konto usunięte
Temat: Przydatna wiedza z zakresu egzaminów CIMA
Czesc. W swojej karierze dealerskiej miałem kilka casów w których mogłem zastosować wiedzę zdobytą z nauki P1 i P2 (te na razie opanowałem). Jeden chciałem Wam przytoczyć...Podczas rozmowy z prezesem firmy X podzieliłem się spostrzeżeniem na temat zarządzania klientami i zadziwiającymi zjawiskami występującymi w firmach (nieefektywności) w tym obszarze. Po przedstawieniu fragmentu wiedzy dotyczącej oceny rentowności danego klienta i kalkulacji kosztu okazało się że w firmie X oczywiście właściwe stosuje się zarządzanie klientami. Cóż nie dzieliłem się dalej narzędziami które poznałem bodajże w P1. Mają wiedze - tematu do dyskucji nie ma.
Dwa miesiące później telefon od prezesa. Panie Patryku wie Pan co się okazało? Dokladalismy kase do kluczowych klientow. On bral potezne standardowe zamowienia na pospolity produkt nisko marżowy. A my doceniając skalę jego zakupów drobne zamówienia specjalne robiliśmy po preferencyjnych cenach. Okazało się że nasza firma na tym kliencie dokłada.
Szok. Wow. Wiedza teoretyczna od razu w praktyce zadziałała. Bez narzucania się, bez skomplikowanych procedur i wielkich projektów za wielką kasę. Dobra rada przy lunchu. To mnie bardzo zmotywowało do nauki. I dzięki temu wiem że to nie jest tylko kwit.
Macie podobne doświadczenia? Może ktoś z Was ma dla nas jakąś radę? Gdzie jeszcze mogę w ciemno stosować wiedzę nabywaną w książkach by znaleźć dziurę w funkcjonowaniu firmy?
Zapraszam do wymiany spostrzeżeń i doświadczeń.
Patryk Parczewski edytował(a) ten post dnia 09.02.07 o godzinie 20:31