Dariusz G.: ... Z drugiej strony należy też wziąć pod uwagę to, że jeżeli ktoś kończy uczelnię techniczną to powinien cos umieć i wiedzieć, a potem się powinien tylko specjalizować jak ma ochotę. I rolą firmy jest oferowanie szkoleń specjalistycznych, a nie odgrywanie roli kolejnej uczelni. Być może bierze się to stąd, że wielu absolwentów informatyki nie potrafi kompletnie nic - to co oni robili na studiach? .
Jeśli piszesz o studentach informatyki to ok, że coś tam powinni umieć, ale skoro nie umieją to chyba coś jest nie tak i to niekoniecznie ze studentami. A skoro firmy chcą odrazu specjalistów wysokiej klasy a nie studentów, to ciekawe skąd ten student ma się tego nauczyć bo napewno nie na uczelni. Jasne że może posiadać pirackie wersje softu i się samemu poduczyć, ale to znowy wszyscy narzekają że sami piraci:)
Ale wracając, jasne że wszystko tyczy się kosztów, ale to nie narzekajmy że nie ma specjalistów. Znam osobiście geologów, psychologów, ekonomistów którzy są świetnymi specjalistami od IT, ale właśnie dzieki temu że firma sie o to postarała, bo wiedziała jakie szkolenia są potrzebne aby były odpowiednie do wymagań które by ewentualnie mogli postawić potencjalnemu przyszłemu kandytatowi.Więc zamiast szukać specjalistów w wąskich dziedzinach poprostu poszukali odpowiednich szkoleń.
Więc dziwi mnie to dlaczego firmy IT narzekają skoro mogły by przyjąc nic nie umiejącego studenta, i go poprostu nauczyć. I firma nie musiała by płakać z powodu braku specjalistów. Oczywiście każdy ma prawo bycia wolnym. Ale jeśli firma jest ok to pracownik napewno zostanie. A jeśli robi szopki to sama sobie jest temu winna.
A dodam jeszcze tylko że wysokiej klasy specjalista też odejdzie jak zobaczy że firma robi szopki:), tak czy to student czy specjalista, firmy powinny szanować pracowników, a nie tylko pracownicy powinni szanować swoje miejsca pracy.
Sebastian Matusiak edytował(a) ten post dnia 27.02.07 o godzinie 18:15