Karol J.

Karol J. MŁ KONTROLER
FINANSOWY, CIMA
student

Temat: Nowa forma egzaminow - czy ktos moglby podzielic sie...

Witajcie,

w związku ze zmiana sylabusa na 2015 rok chciałbym dowiedzieć się jakie macie odczucia po egzamiach w nowej formie?

Sa łatwiejsze, trudniejsze, czy ta forma jest przystępniejsza, czego spodziewać się?

Szukałem, lecz nigdzie nia ma choćby przykładowego pytania jak to obecnie wyglada.

Z góry dzieki zainformacje.

Pozdrawiam,
K
Edyta Stefanowska

Edyta Stefanowska Analityk Finansowy,
Abbott Laboratories
Poland Sp. z o.o.

Temat: Nowa forma egzaminow - czy ktos moglby podzielic sie...

Dołączam się do pytania, czy ktoś może zdawał już jakiś objective test?
Agnieszka  Piwowarczyk-Jagi eła

Agnieszka
Piwowarczyk-Jagi
eła
Looking for new
career opportunities
in Wroclaw

Temat: Nowa forma egzaminow - czy ktos moglby podzielic sie...

Moja koleżanka podeszła ostatnio do P2.
Jej spostrzeżenia:
- czasu na styk, bo miała kilka zadań, gdzie wyliczenia zajeły jej kilka minut nawet
- mało zadań w rewision kit, dobrze jest przygotowywać do egzaminów na podstawie starych pisemnych egzaminów, gdyż niektóre podpunkty zadań jest pełnym zadaniem w objective test
- po egzaminie otrzymujesz tylko informację, czy egzamin (70%) zdany czy nie, brak punktacji jak przy poziomie certfikate
- po dwóch dniach na stronie Cimy na Twoim indywidualnym koncie też brak informacji o %, tylko że zdany
Rafał Czerwonka

Rafał Czerwonka Konsultant SAS

Temat: Nowa forma egzaminow - czy ktos moglby podzielic sie...

Witam,
Czy ktoś orientuje się, jak wygląda ocena wyliczeń dla egzaminu komputerowego? Robiłem test P2 udostępniony w VUE. W kilku przypadkach wychodziły mi wyniki różniące się nieznacznie (kilka jednostek). Po sprawdzeniu okazywało się, że zastosowałem inne zaokrąglenie dla czynników dyskontujących lub też wprowadzałem całe działanie na kalkulatorze, a zaokrąglałem wynik.

Jestem bardzo ciekawy, jaka jest polityka w tym zakresie. Czy na etapie oceny testu przez oprogramowanie jest wprowadzony margines błędu? Czy dla zadań wyliczanych wynik jest dodatkowo weyfikowany przez egzaminatora?Ten post został edytowany przez Autora dnia 17.03.15 o godzinie 14:22

konto usunięte

Temat: Nowa forma egzaminow - czy ktos moglby podzielic sie...

Witam,

Ja podchodzilem do SCS (odpowiednik dawnego T4 Part B, ktorego niestety nie udalo mi sie zaliczyc w sesji listopadowej).

Bardzo odpowiadal mi fakt, ze nowy egazamin odbywal sie w calosci na komputerze, gdyz juz odwyklem od odrecznego pisania.
Zaskoczeniem w moim przypadku byl CALKOWITY brak jakichkolwiek obliczen w mojej wersji egzaminu. Analizujac dostepne materialy wiedzialem, ze obliczen bedzie mniej, ale nie spodziewalem sie calkowitego ich braku.

Ogolnie odnioslem wrazenie, ze na finalnym poziomie pytania byly duzo mniej szczegolowe niz poprzednio. Wg mnie daje to dosc duze pole do dowolnosci oceny i nie daje mi pewnosci, ze zdalem.
Ewa Ś.

Ewa Ś. Group Internal
Auditor at ARYZTA
LLC | CIMA Student

Temat: Nowa forma egzaminow - czy ktos moglby podzielic sie...

Mialam dzisiaj egzamin z P2 - zdalam, ale wrazenia mam troche mieszane. Spodziewalam sie wiekszej liczby obliczen, tymczasem duzo pytan bylo teoretycznych, wypelniania pol itp. Niektore bardzo banalne. Ogolnie, mam wrazenie ze poprzednia forma egzaminow byla lepsza, wymagala wiecej nauki i sprawdzala wiedze dokladniej.

Uczylam sie z ksiazek kaplana i P&R kit BPP. Kaplan ma zadania duzo trudniejsze w porownaniu do egzaminu, bpp chyba zbyt latwe i troche jest ich malo...
Rafał Czerwonka

Rafał Czerwonka Konsultant SAS

Temat: Nowa forma egzaminow - czy ktos moglby podzielic sie...

Po dzisiejszym P2 (pierwszy egzamin wg nowej formuły) dorzucę kilka uwag.

1) W stosunku do przykładowego Practise Exam ze stron pvue, egzamin rzeczywiście wydawał sie łatwiejszy.

2) Relatywnie dużo zadań to średniej długości scenariusze z kilkoma odpowiedziami do zaznaczenia.

3) Wiele zadań obliczeniowych było z odpowiedzią do wyboru.

4) Najbardziej obawiałem się zadań obliczeniowych otwartych (wynik wprowadzany do komórki), gdzie w grę wchodził problem zaokrągleń. Widać było jednak, że dane są tak dobrane, żeby ewentualnych zaokrągleń wymagał tylko końcowy wynik

5) Warto przećwiczyć umiejętność wyboru tylko istotnych informacji z treści zadania, bo często obliczenia są proste, wymagają tylko zignorowania informacji niepotrzebnych.

6) Przygotowywałem się z podręczników BPP. Do treści podręcznika nie mam zastrzeżeń, warto zrobić zadania powtórzeniowe z każdego rozdziału, bo pytania są zróżnicowane i nieszablonowe.

7) Duże zastrzeżenia natomiast mam do Practise & Revision Kit. Pytania testowe w dużej mierze powtarzają się z ubiegłych lat, nie widzę sensu kupować aktualnego zestawu testów, bo nie oddaje specyfiki i zróżnicowania pytań testowych na egzaminie. W dodatku, znalazłem sporo błędów w pytaniach i odpowiedziach. Pytania są mocno syntetyczne (odniesienie do teorii), natomiast na egzaminie będzie więcej pytań ze scenariuszem). Jedyny sens tłuczenia pytań to wyćwiczenie umiejętności szybkiej analizy treści pytania i wyłowienia istotnych informacji.

8) Największym minusem jest sposób prezentacji wstępnego wyniku egzaminu. Jeżeli robiliście Practise Exam, to był podział na obszary syllabusa i procentowy wynik z obszaru oraz wynik ogólny. Natomiast na prawdziwym egzaminie takiej informacji nie ma (co może być szczególnie frustrujące dla tych, którym się nie powiodło).

9) Kalkulator naukowy na ekranie jest wizualizacją kalkulatora Texas Instruments z tego, co widziałem. Korzystałem z własnego, bo było szybciej. Chwalę sobie natomiast tablice z czynnikami dyskontującymi, wartości w nich znajduje się dużo szybciej, niż w tradycyjnych papierowych, znanych z pisemnego egzaminu.

Mam nadzieję, że moje uwagi będą pomocne.
Tomasz Machala

Tomasz Machala analityk, jedna z
korporacji
finansowych

Temat: Nowa forma egzaminow - czy ktos moglby podzielic sie...

Super cenny feedback, dzieki za info wlasnie mialem kupowac nowy P&R ale oszczedze ;) Btw ceny ksiazek w pdf sa przystepne w koncu..
Jako ze nie zdalem P3 w Listopadzie probowalem wstepnie wersje VUE i moje wrazenie jest takie: lepiej znac material pobieznie ale caly niz na wylot poszczegolne czesci. Punktow do zdobycia jest wiecej wiec odpada kwestia popisania sie doglebna wiedza i podania przykladow praktycznych z jakies dziedziny, musimy za to pamietac co kryje pod danymi haslami np. Post Completion Audit, jakie sa czynniki skladowe, jaka sekwencja itd. Dawniej wystarczylo wiedziec o co chodzi ale najbardziej liczylo sie odniesienie do rzeczywistosci podanie zwiazku ze scenariuszem zadania albo jakas inna branza.
Rafał Czerwonka

Rafał Czerwonka Konsultant SAS

Temat: Nowa forma egzaminow - czy ktos moglby podzielic sie...

Kontynuując wątek opinii o nowej formie egzaminowania - E2 wydaje się łatwiejszy niż P2. W przypadku pytań wielokrotnego wyboru jest więcej pytań typu "wybierz 3 prawidłowe odpowiedzi" aniżeli "wybierz odpowiedzi prawidłowe". Na pewno trzeba znać w ogólnym zarysie teorię i nazwiska ich autorów. Były 1-2 pytania, do których teoria chyba została pominięta w podręcznikach BPP. Jeżeli chodzi o Practise test dostępny w VUE, to składa się z pytań takich, jak w Practise & Revision Kit BPP.
Rafał Czerwonka

Rafał Czerwonka Konsultant SAS

Temat: Nowa forma egzaminow - czy ktos moglby podzielic sie...

Uzupełniając wątek, kilka uwag w zakresie F2. Tradycyjnie już, przygotowywałem się z podręczników BPP. Ogólnie egzamin wydaje się trudniejszy niż P2. Trzeba opanować stosunkowo dużo tematów, większość z nich zarówno w teorii (znajomość ifrs), jak i w praktyce (obliczenia). Opanowanie P&R Kit BPP daje sporo do przygotowań. Warto szczególną uwagę zwrócić na sposób liczenia wskaźników do analizy finansowej. To, czego nie ma w przykładowych zadaniach z podręczników, a pojawia się na egzaminie, to zadania z małym scenariuszem, gdzie jest sporo danych (szum informacyjny), a tylko 1-2 informacji należy wykorzystać, żeby udzielić prawidłowej odpowiedzi. Techniki zdawania, które moim zdaniem warto wykorzystać przy podejściu do egzaminu:
- przy pytaniach wielokrotnego wyboru, gdy nie jesteśmy pewni odpowiedzi, w pierwszej kolejności należy wykluczyć odpowiedzi błędne.
- warto najpierw zrobić wszystkie pytania teoretyczne, potem scenariusze krótkie, a na końcu scenariusze długie.
- w przypadku scenariuszy długich nie ma co panikować, tylko wybrać z pytania informacje istotne pod kątem udzielenia odpowiedzi. Stosunkowo duża część pytania to jedynie szum informacyjny.
- czytając dany scenariusz, najpierw warto przeczytać samo pytanie (+ ewentualnie odpowiedzi), pozwoli nam to ze scenariusza wybrać wstępnie istotne dane.

Wracając jeszcze na chwilę do podręczników BPP, to dużo pytań i rozwiązań z podręcznika byłoby przydantych pod kątem nauki do egzaminu w starej formule, natomiast pod kątem rozwiązywania testu, dużo bardziej przyda się przerobienie krótkich scenariuszyn z P&R Kit.

Mam nadzieję, że powyższe informacje będą przydatne.

Następna dyskusja:

P2 - czy ktos pisal?




Wyślij zaproszenie do