Temat: Opinie o Inkubatorze
Zakładając ten temat nie oczekiwałem autopromocyjnych wypowiedzi pracowników AIP. Skoro się jednak jeden wypowiedział to przy okazji pytam gdzie na waszej stronie internetowej są ROZLICZENIA FINANSOWE? Każda fundacja musi je publikować, bo dysponuje cudzymi pieniędzmi i korzysta z wielu ulg i zniżek. U was jej nie widzę. To kompromituje beneficjentów którzy powołują się na was w rozmowie z klientem. To nieprofesjonalne i rzuca na was podejrzenia.
Zamiast rozliczenia macie za to wiele ciekawych informacji. Szczególnie Porównanie kosztów. To forum ktoś czasem czyta, więc warto mu się przyjrzeć.
1. Założenie firmy.
Trwa 1 dzień, a dokładnie 30 min.-wypełnienie i złożenie wniosku w urzędzie gminy i to samo w ZUS. Wszystko zajmie 1 dzień i już mozna startować.DO skarbówki idą tylko Vatowcy. Kłamiecie więc podając 3-4 tygodnie.
U Was napisanie wniosku, umówienie wspólnego terminu z dyrektorem, umówienie szkolenia wprowadzającego, przeprowazenie go...minimum 1 tydzień.
AIP: -1
2. Koszt rejestr. firmy
W moim UG 0zł, w innych pewnie podobnie. Wy podajecie że minimum 100 zł-kolejna bzdura. 170 zł zosatwia się w skarbówce jeśli jest się Vatowcem, ale logiczne że to się zwróci juz po 1 miesiącu.
U was rejestracja kosztuje. Jeśli przyjdę z wnioskiem np 15 stycznia to muszę za tenże styczeń zapłacić 250 zł! Prawda? A pion wystartuje dopiero w lutym, bo musicie przecież mnie przeszkolić, sprawdzić i poprawić umowę.
AIP: -1
3. ZUS
Dla studenta/absolwenta będzie to prawie zawsze 320zł z czego prawie 90% stanowi ulgę podatkową. Np. ma do zapłacenia 260 zł podatku dochodowego to go nie zapłaci bo odlicza sobie składkę ZUS. Oczywiście wy się na ten temat nawet nie zająkniecie. Wolicie aby beneficjent nie znał tych prostych zasad podatkowych, które zna przecież każdy przedsiębiorca. Tak wygląda wasze wspieranie przedsiębiorczości-raczej szerzenie niewiedzy:(
Części ZUS jednak się nie odliczy więc daje to koszt do max 60 zł.
To pierwszy plus dla AIP: +1
4. biuro
pisałem już o tym na forum. Nieużyteczne, bo to beneficjent odwiedza klienta, a nie odwrotnie. Poza tym trzeba by rezerwować wcześniej, co znacznie ogranicza elastyczność.
AIP: 0
5.Księgowość
Tu pojechaliście po bandzie.
Wy dajecie księgowość internetową, a taka kosztuje tylko 40 zł. Skąd zatem ta suma 150zł? Dla małej firmy można znaleźć prawdziwą księgową za 100 zł i to się zwraca, bo wiele się człowiek od niej uczy. Tak czy owak kolejny raz przekłamaliście. Nie zmienia to faktu że można u was przyoszczędzić te całe 40 zł.
AIP: +1
6. Szkolenia
Pisałem ze 2 razy. Są wszędzie, w UP, UG, na uczelniach, w klubach studenckich itp. . Żadna mi korzyść z waszej strony. Fajnie sobie to wyceniliście na 500zł:) Od dziś wiem, że co miesiąc oszczędzam 500 zł:)))
AIP:0
7. Porada prawna
Beneficjent nie ma kontaktu z prawnikiem, więc jaka porada prawna?!
To wasz prawnik i wam radzi, a wciskacie kit że beneficjentowi.
Przykład: beneficjent przynosi umowę z popularną klauzulą zakazu konkurencji i beneficjentowi ten zapis nie przeszkadza. A wam tak, bo nie wiecie przecież czy ten beneficjent będzie się trzymać tego zapisu. Dlatego każecie mu wykreślić ten zapis z umowy, bo inaczej dyrektor jej nie podpisze. Tylko pogratulować takiej porady prawnej:) Oczywiście trzeba pamiętać, że wasz prawnik potrzebuje kilku dni przez co wydłużycie beneficjentowi drogę do podpisania umowy, a jego klient może się śpieszyć.
Śmiechu warte.
AIP: -1
8. Promocja firmy
Sam pisałeś, że tylko w środowisku studenckim. To nic nie daje. Jak się zapiszecie do jakiejkolwiek organizacji biznesowej to skutek będzie taki sam.
No chyba że beneficjent ma ofertę dla studentów.
Innowacyjne produkty mają szansę na większą promocję, pierwszy raz można was za coś pochwalić.
AIP: +1(ale tylko jeśli produkty beneficjenta są innowacyjne lub skierowane do studentów)
9. Telefon, internet
Beneficjenci jadą specjalnie do waszego biura, żeby skorzystać z telefonu?
Jak ktoś mieszka obok lub ma tam uczelnie to oszczędzi pewnie 40 zł:)
AIP:+1
PODSUMOWANIE
Wobec tego co powyżej napisałem wszystko co dajecie jest warte 40+60+40=140 zł
A płaci się 250zł!!!!!!!!!!! Beneficjent wyrzuca w błoto 110 zł miesięcznie.
Pewnie tą renowacje i przebudowę biur o których pisałeś:))))))))))
Pewnie ktoś chciałby napisać, że służycie radą, dajecie dotacje, a ten prawnik to jest baaaardzo potrzebny. Odpowiem krótko:
-rady ludzi, jak powyżej udowodniłem, niekompetentnych, wciskających każdy kit, aby tylko założyć więcej pionów.
-dotacje dostanie pewnie 1 na 200. Na forum czytałem że są obwarowane takimi zapisami, że niektórzy nawet z nich rezygnowali:)
199 będzie pewnie skazana na kredyt. Po 2 latach w AIP nie macie szans na dobry kredyt, a po 2 latach własnej działalności tak. Bo tworzyliście sobie w banku historię, wzbudzacie dużo większe zaufanie.
-umowy są standardowe, ściągasz sobie z neta i porównujesz, pytasz znajomych, szukasz bezpłatnej poradni jeśli już tak bardzo się boisz. Ale na prawdę nie ma czego. A poza tym, jak już pisałem, prawnik AIP ogranicza.
Do tego AIP to biurokracja(latasz do nich po podpisy, czekasz na prawnika), upośledzanie się(gdy przedsiębiorcy uczą się zasad wolnego rynku beneficjent uczy się zasad AIP) i straty finansowe(wspomniane 110 miesięcznie i mniejsze możliwości robienia odpisów, np. za podróże służbowe).
Odradzam to wszystkim za wyjątkiem tych dla których promocja AIP stanowi na prawdę realną wartość.
Czekam na opinię, a jeszcze bardziej na fakty(tyczy się pracowników AIP)
:))))))