konto usunięte

Temat: Pilotażowy projekt w mediach społecznościowych dla marki...

pilotażowy projekt w mediach społecznościowych dla marki HYABAK - działania marketingowe adresowane do geek'ów więc reklama na 2 blogach wzmocniona konkursem, którego celem jest zaangażowanie potencjalnych odbiorców w kontakt z marką
http://mirekpolyniak.wordpress.com/2010/05/05/konkurs-...

Obrazek

konto usunięte

Temat: Pilotażowy projekt w mediach społecznościowych dla marki...

Mirek Połyniak:
pilotażowy projekt w mediach społecznościowych dla marki HYABAK - działania marketingowe adresowane do geek'ów więc reklama na 2 blogach wzmocniona konkursem, którego celem jest zaangażowanie potencjalnych odbiorców w kontakt z marką
http://mirekpolyniak.wordpress.com/2010/05/05/konkurs-...

Obrazek

Pomysł w sumie nie jest zły ale zawsze jest małe ale... konkurs jak wiadomo przyciąga uwagę... nagrodami:)

Gdybym miał wpływ na kształt projektu proponowałbym przeprowadzenie działań w mediach społecznościowych skupiając się na dwóch problemach poruszanych na serwisach społecznościowych:
- problem "suchego" oka będący wynikiem pracy przy komputerze,
- problematyka uzależnienia się od "kropel

O ile problematyka pierwsza nie budzi żadnych zastrzeżeń, o tyle drugi temat jest trudniejszy ale daje większe możliwości komunikacyjne.

Swego czasu bodajże TVN wyemitował program o uzależnieniu od kropel do nosa. Wiem, że nie to samo ale...internauci tak nie patrzą (co widać po ich wpisach). Dla Kowalskiego internauty skoro można uzależnić się od kropel do nosa można i od kropel do oczu.

Z jednej strony konkurs a z drugiej działania obalające pewne "półprawdy"(uzależnienie) w miejscach gdzie ta tematyka jest poruszana.

Jednoczesne prowadzenie takich działań, przyniesie znacznie większe efekty komunikacyjne niż sam konkurs.

konto usunięte

Temat: Pilotażowy projekt w mediach społecznościowych dla marki...

@ Dariusz: zgadzam się w 100% - to pilot, który właśnie ruszył a reszta będzie się powoli rozwijać

co do tematyki oczu to jest jeden wielki problem - w polskim Necie nie ma dobrych i "lepkich" serwisów specjalistycznych poświęconych tematyce oka/oczu

poza tym planowana jest druga odsłona konkursu, gdzie będzie coś bardzo edukacyjnego - na razie jest to budowanie świadomości marki HYABAK w ogóle oraz zanęcanie tematu "dbamy o oczy"

konto usunięte

Temat: Pilotażowy projekt w mediach społecznościowych dla marki...

Mirek Połyniak:
@ Dariusz: zgadzam się w 100% - to pilot, który właśnie ruszył a reszta będzie się powoli rozwijać

co do tematyki oczu to jest jeden wielki problem - w polskim Necie nie ma dobrych i "lepkich" serwisów specjalistycznych poświęconych tematyce oka/oczu
i o to się rozchodzi, żeby nie tworzyć nowych super specjalistycznych serwisów do których nikt nie wchodzi poza twórcami:)

Prowadź komunikację tam gdzie ludzie już są i piszą na oczekiwany temat... nie ma tu znaczenia czy to będzie FB, GL czy może Polki.pl ważne, że temat jest tam poruszany i wałkowany od miesięcy :)

Zrób takie szybkie działanie, wpisz w google: uzależnienie od kropli i zobacz wyniki pierwszej 10. Poza forami "medycznymi" jest tam gazeta.pl, grupy.senior.pl, f.kafeteria.pl.

I to miałem na myśli pisząc pierwszy post :)

konto usunięte

Temat: Pilotażowy projekt w mediach społecznościowych dla marki...

Dariusz Goźliński:
Prowadź komunikację tam gdzie ludzie już są i piszą na oczekiwany temat... nie ma tu znaczenia czy to będzie FB, GL czy może Polki.pl ważne, że temat jest tam poruszany i wałkowany od miesięcy :)

hmm, chyba nie odkryliśmy Ameryki :)
Zrób takie szybkie działanie, wpisz w google: uzależnienie od kropli i zobacz wyniki pierwszej 10. Poza forami "medycznymi" jest tam gazeta.pl, grupy.senior.pl, f.kafeteria.pl.

I to miałem na myśli pisząc pierwszy post :)

1) ale mnie tematyka uzależnienia od kropli nie pasuje
2) o dziwo administratorzy wielu forów uważają np. zaproszenie do takiego konkursu za spam, co jest dla mnie trudne do zrozumienia - i usuwają tego typu wpisy
czyżby przechodziły strategie "szemrane", gdzie ktoś kogoś/coś udaje?

konto usunięte

Temat: Pilotażowy projekt w mediach społecznościowych dla marki...

Mirek Połyniak:
1) ale mnie tematyka uzależnienia od kropli nie pasuje
Tematyka przykładowa :)
2) o dziwo administratorzy wielu forów uważają np. zaproszenie do takiego konkursu za spam, co jest dla mnie trudne do zrozumienia - i usuwają tego typu wpisy
zgadza się co do konkursów, niestety ale uznają je właśnie, za "szemranie" - powodujesz konkursem, że user opuszcza ich witrynę.
czyżby przechodziły strategie "szemrane", gdzie ktoś kogoś/coś udaje?
Poruszałeś bardzo ważny i drażliwy temat. Marketing "szemrany" dotyczy już nie tylko FMCG ale też leków.

O ile można próbować zrozumieć działania PM czy innych pracowników, rekomendujących leki swojej firmy o tyle naganne jest (praktykowane nadal w FMCG, raczkujące w farmacji) reklamowanie leku poprzez kłamliwe wpisy na forach robione przez pseudo specjalistów posługujących się wieloma nickami.

Jest to raz, że nie etyczne a dwa często niezgodne z prawem działanie.

To co mi chodzi po głowie i co napisałem to wyjście firm do pacjenta tam gdzie szuka on pomocy. Sam wiesz jakie bzdury piszą ludzie na forach i serwisach, zatem można skierować część komunikacji właśnie tam. Nie rekomenduj leku ale informuj chociażby o tym gdzie znajdziesz rzetelną informację o chorobie. Bądź wiarygodny w tym przekazie a ludzie pójdą tam gdzie im wskażesz.

p.s. Za bardzo mamy zbliżone poglądy :)

konto usunięte

Temat: Pilotażowy projekt w mediach społecznościowych dla marki...

Po pozytywnych wynikach pilotażu w mediach społecznościowych firma Thea rozpoczęła zintegrowaną kampanię online pod hasłem „HYABAK® - ulga dla Twoich oczu".
http://open4net.netpr.pl/pr/163511/start-zintegrowanej...

Obrazek

konto usunięte

Temat: Pilotażowy projekt w mediach społecznościowych dla marki...

A wp to medium spolecznosciowe?

Przy okazji, moze mozesz sie podzielic efektami roi?sprzedaz ruszyla? Mozna okreslic liczby? 100 preparatow dziennie, tygodniowo, miesiecznie?

Igor

]Igor Gnot edytował(a) ten post dnia 13.06.10 o godzinie 23:15

konto usunięte

Temat: Pilotażowy projekt w mediach społecznościowych dla marki...

@ Igor:

może warto byłoby najpierw przeczytać całego niusa, by się do niego móc sensownie odnieść - bo tam jest wyjaśnione czemu służył pilot i gdzie w SM - który jest jednym z elementów - obecnie trwa kampania

kampania ma na celu budowanie świadomości marki; a poza tym obawiam się, że dane sprzedażowe nie będą upublicznione
na poziomie sajtu produktowego - bo tak mierzymy efekty kampanii - widać spory wzrost ruchu o dobrych parametrach

konto usunięte

Temat: Pilotażowy projekt w mediach społecznościowych dla marki...

@ Igor: nie mogę podać konkretnych liczb ale napiszę w ten sposób, że po raz pierwszy w swej historii marka Hyabak zanotowała w okresie wakacyjnym wzrost sprzedaży, a nie spadek

kampania online była jedynym szerszym działaniem komunikacyjnym do odbiorców

konto usunięte

Temat: Pilotażowy projekt w mediach społecznościowych dla marki...

Mirek Połyniak:
@ Igor: nie mogę podać konkretnych liczb ale napiszę w ten sposób, że po raz pierwszy w swej historii marka Hyabak zanotowała w okresie wakacyjnym wzrost sprzedaży, a nie spadek

kampania online była jedynym szerszym działaniem komunikacyjnym do odbiorców
I o to chodzi. A czy możesz coś więcej podesłać do kolejnego cf?

konto usunięte

Temat: Pilotażowy projekt w mediach społecznościowych dla marki...

@ Maciej:
kejs będzie miał premierę na konferencji e-M@arketing & online strategies for pharma
a przedpremiery nie planuję, szczególnie iż lada moment wybieram się na wakacjeMirek Połyniak edytował(a) ten post dnia 26.08.10 o godzinie 12:10

konto usunięte

Temat: Pilotażowy projekt w mediach społecznościowych dla marki...

Mirek Połyniak:
@ Maciej:
kejs będzie miał premierę na konferencji e-M@arketing & online strategies for pharma
a przedpremiery nie planuję, szczególnie iż lada moment wybieram się na wakacjeMirek Połyniak edytował(a) ten post dnia 26.08.10 o godzinie 12:10
ok ;) Udanych wakacji!

Następna dyskusja:

Royal College of Nursing wd...




Wyślij zaproszenie do