Temat: Nowa forma egzaminow - czy ktos moglby podzielic sie...
Po dzisiejszym P2 (pierwszy egzamin wg nowej formuły) dorzucę kilka uwag.
1) W stosunku do przykładowego Practise Exam ze stron pvue, egzamin rzeczywiście wydawał sie łatwiejszy.
2) Relatywnie dużo zadań to średniej długości scenariusze z kilkoma odpowiedziami do zaznaczenia.
3) Wiele zadań obliczeniowych było z odpowiedzią do wyboru.
4) Najbardziej obawiałem się zadań obliczeniowych otwartych (wynik wprowadzany do komórki), gdzie w grę wchodził problem zaokrągleń. Widać było jednak, że dane są tak dobrane, żeby ewentualnych zaokrągleń wymagał tylko końcowy wynik
5) Warto przećwiczyć umiejętność wyboru tylko istotnych informacji z treści zadania, bo często obliczenia są proste, wymagają tylko zignorowania informacji niepotrzebnych.
6) Przygotowywałem się z podręczników BPP. Do treści podręcznika nie mam zastrzeżeń, warto zrobić zadania powtórzeniowe z każdego rozdziału, bo pytania są zróżnicowane i nieszablonowe.
7) Duże zastrzeżenia natomiast mam do Practise & Revision Kit. Pytania testowe w dużej mierze powtarzają się z ubiegłych lat, nie widzę sensu kupować aktualnego zestawu testów, bo nie oddaje specyfiki i zróżnicowania pytań testowych na egzaminie. W dodatku, znalazłem sporo błędów w pytaniach i odpowiedziach. Pytania są mocno syntetyczne (odniesienie do teorii), natomiast na egzaminie będzie więcej pytań ze scenariuszem). Jedyny sens tłuczenia pytań to wyćwiczenie umiejętności szybkiej analizy treści pytania i wyłowienia istotnych informacji.
8) Największym minusem jest sposób prezentacji wstępnego wyniku egzaminu. Jeżeli robiliście Practise Exam, to był podział na obszary syllabusa i procentowy wynik z obszaru oraz wynik ogólny. Natomiast na prawdziwym egzaminie takiej informacji nie ma (co może być szczególnie frustrujące dla tych, którym się nie powiodło).
9) Kalkulator naukowy na ekranie jest wizualizacją kalkulatora Texas Instruments z tego, co widziałem. Korzystałem z własnego, bo było szybciej. Chwalę sobie natomiast tablice z czynnikami dyskontującymi, wartości w nich znajduje się dużo szybciej, niż w tradycyjnych papierowych, znanych z pisemnego egzaminu.
Mam nadzieję, że moje uwagi będą pomocne.