 r.

W przypadku wyczerpania dostępnej liczby miejsc rekrutacja zostanie zakończona przed w/w terminem.
Potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia będzie przesłana zwrotnie do dnia 21 maja br. na adres e-mail, z którego wysłano formularz zgłoszeniowy, informacja o treści „potwierdzam przyjęcie zgłoszenia na debatę – Jelenia Góra”

Formularz zgłoszeniowy i Agenda spotkania:

http://www.pokl.dwup.pl/aktualnoci/2322-debata-informa...
Joanna Lebiedzińska

Joanna Lebiedzińska Edukacja
Ekologiczna, Energia
Odnawialna i
Środowisko

Temat: SZKOLENIA, SPOTKANIA, KONFERENCJE

TRZY DE… CZYM, I ZA CZYM TO SIĘ JE?

Projektowanie i druk 3D –
możliwości i ograniczenia technologii

Piątek: 14go, 21go, 28go Czerwca

g. 18.00 / WSTĘP WOLNY

PRACOWNIA PANATO / ul/. Jedności Narodowej 68A

Kalendarz wydarzeń w Pracowni PANATO na czerwiec:

http://www.panato.org/aktualnosci/warsztaty-w-pracowni...

Warsztaty z upcyclingu / 3D LAB / Akademia Design dla dzieci / Warsztaty sitodruku /
TIFF Laboratorium – warsztaty fotograficzne / Spotkania Społecznie Zaangażowane – Fundacja 2BeFair i wiele innych!

Zapisy: warsztaty@panato.org
http://panato.org
Joanna Lebiedzińska

Joanna Lebiedzińska Edukacja
Ekologiczna, Energia
Odnawialna i
Środowisko

Temat: SZKOLENIA, SPOTKANIA, KONFERENCJE

Pozyskiwanie funduszy na potrzeby organizacji społecznych

Szkolenie realizowane w ramach projektu ”Ekonomia społeczna - motorem rozwoju lokalnego II”.

Obejmuje 48 godz. zajęć ( 6 dni szkoleniowe) od 2013-06-20 do 2013-07-05

Adresaci szkolenia:

Podmioty ekonomii społecznej oraz osoby fizyczne (bezrobotne, nieaktywne zawodowo) w tym niepełnosprawne, zainteresowane prowadzeniem działalności w sektorze ekonomii społecznej z terenu Miasta Chełm i powiatu chełmskiego.

Forma przyjmowania zgłoszeń:

Formularze zgłoszeniowe przyjmowane będą osobiście w biurze projektu: Chełm, ul. Obłońska 20

Celem szkolenia jest nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu pozyskiwania funduszy na potrzeby organizacji społecznych.

Program szkolenia:

• Podstawy pozyskiwania funduszy dla NGO
• Fundraising jako narzędzie do zmiany organizacji
• Metody i źródła finansowania NGO
• Wykorzystanie silnych stron organizacji w procesie pozyskiwania funduszy
• Strategia pozyskiwania pieniędzy, plan działań fundraisingowych

Kontakt w sprawie szkolenia: Elżbieta Zalewska, tel 825649870

http://www.inwestycjawkadry.info.pl/szkolenie-pozyskiw...
Joanna Lebiedzińska

Joanna Lebiedzińska Edukacja
Ekologiczna, Energia
Odnawialna i
Środowisko

Temat: SZKOLENIA, SPOTKANIA, KONFERENCJE

Zakładanie i funkcjonowanie podmiotów społecznych (Kielce)

Szkolenie przeznaczone jest dla osób zatrudnionych, nieaktywnych zawodowo, które zainteresowane są tematyką prowadzenia działalności w sektorze ekonomii społecznej, przedstawicieli podmiotów ekonom. społ., instytucji rynku pracy oraz pomocy i integracji społecznej.

Termin: od 2013-07-02 do 2013-07-05 oraz
od 2013-07-09 do 2013-07-12

Czas trwania szkolenia : Dni 4 / godzin 20
Miejsce szkolenia : Kielce (Centrum Systemów Komputerowych ZETO S.A.)
Typ szkolenia : Szkolenie otwarte

Kontakt w sprawie szkolenia : Ilona Samson , tel 41/3432935

http://www.inwestycjawkadry.info.pl/szkolenie-zakladan...
Joanna Lebiedzińska

Joanna Lebiedzińska Edukacja
Ekologiczna, Energia
Odnawialna i
Środowisko

Temat: SZKOLENIA, SPOTKANIA, KONFERENCJE

Skuteczne i sprawnie działające podmioty ekonomii społecznej (Szklarska Poręba)

Szkolenie wyjazdowe skierowane do podmiotów ES z subregionu jeleniogórskiego z zakresu zarzadzania podmiotami es, tworzenia wizerunku organizacji, pozyskiwania środków unijnych oraz prowadzenia działalności gospodarczej.

Terminy szkolenia

I zjazd: 17-18 sierpnia 2013 r.
II zjazd: 24-25 sierpnia 2013 r.
III zjazd: 6-8 września 2013 r.
IV zjazd: 27-29 września 2013 r.

Adresaci szkolenia

Organizacje pozarządowe, Zakłady Aktywizacji Zawodowej, Kluby Integracji Społecznej, CIS, Spoldzielnie Socjalne, Spółdzielnie Pracy zlokalizowane na terenie subregionu jeleniogórskiego.

Forma przyjmowania zgłoszeń

Ankietę można przesłać elektronicznie, dostarczyć osobiście, przesłać faxem,pocztą/kurierem na adres:

Centrum Ekonomii Społecznej
ul. Mickiewicza 13, 59-900 Zgorzelec
tel: 534-720-101 /fax: (75)77-595-101
e-mail: biuro.ceszgorzelec@gmail.com

Cel szkolenia

Zwiększenie efektywności działań i wzrost jakości zarzadzania podmiotami ekonomii społecznej, a także ustabilizowanie sytuacji organizacyjno-finansowej podmiotów es z terenów dotkniętych powodzią poprzez uczestnictwo w szkoleniach oraz doradztwie.

http://www.inwestycjawkadry.info.pl/szkolenie-skuteczn...
Joanna Lebiedzińska

Joanna Lebiedzińska Edukacja
Ekologiczna, Energia
Odnawialna i
Środowisko

Temat: SZKOLENIA, SPOTKANIA, KONFERENCJE

Zapraszamy na kolejne szkolenia – rekrutacja w toku!

http://www.projektsystemowy.lubuskie.pl/pl/Projekt/Akt...!

Uprzejmie informujemy iż rozpoczynamy rekrutację na kolejny moduł szkoleniowy w ramach projektu systemowego pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” tj.:„System wspierania rodziny i pieczy zastępczej”

1. „Znaczenie wsparcia rodzicielstwa zastępczego”

Termin seminarium – 19.09.2013r. Liczba uczestników: 40 osób, tj.: 1 grupa, 6h.

2. „Praktyczne aspekty pracy asystenta rodziny i koordynatora pieczy zastępczej w kontekście ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej”

Termin seminarium – 17.10.2013r. Liczba uczestników: 40 osób, tj.: 1 grupa, 6h.

3. „Lokalny system wsparcia rodzin”

Termin seminarium – 14.11.2013r. Liczba uczestników: 40 osób, tj.: 1 grupa, 6h.

4. „Kurs przygotowujący trenerów do szkolenia kandydatów do pełnienia funkcji rodziców zastępczych w ustawowo określonych formach pieczy zastępczej”

1 kurs warsztatowy dla 18 osób (160 h. – 6 czterodniowych zjazdów)

Termin 1 zjazdu – 05.08. – 08.08.2013r.

Termin 2 zjazdu – 26.08. – 29.08.2013r.

Termin 3 zjazdu – 17.09. – 20.09.2013r.

Termin 4 zjazdu – 24.09. – 27.09.2013r.

Termin 5 zjazdu – 15.10. – 18.10.2013r.

Termin 6 zjazdu – 12.11. – 15.11.2013r.

Kurs obejmować będzie zagadnienia:

Moduł podstawowy

Wprowadzenie do wspierania rodziny oraz pieczy zastępczej.
Dziecko w pieczy zastępczej.
Rodzina w pieczy zastępczej.
Samorządowe systemy wspierania rodziny i pieczy zastępczej.
Elementy prawa.
Specyficzne rodzaje trudności związane z realizowaniem pieczy zastępczej.

Proces rekrutacji do szkoleń będzie odbywał się zgodnie z Regulaminem uczestnictwa w projekcie .

Zapraszamy do rejestracji na szkolenia poprzez elektroniczny formularz dostępny na naszej stronie internetowej http://projektsystemowy.lubuskie.pl lub pocztą tradycyjna na adres: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Zielonej Górze, Al. Niepodległości 36, 65 - 042 Zielona Góra z dopiskiem A. Grzelczak lub fax’ em: 068 3811508.

Udział w szkoleniach jest bezpłatny. Szkolenia odbędą się w Jesionce (Hotel Tanzanit).

W ramach szkolenia zapewniamy uczestnictwo w zajęciach, materiały dydaktyczne, wyżywienie oraz zakwaterowanie w hotelu trzygwiazdkowym lub ośrodku szkoleniowym o zbliżonym standardzie, a także transport do/z miejsca, w których odbywają się szkolenia.

Po ukończeniu zajęć w ramach szkolenia uczestnik otrzymuje zaświadczenie o udziale w szkoleniu. Warunkiem otrzymania zaświadczenia jest obecność uczestnika na przewidzianych w planie zajęciach, potwierdzona na liście obecności. Warunkiem zaliczenia kursu jest obecność na min. 80% zajęć szkoleniowych.
Joanna Lebiedzińska

Joanna Lebiedzińska Edukacja
Ekologiczna, Energia
Odnawialna i
Środowisko

Temat: SZKOLENIA, SPOTKANIA, KONFERENCJE

Źródła i metody pozyskiwania środków na działalność Podmiotów Ekonomii Społecznej - Jelenia Góra

Szkolenie dla PES nieprowadzących działalności gospodarczej ze sposobów i możliwości pozyskiwania środków na działalność.

Omówione zostaną m.in. fundusze strukturalne, publiczne, działalność gospodarcza, odpłatna, spółdzielczość socjalna itp.

Adresaci szkolenia to przedstawiciele podmiotów ekonomii społecznej nieprowadzących działalności gospodarczej z powiatów: lubańskiego, lwóweckiego, zgorzeleckiego, m. Jelenia Góra, bolesławieckiego, kamiennogórskiego, jeleniogórskiego

Forma przyjmowania zgłoszeń: ankieta zgłoszeniowa

Cel szkolenia to zdobycie kompetencji z zakresu pozyskiwania środków na działalność PES

Metodyka szkolenia: warsztatowa

Termin szkolenia: 2013-09-05 do 2013-09-06

Czas trwania szkolenia: Dni 2 / godzin 14

Miejsce szkolenia: Jelenia Góra (Dolnośląski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli)

Typ szkolenia: Szkolenie otwarte

Kontakt w sprawie szkolenia Ewelina Groń: tel 535229933

http://www.inwestycjawkadry.info.pl/szkolenie-zrodla_i...
Joanna Lebiedzińska

Joanna Lebiedzińska Edukacja
Ekologiczna, Energia
Odnawialna i
Środowisko

Temat: SZKOLENIA, SPOTKANIA, KONFERENCJE

Księgowość w NGO - moduł I podstawowy w Zawierciu (Siedziba Towarzystwa Miłośników Ziemi Zawierciańskiej)

Księgowość w NGO - moduł I podstawowy - wprowadzenie do księgowości w organizacjach pozarządowych

Podstawowe zagadnienia i akty prawne.

Początek szkolenia 04/09/2013 o godzinie 15.00 do 05/09/2013

Adresaci szkolenia: Przedstawiciele organizacji pozarządowych

Zgłoszenia przyjmowane są mailowo na adres szyszko@cil.org.pl, faxem: 32/6702014 lub osobiście w biurze Inkubatora NGO, Zawiercie, ul. Senatorska 14.

Formularz zgłoszeniowy dostepny na stronie cil.org.pl w zakładce Inkubator NGO/szkolenia

Cel szkolenia:

Wzmocnienie kapitału ludzkiego organizacji pozarządowych z powiatów zawierciańskiego i myszkowskiego

Program szkolenia:

Księgowość w NGO - moduł I podstawowy ( 2 dni)
- Prezentacja podstawowych aktów prawnych regulujących sposób prowadzenia księgowości
- Sporządzanie sprawozdania finasowego w organizacjach pozarządowych
- Odpowiedzialność za prowadzenie rachunkowości
- Klasyfikacja kosztów i przychodów w NGO
- Prezentacja i omówienie przykłądowego planu kont
- Sprawozdanie finansowe - omówienie poszczególnych elementów

Metodyka szkolenia: warsztatowa

Kontakt w sprawie szkolenia: Małgorzata Szyszko, tel 533121204 , szyszko@cil.org.pl

http://www.inwestycjawkadry.info.pl/szkolenie-ksiegowo...
Joanna Lebiedzińska

Joanna Lebiedzińska Edukacja
Ekologiczna, Energia
Odnawialna i
Środowisko

Temat: SZKOLENIA, SPOTKANIA, KONFERENCJE

Procedury realizacji projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego w Bielsku Białej

http://www.inwestycjawkadry.info.pl/szkolenie-procedur...

Podstawowe zagadnienia omawiane na szkoleniu to: podpisywanie umowy, zabezpieczenia, wprowadzanie zmian, sprawozdawczość merytoryczna, dane osobowe, promocja, prawne aspekty.

Adresaci szkolenia:

Z oferty ROEFS mogą skorzystać wszystkie legalnie działające w Polsce podmioty, zainteresowane i już realizujące projekty z Europejskiego Funduszu Społecznego z terenów powiatów: bielskiego, cieszyńskiego, żywieckiego, pszczyńskiego.
Joanna Lebiedzińska

Joanna Lebiedzińska Edukacja
Ekologiczna, Energia
Odnawialna i
Środowisko

Temat: SZKOLENIA, SPOTKANIA, KONFERENCJE

Pozyskiwanie funduszy na potrzeby organizacji społecznych

Miejsce szkolenia Chełm (Hotel ”KAMENA”)

Kontakt w sprawie szkolenia Elżbieta Zalewska , tel 825649870

Szkolenie realizowane w ramach projektu ”Ekonomia społeczna - motorem rozwoju lokalnego II”.

Obejmuje 48 godz. zajęć ( 6 dni szkoleniowe).

Adresaci szkolenia

Podmioty ekonomii społecznej oraz osoby fizyczne (bezrobotne, nieaktywne zawodowo) w tym niepełnosprawne, zainteresowane prowadzeniem działalności w sektorze ekonomii społecznej z terenu miasta Chełm i powiatu chełmskiego

Forma przyjmowania zgłoszeń

Formularze zgłoszeniowe przyjmowane będą osobiście w biurze projektu:
Chełm, ul. Obłońska 20

Program szkolenia

• Podstawy pozyskiwania funduszy dla NGO
• Fundraising jako narzędzie do zmiany organizacji
• Metody i źródła finansowania NGO
• Wykorzystanie silnych stron organizacji w procesie pozyskiwania funduszy
• Strategia pozyskiwania pieniędzy, plan działań fundraisingowych

Opis metodyki szkolenia
wykład, warsztaty, dyskusja, praca w grupach

Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia zgodne z rozporządzeniem MEiN

Celem szkolenia jest nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu pozyskiwania funduszy na potrzeby organizacji społecznych.

http://www.inwestycjawkadry.info.pl/szkolenie-pozyskiw...
Joanna Lebiedzińska

Joanna Lebiedzińska Edukacja
Ekologiczna, Energia
Odnawialna i
Środowisko

Temat: SZKOLENIA, SPOTKANIA, KONFERENCJE

Pozyskiwanie dofinansowań dla NGO i realizacja projektów międzynarodowych

Zapraszamy do udziału w bezpłatnych warsztatach i doradztwie dotyczącym planowania, pisania i realizacji projektów międzynarodowych. Uczestnicy dowiedzą się z jakich źródeł mogą pozyskiwać dofinansowania na realizację projektów. Opracują wzorcowy projekt.

Opis terminu szkolenia

Poziom podstawowy (dla osób z żadnym lub małym doświadczeniem w pisaniu i realizacji projektów)

Adresaci szkolenia

Członkowie, pracownicy, współpracownicy i wolontariusze organizacji pozarządowych zarejestrowanych na terenie województw: śląskiego, małopolskiego i podkarpackiego.

Forma przyjmowania zgłoszeń

1. Nabór do projektu przeprowadzony będzie w okresie: lipiec – wrzesień 2013.
2. Formularz zgłoszeniowy i regulamin udziału w projekcie można pobrać na stronie internetowej http://pl-pd.wiemyczegochcemy.pl
3. Kolejność nadsyłania zgłoszeń nie ma znaczenia

Cel szkolenia

Przygotowanie kadry organizacji pozarządowych do skutecznego pozyskiwania grantów i zakończonej sukcesem realizacji projektów międzynarodowych.

Program szkolenia

WARSZTATY:

1. Planowanie, inicjowanie i budowania partnerstw i współpracy w projektach międzynarodowych.
Planowanie projektu.

2. Możliwości pozyskania dofinansowania na realizację projektów międzynarodowych (szczególnie programy: Norweski Mechanizm Finansowy i Mechanizm Finansowy Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
Programy ”Uczenie się przez całe życie” – Comenius, Erazmus, Leonardo da Vinci i Grundtvig;
programy dotacyjne prywatnych organizacji międzynarodowych i darczyńców prywatnych).

3. Skuteczna realizacja partnerskich projektów międzynarodowych.
Przygotowanie do pracy w projekcie. Strategia realizacji.

4. Aspekty formalne zarządzania projektem: Metody, narzędzia, procedury, dokumentacja, sposoby działania.

5. Organizacja i zarządzanie pracą zespołu w projekcie międzynarodowym: Skuteczna komunikacja i przepływ informacji w partnerstwie międzynarodowym; różnice międzykulturowe, konflikt, motywowanie.

Terminy warsztatów:

1. 7 – 8 wrzesień 2013 – poziom podstawowy – Kraków
2. 14 – 15 wrzesień 2013 – Bielsko-Biała (poziom zostanie dostosowany do oczekiwań uczestników)
3. 21 – 22 wrzesień 2013 – poziom podstawowy – Rzeszów
4. 28 – 29 wrzesień 2013 – poziom rozszerzony – Kraków
5. 5 – 6 październik 2013 - poziom rozszerzony – Rzeszów

Kontakt w sprawie szkolenia Agnieszka Dadak , tel 511551439 , faie@fundacjaaie.eu

http://www.inwestycjawkadry.info.pl/szkolenie-pozyskiw...
Joanna Lebiedzińska

Joanna Lebiedzińska Edukacja
Ekologiczna, Energia
Odnawialna i
Środowisko

Temat: SZKOLENIA, SPOTKANIA, KONFERENCJE

Przygotowanie projektu w ramach PO KL. POZIOM PODSTAWOWY (Tarnobrzeg / TARR S.A Tarnobrzeg)

Termin: 11/09/2013

Szkolenie ”Przygotowanie projektu w ramach PO KL” ma za zadanie kompleksową pomoc w przygotowaniu kompletnego projektu z zakresu wsparcia EFS i nabycie wiedzy podstaw w zakresie przygotowywania i konstruowania projektu.

”Przygotowanie projektu w ramach PO KL” (poziom podstawowy) to szkolenie skierowane będzie do osób zaczynających pracę z projektami (nie mających doświadczenia w przygotowaniu projektów EFS).

Zapisy przyjmujemy drogą e-mailową: szkolenia_tarnobrzeg@roefs.pl

lub faksem pod numer 15 822 61 87

najpóźniej 2 dni przed terminem szkolenia lub do wyczerpania się miejsc.

Cel szkolenia

”Przygotowanie projektu w ramach PO KL” (poziom podstawowy) to szkolenie skierowane będzie do osób zaczynających pracę z projektami (nie mających doświadczenia w przygotowaniu projektów EFS).

Kontakt w sprawie szkolenia Iwona Płaza , tel 158235528

Następna dyskusja:

Szkolenia dot. budowania Sp...




Wyślij zaproszenie do