konto usunięte

Temat: Jak stworzyć i wysłać skuteczny mailing?

Jak stworzyć i wysłać skuteczny mailing?

Mailing to w dalszym ciągu jeden z najefektywniejszych metod promocji. Jego zaletą są niskie koszty, możliwość dotarcia do wielu klientów ze spersonalizowaną informacją i szansa na połączenie tej metody z promocją na stronie lub w social media.

Dzięki wiadomościom e-mail możesz nie tylko podtrzymywać kontakt z klientem i zwiększać jego zainteresowanie Twoją ofertą, ale także sprzedawać. Cały czas można badać, jak duża jest skuteczność wiadomości i dopracować je w taki sposób, by sprzedawały jeszcze skuteczniej.

Na początku musisz wybrać system do wysyłki mailingu. Najlepszym rozwiązaniem jest skrypt mailingowy instalowany na swoim serwerze.
Jak stworzyć mailing

Po pierwsze, potrzebujesz bazy użytkowników, do których wyślesz e-maile. Możesz ją budować na kilka sposobów:

Pozyskiwanie klientów na stronie internetowej

Zakup bazy danych od innej firmy

Pozyskiwanie chętnych za pomocą marketingu telefonicznego

Co bardzo ważne, na początku możesz wysyłać wiadomości do kilku klientów i sprawdzać, jak są one odbierane. Dzięki temu nabierzesz wprawy i nie popełnisz błędu, który będzie kosztował utratę setek subskrybentów.
Stworzenie e-maili

Skuteczny mailing polega na wysyłaniu wiadomości w taki sposób, by były chętnie odczytywane i zachęciły do wykonania odpowiednich akcji. W tym celu wykorzystuje się e-maile wysyłane w określonych dniach, które zawierają informacje interesujące dla użytkowników.

Przez e-mail możesz informować o nowościach na Twojej stronie lub o nowych produktach. Powinieneś sprawdzać, jakie wiadomości są odczytywane najczęściej i na ich podstawie tworzyć kolejne mailingi.

Blisko 90 proc. przedsiębiorców to osoby, które założyły biznes nie doczekawszy się etatu. To całkiem duża liczba, zważywszy że w 2013 roku zarejestrowano 350 tys. nowych firm. Czy młodzi przedsiębiorcy mają pojęcie o marketingu?

Podczas tworzenia e-maili musisz uważać na zachowanie równowagi pomiędzy informacjami handlowymi a e-mailami, które są przydatne dla czytelnika.

Monitorowanie i maksymalizowanie zysków

Początkowo Twoje e-maile nie będą odczytywane zbyt często, dlatego należy monitorować je pod względem tematu (bardzo ważny parametr) i treści. Można też sprawdzić, o której godzinie i w jaki dzień e-maile są odbierane najchętniej. Zwróć uwagę, jak dużo osób klika w link do Twojej strony i czy ludzie po przejściu na nią dokonują zakupu. Istnieje też inna możliwość – Twoje wiadomości nie muszą odpowiadać ludziom i wtedy wypisują się z listy.

Sprawdzenie tych danych umożliwia skrypt mailingowy.
E-mail marketing to budowanie relacji

Pamiętaj, że za każdym adresem mailowym w Twojej bazie kryją się nie tylko statystyki – oznaczają one przede wszystkim ludzi. Wysyłaj e-maile po to, by informować ludzi i dawać im wartość, którą będą chcieli otrzymywać. Jeśli potraktujesz e-mail jako kolejny sposób na reklamowanie swoich produktów, ludzie będą się wypisywali z listy.

http://nf.pl/manager/jak-stworzyc-i-wyslac-skuteczny-m...