Krzysztof Reimus

Krzysztof Reimus Treasury Accountant

Temat: KPI's dla biura podrozy

Mam za zadanie wybrac odpowiednie kpi's do moich comiesiecznych raportow. Ma ktos jakies pomysly?? (takie male cwiczenie)
Aleksandra M.

Aleksandra M. Asystent kontrolera
finansowego, Corning
Cable Systems Po...

Temat: KPI's dla biura podrozy

Pierwsze co mi przychodzi do głowy to:
- realizacja założonego planu sprzedaży
- udział w rynku
no i oczywiście
- satysfakcja klientów z usług biura

konto usunięte

Temat: KPI's dla biura podrozy

- % klientow powracajaych po nasze usługi
- liczba skarg, np. wyrażona jako % ilości obsłużonych klientów
- średnia długość pobytu klientów na zorganizowanych przez nach imprezach
- średni wydatek na imprezy ponoszony przez klienta
- rotacja pracowników
- średnia sprzedaż na jednego pracownika

Pozdrawiam,
Anka
Krzysztof Reimus

Krzysztof Reimus Treasury Accountant

Temat: KPI's dla biura podrozy

jednym z ciekawszych wskaznikow, ktory uzywam to czas pomiedzy kupnem wycieczki i wyjazdem.:)(podzial do 30 dni, 30-60, 60 i wiecej)
Kolejnym ciekawym jest % udzial kosztow hotelu i lotu do ceny sprzedazy oraz spadajacy margin. Ze wzgledu na spadek GBP do Eur I Usd udzial hoteli w kosztach wzrasta.
Dziekuje za pomoc i jesli ktos ma ciekawe pomysly niech sie dopisze.
Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: KPI's dla biura podrozy

Krzysztof,
wszystko to pięknie i ładnie. Propozycje Anny i Aleksandry jak najbardziej użyteczne jednakowoż ...
Pierwsze pytania, które ja stawiam w mojej firmie to jakie mamy cele biznesowe na dany rok, jaka jest nasza długofalowa strategia i jakie działania planujemy by osiągnąć to co sobie zamierzamy.
Dopiero jasna i precyzyjna odpowiedź na te pytania daje możliwość określenia kpi, które będą przydatne w pracy i pozwolą wspierać proces decyzyjny i określać kierunki inwestycyjne w firmie.
Jeśli celem jest wzrost sprzedaży to kpi muszą to jasno i wyraźnie eksponować - wzrost sprzedaży w porównaniu do wybranego okresu, wielkość sprzedaży na pracownika działu sprzedaży, średnia wielkość sprzedaży ogółem, itd.
Jeśli celem jest wzrost zadowolenia klienta (który będzie powodował zwiększony przepływ zamówień a co za tym idzie przychodów) to wtedy kpi'e mogą dotyczyć liczby powtarzalnych zamówień tego samego klienta w ciągu roku, częstotliwości zamówień przez tego samego klienta, wielkości zamówień, ilości reklamacji na 1000 zamówień, wielkości rabatów związanych z reklamacjami, poziom satysfakcji klientów z obsługi pre-sale, sale, post sale, ilość nowych klientów z polecenia obecnych klientów, itd.
Z własnego doświadczenia wiem, że wrażenie i sposób obsługi ma decydujący wpływ na chęć przebywania w biurze podróży więc mozesz też ustalić kpi związane z czasem obsługi, ilością zaproponowanych ofert, dopasowaniem proponowanej oferty do potrzeb klienta, itd.
Na koniec jedna uwaga - każda forma mierzenia wyników firmy wpływa na zachowanie pracowników. W związku z tym należy w taki sposób dobierać kpi by były one pozytywnym stymulantem dla pracowników i nie tworzyły zachowań niechcianych. Istotne jest więc właściwe połączenie kpi z systemem premiowania. Zasadą przewodnia kpi'i jest "What gets measured gets done".

Życzę owocenj pracy i sukcesów

Pozdrawiam
Krzysztof Reimus

Krzysztof Reimus Treasury Accountant

Temat: KPI's dla biura podrozy

Dzieki Jarku, bardzo cenna uwaga.



Wyślij zaproszenie do