Krzysztof Reimus Treasury Accountant
Aleksandra
M.
Asystent kontrolera
finansowego, Corning
Cable Systems Po...
Temat: KPI's dla biura podrozy
Pierwsze co mi przychodzi do głowy to:- realizacja założonego planu sprzedaży
- udział w rynku
no i oczywiście
- satysfakcja klientów z usług biura
konto usunięte
Temat: KPI's dla biura podrozy
- % klientow powracajaych po nasze usługi- liczba skarg, np. wyrażona jako % ilości obsłużonych klientów
- średnia długość pobytu klientów na zorganizowanych przez nach imprezach
- średni wydatek na imprezy ponoszony przez klienta
- rotacja pracowników
- średnia sprzedaż na jednego pracownika
Pozdrawiam,
Anka
Krzysztof Reimus Treasury Accountant
Temat: KPI's dla biura podrozy
jednym z ciekawszych wskaznikow, ktory uzywam to czas pomiedzy kupnem wycieczki i wyjazdem.:)(podzial do 30 dni, 30-60, 60 i wiecej)Kolejnym ciekawym jest % udzial kosztow hotelu i lotu do ceny sprzedazy oraz spadajacy margin. Ze wzgledu na spadek GBP do Eur I Usd udzial hoteli w kosztach wzrasta.
Dziekuje za pomoc i jesli ktos ma ciekawe pomysly niech sie dopisze.
Pozdrawiam
konto usunięte
Temat: KPI's dla biura podrozy
Krzysztof,wszystko to pięknie i ładnie. Propozycje Anny i Aleksandry jak najbardziej użyteczne jednakowoż ...
Pierwsze pytania, które ja stawiam w mojej firmie to jakie mamy cele biznesowe na dany rok, jaka jest nasza długofalowa strategia i jakie działania planujemy by osiągnąć to co sobie zamierzamy.
Dopiero jasna i precyzyjna odpowiedź na te pytania daje możliwość określenia kpi, które będą przydatne w pracy i pozwolą wspierać proces decyzyjny i określać kierunki inwestycyjne w firmie.
Jeśli celem jest wzrost sprzedaży to kpi muszą to jasno i wyraźnie eksponować - wzrost sprzedaży w porównaniu do wybranego okresu, wielkość sprzedaży na pracownika działu sprzedaży, średnia wielkość sprzedaży ogółem, itd.
Jeśli celem jest wzrost zadowolenia klienta (który będzie powodował zwiększony przepływ zamówień a co za tym idzie przychodów) to wtedy kpi'e mogą dotyczyć liczby powtarzalnych zamówień tego samego klienta w ciągu roku, częstotliwości zamówień przez tego samego klienta, wielkości zamówień, ilości reklamacji na 1000 zamówień, wielkości rabatów związanych z reklamacjami, poziom satysfakcji klientów z obsługi pre-sale, sale, post sale, ilość nowych klientów z polecenia obecnych klientów, itd.
Z własnego doświadczenia wiem, że wrażenie i sposób obsługi ma decydujący wpływ na chęć przebywania w biurze podróży więc mozesz też ustalić kpi związane z czasem obsługi, ilością zaproponowanych ofert, dopasowaniem proponowanej oferty do potrzeb klienta, itd.
Na koniec jedna uwaga - każda forma mierzenia wyników firmy wpływa na zachowanie pracowników. W związku z tym należy w taki sposób dobierać kpi by były one pozytywnym stymulantem dla pracowników i nie tworzyły zachowań niechcianych. Istotne jest więc właściwe połączenie kpi z systemem premiowania. Zasadą przewodnia kpi'i jest "What gets measured gets done".
Życzę owocenj pracy i sukcesów
Pozdrawiam
Krzysztof Reimus Treasury Accountant
Temat: KPI's dla biura podrozy
Dzieki Jarku, bardzo cenna uwaga.Podobne tematy
-
CIMA - The Chartered... » Dobra wiadomość dla tych, którzy nie zdali egzaminów CIMA -
-
CIMA - The Chartered... » Gratulacje dla studentów PwC Academy i nie tylko ;-))) -
-
CIMA - The Chartered... » Ciekawy artykuł na temat CIMA i innych kwalifikacji... -
-
CIMA - The Chartered... » 10 szkoleń biznesowych gratis dla studentów CIMA w BPP -
-
CIMA - The Chartered... » Sesja "Ask an Expert" dla poziomu Certyfikatu -
-
CIMA - The Chartered... » Środa 10.08 - webinarium dla liderów sektora usług -
-
CIMA - The Chartered... » Nowe materiały dla każdego poziomu. -
-
CIMA - The Chartered... » Szablony do tłumaczeia dyplomów dla CIMA -
Następna dyskusja: