Temat: Poprawa ludzkiej strony projektu niskim kosztem
Ależ niekoniecznie trzeba mieć wielu analityków; w zupełności wystarczy jeden, który potrafi empatycznie podejść do klienta - indywidualnie.
Problem z pomysłem Grześka jest taki, że jest ciężko na rynku. Większość stron pojawiających się na rynku powstaje w firmach, które biorą za projekt 3-4tys zł netto (i robią 4 projekty w miesiącu). One raczej nie mają budżetu na jakiekolwiek usability, a i z reguły "wiedzą lepiej", wszak "w tym biznesie siedzą już xx lat" (jak to się dzieje, że z takim doświadczeniem wciąż robią chłam za grosze - it's beyond me).
Nawet gdyby jednak choć 10% tych firm poświęcił 10% budżetu na testy usability, to za te 300zł z projektu żaden ekspert by nie wyżył, przez co byłby zmuszony do brania większej ilości projektów - całe indywidualne, empatyczne podejście szlag trafił.
Z kolei firmy, które są już oświecone i robią projekty za powiedzmy 15-30++ tys netto, mają już swoich specjalistów bądź współpracują z innymi, choćby Janmedią (nie wiem czy tak jest w rzeczywistości, tak tylko mi się napisało ;)
Idealny specjalista potrafi się postawić w roli klienta i jego potencjalnych odbiorców. Dzięki doświadczeniu w projektowaniu, kodowaniu i liźnięciu aspektów biznesowych wie, że w pewnych warunkach aksjomaty użyteczności są o kant... potłuc.
Tomasz Staniak edytował(a) ten post dnia 29.06.07 o godzinie 12:38