konto usunięte

Temat: ISO/TS w firmie spoza motoryzacji

witam,
czy spotkał się ktoś z taką sytuacją: firma usługowa z branży wentylacyjnej wymaga od swojego dostawcy (producenta okapów) wdrożenia ISO/TS...
wiadomo że certyfikować się nie mogą...
słyszeliście o takich opcjach?
pozdr
mc

konto usunięte

Temat: ISO/TS w firmie spoza motoryzacji

A to są okapy do samochodów? Bo inaczej nie widzę związku?!

konto usunięte

Temat: ISO/TS w firmie spoza motoryzacji

Michał C.:
wiadomo że certyfikować się nie mogą...

Hmm... czy rzeczywiście? Bo byłoby to jak paragraf 22 - chcesz dostarczać do automotive - wdróż ISO/TS.
Chcesz wdrożyć ISO/TS - dostarczaj do automotive.
Ciekaw jestem, bo nie pamiętam zapisu w normie mówiącego o wymogu dostarczania do automotive...

konto usunięte

Temat: ISO/TS w firmie spoza motoryzacji

Właściwie ISO/TS to specyfikacja do wdrożenia ISO9001 w produkcji
"automotive" i odpowiednich organizacjach serwisowych...

Może o jakiś serwis chodzi?

Z drugiejs strony - nic nie stoi na przeszkodzie, żeby taki system wdrożyć, oczywiście bez certyfikacji... na pewno nikt nie certyfikuje firmy nie mającej związku z automotive na ISO/TS. To na pewno stoi gdzieś w Rulesach(dokładnie - punkt 1.0)...Maja O. edytował(a) ten post dnia 24.11.09 o godzinie 14:59
Zbigniew Zawieja

Zbigniew Zawieja B2B sales
expierience in heavy
industry.

Temat: ISO/TS w firmie spoza motoryzacji

Sens ma wprowadzenia jakiekolwiek rodzaju systemow u dostawcow tylko wtedy jezeli samemu ma sie taki system.
Nie ma racji bytu kupowanie w firmie uslugowej podzespolow z jakims certyfikatem jakikolwiek on by nie byl jezeli potem usluga juz tego certyfikatu nie obejmie....takie jest moje zdanie i tak bym argumentowal bedac na pozycji producenta okapow.

Inna rzecza jest, iz normy/certyfikaty nie sa zarezerwowane do danej branzy....jak ktos ma ochote to moze sobie robic odbior cisnieniowy recznikow papierowych (z wiadomym rezultatem), tylko po co??

Przypomina mi sie, iz kiedys wielkie halo sie zrobilo wokol poduszek powietrznych w samochodach i tego, ze ponizej -50 stopni C wiekszosc plastikow w kokpicie nie oderwie sie tak jak powinna i moze byc duzo szkody dla pasazerow i nie spelnianie jakies strasznie niszowej normy....wielkie poszukiwania materialow i wielkie inwestycje okazaly sie zbedne gdyz nie znaleziono klienta na takie samochody czy raczej na takie gwarancje dzialalnosci systemu poduszek powietrznych w takich temperaturach.
Zyczylbym sobie aby przy -50 C samochod w ogole mi odpalil i druga rzecz mozg by mi chyba zamarzl i tak bym nie byl zdolny do jazdy samochodem.

pozdrawiam i przydaloby sie wiecej rozsadku niektorym ludzikom

konto usunięte

Temat: ISO/TS w firmie spoza motoryzacji

Maja O.:

To na pewno stoi gdzieś w Rulesach(dokładnie - punkt
1.0)...Maja O. edytował(a) ten post dnia 24.11.09 o godzinie 14:59

racja, punkt 1.0 Rules określa kto może a kto nie certyfikować

teoretycznie odbiorca może żądać od dostawcy czegokolwiek... pytanie czy spotkaliście się z czymś takim

w ramach wyjaśnień: to nie są okapy do samochodów :) nie robią nic dla motoryzacji i klient też nie ma nic z nią wspólnego

konto usunięte

Temat: ISO/TS w firmie spoza motoryzacji

Michał C.:
racja, punkt 1.0 Rules określa kto może a kto nie certyfikować

Raczej kogo można certyfikować:

"only manuf. sites where production and/or service parts are manufactured and supplied to customers subscribing to ISO/TS are eligible for certification"

Sorki za angielski, ale tłumaczenie w polskim wydaniu Rulesów jest cokolwiek dziwne...

Ale do rzeczy - "ISO/TS subscribing customers" jest tu kluczowe...
Dla mnie to są firmy skupione przy IATF...

konto usunięte

Temat: ISO/TS w firmie spoza motoryzacji

Racja...

http://www.iatfglobaloversight.org/content.aspx?page=I...

Question: Which Organizations can obtain Certification/Registration to ISO/TS 16949:2009?
Answer: Any Organization in the Automotive Supply Chain meeting the criteria below can obtain Certification to ISO/TS 16949:2009

Czyli wyglada na to, że problem "paragrafu 22" w przypadku firmy wchodzącej w sektor trzeba rozwiązać następująco:

- Certyfikacja na ISO 9000
- Zdobycie pierwszego kontraktu dla automotive
- Certyfikacja na ISO/TS 16949

Dziękuję wszystkim za słuszne uwagi :)

konto usunięte

Temat: ISO/TS w firmie spoza motoryzacji

Tak naprawdę trzeba dostarczać towar bezpośrednio na linię produkcyjną automotive (tzw. 1 montaż, itp) żeby być eligible. Np aftermarket teoretycznie nie uprawnia do tego, a jest w automotive.

Przedmówcy podali zasady i to się zgadza. Ale wdrożyć ISO/TS nie musi koniecznie oznaczać certyfikacji na zgodność z tą normą.

Nic nie stoi jednak na przeszkodzie aby wdrożyć wymagania TS.
Tzn mieć np ISO 9001, ale przejąć dodatkowe wymagania klienta i powprowadzać sobie APQP i MSA do produkcji okapów. O certyfikacji w zgodzie z ISO TS można jednak zapomnieć.
p.



Wyślij zaproszenie do