Danuta
Wojtowicz
Specjalista ds.
Rekrutacji, JDE
Consulting
Temat: Gamification jako nowa metoda promowania firmy?
A gdyby tak zamiast AdTaily, czy też tradycyjnych bilboardów i reklam w pismach branżowych zaproponować klientowi współtworzenie rzeczywistości i grę z nami? Gamification, jak podają analitycy, będzie wkrótce jednym z najsilniejszych i najbardziej rozpoznawalnych trendów w reklamie. Czy faktycznie taka metoda jest tańsza i bardziej efektywna? W końcu można nie tylko zainteresować użytkowników (raczej nikt nie zignoruje takiej reklamy), ale też można zbliżyć ich do siebie. W końcu osiągnięcia można przyznawać za konkretną (ale niezbyt skomplikowaną i szczegółową wiedzę) o tym, co robimy. Osiągnięcia mogą prowadzić do nagród – a kto kocha zniżki i gadżety, jak nie klienci? Chcielibyście w coś takiego zainwestować, czy też boicie się ryzyka?O gamification powstały już całe serwisy i opracowania (niestety głównie w języku angielskim, co pokazuje, jak wiele można jeszcze osiągnąć na tym polu w Polsce).