Michał Kaśkosz

Michał Kaśkosz Design Engineer ZF

Temat: Samochód elektryczny.

Cześć,

taki mój konik, jak myślicie kiedy wejdzie do masowej produkcji samochód elektryczny typu plug-in, czyli ładujesz z gniazdka i jedziesz, całkowicie pozbawiony silnika spalinowego.
A może będzie zasilany ogniwem wodorowym, czy hybryda to tylko stan przejściowy? Czego jeszcze brakuje by stał się masowym, złamania zmowy producentów ropy, mentalnego przełomu czy jakiejś części sytemu.
Teraz ceny ropy, konieczność jej zużywania w jakiś sposób dyktują układ sił na świecie, jakie będą konsekwencje dla naszej cywilizacji, duże, może mało znaczące?Michał Kaśkosz edytował(a) ten post dnia 02.06.08 o godzinie 15:22
Paweł P.

Paweł P. Human Resources

Temat: Samochód elektryczny.

Michał Kaśkosz:
Cześć,

taki mój konik, jak myślicie kiedy wejdzie do masowej produkcji samochód elektryczny typu plug-in, czyli ładujesz z gniazdka i jedziesz, całkowicie pozbawiony silnika spalinowego.
A może będzie zasilany ogniwem wodorowym, czy hybryda to tylko stan przejściowy? Czego jeszcze brakuje by stał się masowym, złamania zmowy producentów ropy, mentalnego przełomu czy jakiejś części sytemu.
Teraz ceny ropy, konieczność jej zużywania w jakiś sposób dyktują układ sił na świecie, jakie będą konsekwencje dla naszej cywilizacji, duże, może mało znaczące?Michał Kaśkosz edytował(a) ten post dnia 02.06.08 o godzinie 15:22

Uważam, że nie stanie się to tak szybko - z kilku powodów.
Po pierwsze - prąd też trzeba jakoś wytworzyć (węgiel, gaz, atom)
Po drugie - obecne sieci energetyczne nie wytrzymałyby masowego podłączenia do gniazdka
Po trzecie - przyszłość będzie należała do wodoru a konkretniej ogniw wodorowych - z prostego powodu: nie potrzeba gniazdka - potrzebna jest tylko woda.
Piotr Z.

Piotr Z. Department Manager

Temat: Samochód elektryczny.

Renault - Nissan w ramach projektu Better Place będzie komercjalizował w pełni elektryczne samochody (a nie hybrydy) w 2010 (roku czyli bardzo niedługo) w Izraelu

Porozumienie zostało podpisane 21 stycznia. Obecnie Izrael przygotowuje prawo stwarzające korzystne warunki fiskalne dal pojazdów cechujących się niską emisją CO2 zaś Renault - Nissan przygotowują infrastrukturę i zaplecze techniczne.

tak na marginesie to do tego projektu podkupili nawet wiceszefa SAP (Shaï Agassi)
Michał Bogdan

Michał Bogdan Oracle DBA, Acxiom
Polska

Temat: Samochód elektryczny.

o ile się to nie skończy tak jak tutaj : http://video.google.com/videoplay?docid=58714959681302...

ja niestety zaczynam być pesymistą ...

wszystko co mogłoby z Ciebie zrobić człowieka wolnego/niezależnego .. będzie tępione
Marcin Kamiński

Marcin Kamiński E-commerce / Buzz
marketing

Temat: Samochód elektryczny.

Oby jak najszybciej oderwać się od systemu surowców wyczerpywalnych.
W ogóle produkowanie samochodów na benzynę czy gaz powoli zaczyna mijać się z celem, ponieważ te samochody będą przydatne może max 10 lat. Zasoby ropy już teraz biją na alarm o niskim stanie. Nasza planeta nie jest już w stanie nam dać starego paliwa.
Piotr Resmarowski

Piotr Resmarowski Trener, Konsultant

Temat: Samochód elektryczny.

Nie podlega żadnej wątpliwości, że złoża tradycyjnych surowców do produkcji paliw na przestrzeni kilkudziesięciu lat ulegną wyczerpaniu. W moim przekonaniu do póki jest czym handlować, do póty „zmowa producentów ropy” będzie nadawała rytm światu… A co będzie napędzało nasze samochody w przyszłości? Honda i Toyota pracują nad ogniwem wodorowym. Ta pierwsza marka rozpoczęła już produkcję samochodów w USA (oczywiście dla nielicznych osób i tylko z możliwością leasingowania tego pojazdu). Problem w napędzie wodorowym nie dotyczył jak uzyskać energię, lecz z wodorem, który jest pierwiastkiem przenikającym przez metale i tworzywa – również ze zbiornika, w którym się znajdował. Honda odkryła jak w jaki sposób gromadzić wodór, który wydostaje się ze zbiornika.

Co do innych rozwiązań, uważam, że napędy hybrydowe mają przyszłość – ale niekoniecznie silnik spalinowy + elektryczny. Może silnik napędzany wodorem + elektryczny?

Jeśli kogoś interesuje samochód typu „plug-in” zapraszam na stronę: http://ecomoto.pl/index.php/2008/02/17/elektryczny-for... oraz http://atol.am.gdynia.pl/ev/ ;-)
Piotr Resmarowski

Piotr Resmarowski Trener, Konsultant

Temat: Samochód elektryczny.

Tak na marginesie, to w dalekiej przyszłości nie wyobrażam sobie rajdów samochodowych w innej jednostce napędowej, niż silnik benzynowy... :-(

konto usunięte

Temat: Samochód elektryczny.

Piotr Resmarowski:
Tak na marginesie, to w dalekiej przyszłości nie wyobrażam sobie rajdów samochodowych w innej jednostce napędowej, niż silnik benzynowy... :-(
Moze powstana wodorowe...;-)
Choc patrzac na osiagi Tesla Roadster... ciekawe bylyby wyscigi takich wozow.

W ogole to wiele sie dzieje w temacie.
Sporo jest napisane tu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_car

W tej chwili problemem nie jest zrobienie EV. Problem lezy w akumulatorach, ktore sa duze, ciezkie, dlugo sie laduja i szybko rozladowuja. Brakuje tez sieci stacji ladowania, czy wymiany akumulatorow. Do samego ladowania mozna uzywac pradu wytwarzanego przez minielektrownie wiatrowe lub sloneczne.
Nad akumulatorami pracuja rozne firmy. Sa informacje o osiagnieciach typu ladowanie w 10 minut, ale koszty nie pozwalaja na wprowadzenie tego do powszechnego uzytku.
---
pozdr.czes;-)
Piotr Resmarowski

Piotr Resmarowski Trener, Konsultant

Temat: Samochód elektryczny.

Racja... Większość producentów ma problem z utrzymaniem energii w bateriach litowo-jonowych (no i utrzymaniem właściwej temeratury tego nośnika energii). Toyota w Priusie stosuje baterie niklowo-wodorkowe (jak w pierwszych telefonach komórkowych) i mogę powiedzieć, że w ich sytuacji wydaje się to być trafną decyzją. Czekamy na dalszy rozwój technologii... ;-)

konto usunięte

Temat: Samochód elektryczny.

Piotr Resmarowski:
Czekamy na dalszy rozwój technologii...
Juz jest. Np. taka firma:
http://www.altairnano.com/

battery with nanomaterials
At Altairnano, we’ve developed new electrode materials to help you offer an environmentally safe battery with:

Innovative technology
Large configuration choices
No operational safety issues
Three times the power of existing batteries
A one-minute recharge
High cycle life—10,000 to 15,000 charges vs. 750 for existing batteries
The capability to operate in extreme temperatures:
-22° to 480° Fahrenheit
Low life-cycle costs

Interesujace.
---
pozdr.czes;-)

Temat: Samochód elektryczny.

Dokładnie, problem leży w bateriach! Baterie litowe używane w telefonach komórkowych z tego co wiem są zbyt niebezpieczne. Podczas uderzenia było by za dużo ognia. Przodownikami w nowych technologiach baterii są Japończycy i goniący ich dzięki grantom rządowym firmy z USA (http://A123Systems.com). Z tego co wiem to Amerykanie chcieli wymienić się dwustronnie technologią z Japończykami ale ci drudzy się nie zgodzili :-) Szkoda tylko, że Europa jakoś pod tym względem śpi.

konto usunięte

Temat: Samochód elektryczny.

http://www.samochodyelektryczne.pl/
problem jest w silnikach, które potrzebują mnóstwo prądu by wytworzyc pole magnetyczne, ja stosuje w moim silniku pierscien wymienny z magnesów neodymowych i cewki, chodzi jak marzenie. a pierscienie bedzie mozna w łatwy sposób wymienic, tak jak np, filtr powietrza,
na razie mały prototyp.
http://www.nicecarcompany.co.uk/Bartosz Kanabaja edytował(a) ten post dnia 04.01.09 o godzinie 10:38

konto usunięte

Temat: Samochód elektryczny.

Bartosz Kanabaja:
http://www.samochodyelektryczne.pl/
problem jest w silnikach, które potrzebują mnóstwo prądu by wytworzyc pole magnetyczne, ja stosuje w moim silniku pierscien wymienny z magnesów neodymowych i cewki, chodzi jak marzenie. a pierscienie bedzie mozna w łatwy sposób wymienic, tak jak np, filtr powietrza,
na razie mały prototyp.
http://www.nicecarcompany.co.uk/
Linki, ktore zamieszczasz maja jakis zwiazek z Twoim silnikiem?
---
pozdr.czes;-)

konto usunięte

Temat: Samochód elektryczny.

Ten link dał mi kopa do działania.
http://www.magnesy.tanio.net/silnik_magnetyczny.html

Tutaj jest super Mitsubishi Lancer Evolution MIEV z 4 silniki w pierścieniowe


http://www.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2006/11..." alt="Obrazek" class="autolinked" />
&imgrefurl=http://www.caradvice.com.au/1073/mitsubishi-lancer-evo...

Pozdrawiam.....Bartosz Kanabaja edytował(a) ten post dnia 04.01.09 o godzinie 20:28

konto usunięte

Temat: Samochód elektryczny.

Mozna sobie zakupic kit:

Hy Tric Electric motors,offers a variety of electric car kits that allow you to convert any car without having to search for all the parts you need. We deliver to you or allow you to pick up all the parts you need for your conversion if you are in the USA .

http://hytricmotors.com/ebook.html
---
pozdr.czes;-)

konto usunięte

Temat: Samochód elektryczny.

Bajera Panie Czesławie, ten srebrny trike.
DziekiBartosz Kanabaja edytował(a) ten post dnia 18.01.09 o godzinie 22:31
Piotr Róg

Piotr Róg • People • Power
• Partnership •

Temat: Samochód elektryczny.

Już jest elektryczny samochód, może nie w produkcji masowej, ale blisko: MINI

http://motoryzacja.interia.pl/samochody/premiery/news/...

...że nie wspomnę o rodzimym melexie :))
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Samochód elektryczny.

Dodge Circuit EV

Silnik elektryczny - moc 200 kW (268 KM) z funkcją hamowania regeneracyjnego
Akumulatory - typu litowo-jonowego

Najważniejsze osiągi:
Przyspieszenie 0-100 km/h - poniżej 5 sekund
¼-mili ze startu stojącego - około 13 sekund
Prędkość maksymalna - około 193 km/h
Zasięg całkowity - około 241 – 322 km


Obrazek

Temat: Samochód elektryczny.

niestety tylko zaden z powyzszych pomyslow nie sprawdzi sie w Szwecji czy Finlandii no i jak na razie nie ma rozwiazania ktore sprawdzilo sie ekonomicznie.
Czy moze sie myle i znacie jakis przyklad samochodu produkowanego seryjnie ktory nie jest sprzedawany ze strata.
Podobnie zreszta jesli chodzi o te zestawy do konwersji samochodu na elektryczne. Troche jednak drogie, jesli sie to porowna do spalinowej jednostki napedowej.

Temat: Samochód elektryczny.

Ryszard S.:
Dodge Circuit EV

Silnik elektryczny - moc 200 kW (268 KM) z funkcją hamowania regeneracyjnego
Akumulatory - typu litowo-jonowego

Najważniejsze osiągi:
Przyspieszenie 0-100 km/h - poniżej 5 sekund
¼-mili ze startu stojącego - około 13 sekund
Prędkość maksymalna - około 193 km/h
Zasięg całkowity - około 241 – 322 km

a ile to cudo kosztuje? bo raczej nie jest dla przecietnego uzytkownika.



Wyślij zaproszenie do