Temat: PPAP - klient wymaga wiecej niz potrzeba

Witam serdecznie,

Chcialbym zapytać Państwa, czy spotykacie sie.z sytuacja, w której klienci wymagaja.,mailowo ,znacznie wiecej niz jest to okreslone w Supplier Quality Manual oraz wymaganiachPPAP ?

Argumentuja to tym, ze final cust. tego od nich wymaga.. Jednak.niektore wymagania sa absurdalne albo wrecz sa proba wyciagniecia know how. Czy Państwo wykonuja kazde PPAPowe żadanie klienta, czy moze macie sposoby na.postawienie na swoim i niewyslanie dokumentow,niezdefiniowanych w oficjalnych wymaganiach?i
Bede wdzieczny za opinie,

Pozdrawiam,
Wiktor Jankowski
Jarosław Małkowski

Jarosław Małkowski Advanced Supplier
Quality Engineer /
Certyfikowany
Audito...

Temat: PPAP - klient wymaga wiecej niz potrzeba

Jeden z punktów PPAP mówi o CSR i tam może być naprawdę b.dużo....
Sebastian J.

Sebastian J. Szukaj rozwiązań a
wszystko będzie
łatwiejsze

Temat: PPAP - klient wymaga wiecej niz potrzeba

W mojej karierze współpracowałem z wieloma klientami: Skoda, Porsche, GM, Faurecia, Volvo, PSA, Suzuki i nigdy nie spotkałem się z tym, żeby wymagano więcej niż jest to zawarte w podręczniku PPAP czy też VDA - raczej jest odwrotnie. Na początku chcą pełną dokumentację a później już tylko wybrane elementy. Ale nigdy więcej.

Poproś, żeby przesłali Tobie te wymagania klienta. Tyle, że powinne te wymagania być spisane (jeżeli są) w tzw. "Manual" klienta lub wynikać z umowy. Jeżeli informacje nie będą wynikać z któregoś z tych dokumentów to będą to raczej "życzenia" a nie wymóg i decyzja o ich spełnieniu będzie zależeć od Ciebie.Ten post został edytowany przez Autora dnia 13.11.13 o godzinie 18:13

Temat: PPAP - klient wymaga wiecej niz potrzeba

Dokładnie - to są życzenia. I uważam, że warto się nad nimi zastanowić, ale nie dać się też zwariować. Szacunek czasu i pieniędzy powinien być obustronny.

Pozdrawiam,
Jankowski
Jacek Śliwiński

Jacek Śliwiński Quality Manager @
Polski Autobus
Wodorowy

Temat: PPAP - klient wymaga wiecej niz potrzeba

Ten sam wątek...
http://www.goldenline.pl/forum/3312940/ppap-klient-wym...
Krzysztof Kowal

Krzysztof Kowal Kierownik Działu
Rozwoju Jakości
Dostwców Master
Black Be...

Temat: PPAP - klient wymaga wiecej niz potrzeba

Witam

Ostatni na treningu z jednym z dostawców automotivu koledzy żalili się trochę na ten problem. Klient niestety często stoi wyżej a argument o wymaganiach klienta finalnego potrafi pionizować nawet zarząd. Ale zgadzam się nie wolno się dać zwariować. W swojej branży kilka razy taką sytuację widziałem. Od dwóch lat próbuję uświadomić swoim kolegom (reprezentuję ostatnie ogniwo przed klientem finalnym) ,że życzenia niestety prowadzą do kłopotów ale ludzie są tylko ludźmi.
Jarosław Małkowski

Jarosław Małkowski Advanced Supplier
Quality Engineer /
Certyfikowany
Audito...

Temat: PPAP - klient wymaga wiecej niz potrzeba

Zgadza się, nie dajmy się zwariować.
Tak samo jak z rewalidacją PPAP (co rok).
Jak nie ma w CSR to nie ma wymagania...
Dominik Stachowiak

Dominik Stachowiak Inżynier Procesu

Temat: PPAP - klient wymaga wiecej niz potrzeba

Nie wiem czy troche nie późno pisze ale nie wiem czy nie jest tak, ze w zaleznosci jak jest umowa skonstruowana, ze jak np nie wiem robisz czesci dla firmy X a ona potem dalej np dla General Motors, to jak masz umowe w ktorej zawarte jest zdanie ze musisz sprostac wymaganiom Gm-a to w Twoim zakresie jest się dowiedzieć jakie oni mają wymagania, ale mogę się mylić
Przemysław Przyjemski

Przemysław Przyjemski Quality Assurance
Lead | SAP R3 QM SME

Temat: PPAP - klient wymaga wiecej niz potrzeba

Dzień Dobry,

W mojej opinii, jeżeli wymóg nie został określony w jakimkolwiek dokumencie przywołanym w procedurach Klienta (bezpośredniego lub finalnego), treści zamówienia, normach branżowych podanych jako referencyjne lub Planie Jakościowym / Umowach podpisywanych podczas rozpoczynania współpracy - należy traktować go jako oczekiwanie, ale nie wymaganie. Świadczy to również dodatkowo o nieuporządkowanym systemie zarządzania dostawcami po stronie Klienta - wszędzie pracują ludzie. Nie zapominałbym jednak, że jest to Klient i koniec końcow - różnymi drogami - oczekiwanie zapewne bym spełnił prosząc równocześnie o udokumentowane, chociażby mailowe - potwierdzenie że wymaganie nie zostało ujęte w wymienionych powyżej dokumentach i nie stanowi podstawy do odrzucenia pakietu a wyłącznie informacje uzupełniające oraz że zostanie ono uregulowane w postaci wymogu proceduralnego po stronie Klienta w innym przypadku jego realizacja jest jednorazowa - wszystko zależy od formy relacji Klient-Dostawca, to tylko ogólny obraz, wiadomo jak jest.

Pozdrawiam,

Przemek.



Wyślij zaproszenie do