Szymon B.

Szymon B. PLM Support
Specialist

Temat: Suzuki Swift

Witajcie,

Co sądzicie, jakie macie zdanie i doświadczenie z nowym Suzuki Swift..
Jacek S.

Jacek S. S&OP Manager

Temat: Suzuki Swift

Auto fajne, funkcjonalne ale robione niestety na Węgrzech a to skutkuje jednak wyższą awaryjnością niż w przypadku Made in Japan. Jeśli szukasz nowego auta w tej klasie to polecam Ci Mazdę 2. Patrząc na wyposażenie jakie oferuje Mazda, jej cena jest bardzo atrakcyjna.
Szymon B.

Szymon B. PLM Support
Specialist

Temat: Suzuki Swift

Nooo rzeczywiście ładne autko..

Co masz jednak na myśli Jacku pisząc iż prod. Suzuki na Węgrzech skutkuje awaryjnością? Czyżby zdarzały się tam jakieś powtarzające się błędy, awarie konkretnie w Suzuki Swift??
Jacek S.

Jacek S. S&OP Manager

Temat: Suzuki Swift

O konkretnych usterkach nie słyszałem ale z doświadczenia wiem, że po migracji produkcji z Japonii do Europy, usterkowość wzrasta, jeździłem Corolla z Japonii i Corolla z UK, japończyk do dzisiaj jest bezusterkowy (95r., jeździ nim mój kolega), brytyjczyk (2001r.) już był kilka razy w serwisie.
Michał Jaraczewski

Michał Jaraczewski Supplier Quality
Engineer w General
Motors Manufacturing
...

Temat: Suzuki Swift

Jacku jak widzę w Twoim profilu to pracujesz w logistyce więc powinieneś chyba wiedzieć, że skoro produkcja została przeniesiona z Japonii do UK to pociągneło to też za sobą zmianę dostawców. Śmiem twierdzić, że to może być przyczyną awaryjności/usterek. Co do samego sposobu produckji to myślę, że system w plancie w Japonii nie różni się od tego w UK. Toyota ma swój "Toyota Production System" (http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Production_System). Ale oczywiście przyznam też, że zapewne wskaźniki jakościowe w UK i Japonii napewno się różnią.
Jacek S.

Jacek S. S&OP Manager

Temat: Suzuki Swift

Michał, dostawcy dostawcami, TPS, Kaizen i wszystko inne ale i tak dobrze wiesz, że najcenniejsze i najdokładniejsze są japońskie rączki ;). Pozdrawiam !
Michał Werner

Michał Werner MiCaR - Michael's
Car Rental

Temat: Suzuki Swift

Miałem w swoim życiu kilka aut produkowanych Japonii. Zanim kupiłem pierwsze w roku, bodaj 1985 (Toyota 4Runner), to na wszystkich poprzednich przeszedłem szkołę mechaniki. Do tego stopnia, że np. do Opla Rekorda sam na prasie balansowej doginałem panewki od jakiejś Skody, później je skrobałem na tusz, bo nigdzie nie było części. Po kupnie pierwszego Japończyka zapomniałem, że w samochodzie może się coś popsuć. Od czasu, jednak kiedy "Japońskie" auta są produkowane w Europie niczym się nie różnią od innych. Zapewne Michał ma rację, jest to wina dostawców, ale jest jeszcze jeden zasadniczy powód. Japończycy teraz tez idą na łatwiznę i gorsze materiały. Zyskali dobra renomę jak podbijali rynki Amerykańskie. Teraz maja Amerykę za gardło i nie muszą się wysilać.
Rafał D.

Rafał D. Head of Production,
Locon Sp. z o.o.

Temat: Suzuki Swift

Michał Jaraczewski:
Jacku jak widzę w Twoim profilu to pracujesz w logistyce więc powinieneś chyba wiedzieć, że skoro produkcja została przeniesiona z Japonii do UK to pociągneło to też za sobą zmianę dostawców. Śmiem twierdzić, że to może być przyczyną awaryjności/usterek. Co do samego sposobu produckji to myślę, że system w plancie w Japonii nie różni się od tego w UK. Toyota ma swój "Toyota Production System" (http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Production_System). Ale oczywiście przyznam też, że zapewne wskaźniki jakościowe w UK i Japonii napewno się różnią.

System to również (Japończyk powie że przede wszystkim) ludzie. Ja stawiam że tu są (lub były bo to o czym pisze Michał też zapewne ma miejsce) przyczyny różnic w jakości aut z różnych stron świata tych samych marek.

Następna dyskusja:

Suzuki Swift




Wyślij zaproszenie do